Landy a király
Szöveges ítélet
Egy GS300 helyébe vettük. Rav4-et akartunk, de egy gyönyörű, grafitmetál autó állt a szalonban, üvegtetű, tököm-bököm, tényleg minden. 4 millával volt drágább, mint amennyit szántunk az autóra, de nem lehetett otthagyni...
Az automata váltó nem vált olyan finoman, mint azt a lexus tette, de egész kultúrált. A motor nagyon jó erőben van, szerintem nem kellene több, igaz, bő 170 le meg 400 nm nem nevezhető kevésnek. A legdurvább viszont az, hogy hosszú távon simán eljár 8 literrel! 3ezres motor, állandó 4x4, automata váltó... Mennyit enne hátsókerékhajtással és kézi váltóval? Egyszer kipróbáltam, 100 körüli, tehát nem autópályás, de hosszú távú autózásnál, nagyon lightos (tempomatos) gázkezeléssel 7,4 l /100 km jött ki. 10 litert úgy sem sikerült megitatni vele, hogy csak városban, állandó klímával járt. Elismerésre méltó adat.
Autópályán hosszú úton is kényelmes, az autó tágas, jól pakolható. Az első kartámla alatti dobozban kisebb baromfiudvar teljes népessége átcsempészhető mondjuk csecsenföldre...
Miután egyedül, illetve másodmagammal használtam, nem volt gond a 3 ajtós kivitel hátránya, hogy hátra nehéz bemászni, és nekem a kisebb csomagtartó sem okozott gondot.
Terepen nem használtam, csak próbaképpen. Mivel nagyon rövid, nehezen akad fenn a hasa, gyakorlatilag ha egy hegyoldalon fel tud menni, akkor oldalra sem borul fel (42 fokot bír...). Elképesztő. Az autóban már tényleg féltem, a kocsi még meg sem csusszant vagy billent.
Jó téligumit vettünk rá (Nokian WR SUV), fenomenálisan meg hóban, jégen. Megpróbáltam kifaroltatni egy repülőtéren, a Toyotául VSC-nek hívott ESP nem engedte, pedig nem voltam szívbajos. Sok-sok autót szedtem ki az árokból vele. Egyszer egy VW LT kisfurgont, tökig telepakolva. Igaz, a fix diffizárt be kellett kapcsolni, de azért kihozta, pedig az úton is friss hó volt. Talán nem véletlen, hogy az offroad versenyeken elég szépen muzsikál a típus. Erős, kényelmes terepjárót magának, de nem akar böszme autót (X5, stb), vagy csak nem szán rá annyit, mégis olyan kocsit akar, amelyik mindegyiknél jobb, és egy pajero fogyasztásánál 5-6 literrel kevesebb fogyi szimpatikus, szívesen ajánlható. Aki feltűnő, gangsta autót akar, annak nem ez a jó választás.
Hibalista
- Semmi, kizárólag olaj+olajszűrő, a szerviz 33eFt-ből megúszható
Ide hordtam szervizbe
Strasszer, Szfvár. Gyorsak, korrekten tették a dolgukat. A hozzáértést nem tudom, eddig egyik autót sem kellett javítani, csak karbantartani :-) Csak azért nem 10, mert erről nem vagyok meggyőződve.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | GS300 Executive Aut | Következő autója? | Toyota |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
