Alulmotorizált versenyautó
Szöveges ítélet
Röviden: az autó jó, de CSAK a turbós motorral szabad megvenni !!! Olyat meg Európába nem nagyon hoztak, szóval szopacs ! A 156 lóerős 2 literes szívó motor túl kevés ehhez a dögös 1200 kilós kasztnihoz, és ehhez a futóműhöz.
Legalább keveset (mármint sportkocsihoz képest) fogyaszt: városban klímával 12 liter, szóval átlagban 10 alatt kell legyen.
Sajnos keveset mentem vele mert hosszabb utakra túl kicsi (ki szeret egyedül utazni) állatkodni meg túl gyenge.
Azért szerettem, igazi egyéniség a sok dögunalmas tucatautó között. Ha 100-150 lóerővel erősebb lett volna elégedett lettem volna vele. De így a CRXek után a menetdinamika csalódás volt.
Ahhoz képest hogy Toyota nem volt vmi megbízható. A Hondáimmal sose jártam úgy hogy szép lassan elszivárogjon a víz és emiatt hengerfejes legyen a motor (visszajelző lámpa persze nuku). A klíma is engedett.
Csajozós kocsinak jó, de tipikusan az a fajta ami sokkal többet mutat mint amennyi benne van.
A középmotor miatt a kanyarokat gyorsan lehet bevenni, de ha egyszer megcsúszik lehetetlen újra egyenesbe hozni. (orrmotoros kocsinál a gázról lelépve a motor súlya egyenesbe hozza a gépet, ennél nem) Mondjuk ezzel a teljesítménnyel ez nekem csak csúszós úton sikerült. Cserében jeges úton is elindul, mert a motor súlya a hajtott keréken van. Kanyarodni se úgy kell vele mint egy orrmotorossal: ennél már a kanyar kezdeténél padlózni kell, vagyis kanyar előtt fék, aztán kormánytekerésnél már padlógáz. Mondjuk a turbósnál lehet nem :)
Sportkocsinak igazából csalódás volt, mert nem elég a teljesítménye. Utazáshoz meg szűk. Mégis szerettem, mert volt stílusa, a sok gagyi szutyuki és opel, vagy unalmas külsejű béemvé meg ódi, taxinak való merdzsó vagy álpresztízs fosvágen között. (a franciákról inkább nem is mondok semmit, azok a nők meg az 50 éves családapák autói :) ) Individualistáknak ajánlott :)
Ja a gyári gumiméret elöl 195/55-15, hátul 225/50-15.
Jobb ehhez tartani magad, kivéve persze ha úgy gondolod jobban értesz hozzá mint az autó tervezője :)
Végül érdekességképpen: a Yamaha egyik gyárában szerelték össze, és annyi készült belőle havonta mint F Astrából naponta.
Szerintem sportkocsinak gyenge a teljesítménye. Vegyél turbóst, az alapból 200 ló, és olcsón fel lehet húzni 250re. Na akkor lesz belőle jó gép. Így csak egy replika. De annak legalább jó.
Ja és a váltóutak is túl hosszúak. A CRXé sokkal rövidebb volt, az MX-5ről már nem is szólva. Az nálam az etalon eddig.
Kasztnija nem rohad.
Hibalista
- Szivárgó vízcső, emiatt kiégett hengerfejtömítés, javítás kb 100 ezer HUF
- Szinkrongyűrű kopás, csere kb 50 ezer HUF
- Szivárgó klíma, javítás kb 5 ezer HUF anyagköltség, + 20 ezer munkadíj, + 3x feltöltés 60 ezer HUF
- Kézifékbovden berohadt, javítás kb 1-2 ezer HUF
-
Ide hordtam szervizbe
Postaauto Debrecen, egész jók de nem túl olcsók
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
DRMKK mögött szintén Debrecenben, még jobbak de ezek se olcsóbbak
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | CRX | Következő autója? | Alfa 155 Q4 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |
