Seggriszáló VADÁLLAT, hétvégére...
Szöveges ítélet
Seggriszáló VADÁLLAT, hétvégére... ...vagy munkába járásra, hogy biztosan mosolyogva kezdődjön a napod!
Hol is kezdjem?
2011-ben jött a szerelem, mikor olcsó, de erős autót kerestem. Igazából a keresés megkezdésekor eszembe sem jutott az MR2, inkább Z3, MX-5, RX-8 S2000, Impreza, Supra szavak forogtak a fejemben, de valahogy sosem áll össze a Teljesítmény-Külső-Ár hármas.
Egyszercsak a használtautó.hu találati listáján (200LE feletti szűrés) szembe jött egy turbós MR2 és innentől megfertőződtem!
Itthon ritka, mint a fehér holló, a jó állapotú (és nem 20 év feletti) már az ős mammut kategória. Néhányat megnéztem itthon, de utólag időpazarlásnak bizonyult. Csupa 91-92-es, megkérdőjelezhető állapotban.
Sok-sok keresgélés után Anglia lett a befutó, egy 98 as Limited MR2 formájában. Full service history, minden kulcs, gyári fény néhány karccal, bőr, klíma, ABS stb. mint a mesében... Még kint is a ritka kategória.
Szerettem volna egy örök darabot, amihez szükség volt egy teljes szervizre. Szóval motor kiszed, szétszed, minden csere (ha már szétszedve, akkor Carillo hajtókarok, Wiseco dugók, jobb csapágyak, és még néhány apróság, gondolva a jövőre) vezérlés, tömítés stb. Nem akarok senkit az apró részletekkel untatni, de a motor belső az "új" kategóriát súrolja.
Ami ezután lett az valami ŐRÜLET!!! És a tetőt még le sem szedtem:)
Az alap 245LE 1 bar turbónyomáson 300 fölé ugrott és még van benne tartalék!!! (a 3SGTE motorból 4-500 LE relatív alacsony ráfordítással kihozható) A km óra 160 ig van skálázva, amit a mai napig tudok értelmezni, mivel harmadikban szinte átlépi!
Már túl vagyok a 15000km-en 0 hibával és imádom. Persze esőben csak ritkán használom ez inkább hétvégi élményautó, de az a köbön.
A Népítéletet gyakran olvasom ahol a turbó nélkülit is dicsérik, de a kettő között valami megfoghatatlan különbség van.
Még egy apróság, augusztusban belekerült egy Kaaz márkájú limited slip differenciál mű, vagyis sperr difi, amivel ismételten egy új autót kaptam...
Ja igen, jobbkormány.....aki még nem vezetett ilyet az ne formáljon véleményt, 10 perc alatt megtanulható és 1000 km után már reflexből megy!
Hogy néhány rossz tulajdonságot is mondjak:
180cm felett nem ajánlott
Nem szereti a gödrös utakat
Sperr difivel tényleg életveszély:) és egyben drift király
Gyenge a fék, közúton jó, de nagyobb igénybevételnél (3 perc alatt 5 satu) gyorsan felmelegszik
Összefoglalva:
Erő: 10
Súlyelosztás: 10
Futómű: 10
Feeling: 11
Végszónak csak annyi, hogy sokféle sportautót volt szerencsém kipróbálni, de egyiknél SEM éreztem ehhez foghatót, legyen az MX-5, Z3, WRX Impreza vagy S2000.
Hibalista
- Termosztát, és ennyi.
Ide hordtam szervizbe
Wilker Bosch Szervíz, Vác vagy M3-M0 nál
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | 530D | Következő autója? | MR2 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |