Luxus Tank
Szöveges ítélet
Visszafogott elegancia. Jóindulatú szörnyeteg. Van benne anyag. Nem játékautó.
Kár bevinni a susnyásba, de jó terepgumival ott is megállná a helyét, bár a hasmagassága nem túl nagy.
Az úton történő eseményeket felülről szemléli a vezető. Elnézve az interneten látható összetört Land Cruiser-eket, egy balesetből nagyobb valószínűséggel keveredik ki az ember élve, mint más autó utasai. Ez köszönhető az alváznak, a masszív karosszériának, a rengeteg légzsáknak, az automata öv előfeszítőnek, valamint a radaros vészfékezésnek. A kiválóan működő kipörgés és blokkolás gátló egyszer már megmentette az életemet.
A fogyasztása országúton, 90-es tempónál, vízszintes terepen levihető 10 liter alá, de Budapesten használva 12,5-15 liter között változik, attól függően, hogy mennyire kell araszolni. Nekem általában 13 liter. Autópályás fogyasztása erősen függ a tereptől és a szél irányától. A 130-as tempó kb. 12,5 litert igényel, de szembeszél ezt feltornászhatja 13,5 literre is. A 140-es tempó 14 liter, a 150-tempó 15-16 liter.
Télvíz idejére nem ártana rá egy keskenyebb gumi, de nehéz hozzá felnit és gumit találni. A 40 cm magas havat már nem nagyon bírja, különösen, ha az nem porhó.
A sors úgy hozta, hogy egy céges 0 kilométeres BMW X6 került a fenekem alá, amivel eddig 60.000 Km-t tettem meg. Bátran állíthatom, hogy az X6 csak három paraméterben jobb a Lang Cruiser-nél. Az egyik a gyorsulás, (magyarországi viszonyok között a X6 nagyobb végsebességének nincs túl nagy jelentősége), másik a nagyobb stabilitás, harmadik az alacsonyabb fogyasztás. Minden más paraméterben a Land Cruiser jobb. Tágasabb, kényelmesebb, nagyobb csomagtér stb. (a terepjáró képességről nem is beszélve)
Szakszervízben javítatva elég mélyen kell a zsebbe nyúlni.
Ha tehetem majd, akkor a következő autóm is Land Cruiser lesz.
Hibalista
- Üzemanyag szűrő eltömődött. (kétszer) - Xenon csere. (kétszer) - Hátsó kardán csere. Garanciális. - 4 db. injektor csere. 600.000 Ft - Generátor csere. Felújított 150.000 Ft - A karosszéria stabilizátor hátsó munkahengerének cseréje. 400.000 Ft - Hátsó lengéscsillapítók cseréje 800.000 Ft - Olajnyomás gomba csere 50.000 Ft - - A hibák egy része valószínűleg annak köszönhető, hogy bemutató autó volt és fűnek-fának odaadták kipróbálásra. A bejáratásnál különösen fontos az odafigyelés és hogy ne kerüljön az autó hülye emberek kezébe.
Ide hordtam szervizbe
Emil Frey
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 15000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 225000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Pajero | Következő autója? | Land Cruiser |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.0/10) |
