Édeskettes
Szöveges ítélet
Az autó 15 évesen került hozzám, előtte állítólag Svájcból érkezett. Komolyabb sérülés tudtommal nem voltak rajta, ennek megfelelően a kaszni és a főalkatrészek nagyon jó állapotban vannak mind a mai napig.
Amit rögtön cserélni kellett az a kézifék bowden, ez sajnos típushiba. Az autó alja végig le van burkolva szépen, egészen a hátsó futóműig, de sajnos az itt szabadon maradó pár centin a bowden egész egyszerűen berohadt (ez is elkerülhető ha megfelelően felkészítjük az autót télre). Ettől a területtől eltekintve viszont teljesen rozsdamentes az autó.
Nekem ez az első autóm, ennek ellenére egy pillanatig nem volt gond a hátsókerékhajtás és a középmotor megszokásával. Télen Yokohama V901 gumival szépen elment mindenhol, azért az ABS hiánya mellett a hirtelen fékezéseket illik ésszel csinálni.
A szívó motor 150-155 lóerős teljesítménye azért nem olyan mellbevágó, de ha valaki csak éppen bele akar kóstolni a sportkocsik világába, akkor éppen jó. Hétköznapi forgalmi helyzetekben kifejezetten könnyen vezethető. A tükröknek szinte nincs holttere, de a C oszlop kissé vastag.
A fogyasztás a sebességhatárok betartása mellett olyan 8-8.5 liter körül van, a jogositvány veszélyeztetése mellett fölmehet akár 13-14 környékére is (egyenes arányban áll az élménnyel ;) )
Szerencsém volt a belső térrel, mert a kárpítok épek, minden nagyszerűen működik... leszámítva hogy az előző tualjdonosok valamelyike a hifi beszerelésekor sajnálta megvenni a párszáz forintos átalakítót és szigetelőszalagos ámokfutásba kezdett. Sajnos ez hallatszik is a hifiben elég csúnyan, de ez nem az autó hibája.
A kényelemre nem lehet panasz, bár nyilván nem egy utazó limuzin. A tetőkárpítot érdemes levenni (vagy rögtön az egész tetőt :D), ez nagyban növeli a térérzetet.
A csomagtartó jelképes méretű, de egy szabvány hipermarketos bevásárlókocsi tartalma beletuszkolható némi kreativitással.
A fenntartási költség kicsit felemás. A kocsi alapvetően hülyebiztos konstrukció, egészen addig amíg el nem kezdődik a gányolás. Ebből adódik hogy érdemes odafigyelni a minőségi alkatrészekre és szerelésre. Ez kicsit megnyomja az árat, viszont sokszorosan meghálálja magát.
Ami miatt a szervíztapasztalatot lepontoztam az az hogy az autó ritkasága miatt sok helyen egyszerűen nem ismerik, vagy viccesen magas árakat mondanak bízván abban hogy akinek sportkocsija van annak úgyis a bőre alatt is pénz van...
Mindent összevetve korrekt kis autó. Furamód manapság nem nagyon gyártanak hasonlót. Van az új MR2, de aztán már csak az Elise vagy a Boxster jön már más árkategóriában... ok ok annak akinek csak egy autója van, a középmotor nem túl praktikus, viszont nagyon mókás :)
Hibalista
- - kézifékbowden
- - generátorzaj a hifiben
- - trapézgömbfej (akármi is legyen az :) )
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | ha összejön akkor egy Lotus Elise, ha nem akkor új MR2 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
