A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Land Cruiser (1990-1997)

Land Cruiser HDJ 80 4,2TD 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Gépállat = Toyota LandCruiser 4.2TD

Szöveges ítélet

A 2007es és a 2008as Bamakóra is egy-egy bontószökevénnyel mentem , ezért elhatároztam , hogy 2009re egy normális autót keritek . Ez nem is volt olyan egyszerű , mint amire gondoltam , mert 2millát szántam a projektre . Csak HDJ80-ban gondolkodtam az első perctől kezdve . Itthoni felhozatal katasztrofális . Nullára ütött példányok 2milláért-egy vicc . Gyöngyösön sikerült egy olyat is megnéznem aminek ird és mond egy ép alkatrésze nem volt . Ez viccesen hangzik , de gondolj egy autóalkatrészre ! ...................Gondoltál ? Na az is szar volt ! Gondolj még egyet !................meg van? Ja persze , hogy az is . Ne erölködjünk tovább . Megmondom az egyetlen ép alkatrészt . Hátsó lökhárító . Jaj de "hüje" vagyok az is 3 darabbol volt összehegesztve . Mivel az autót Bamakóban hagyjuk ezért megfelelt bármilyen unios országból való vizsgás autó , mert úgy sincs érteme honosítani . Német oldalak felé fordultunk . Motorhibás 6000eu - nem hiszem el . Váltóhibás 8-ért-hajam égnek áll . Marad Anglia . Szarunk a jobb kormányra . Mivel itthonról nem egyszerű ebay-en vásárolni , ezért megkértem pár neppert , hogy segítsenek . Igéretből nem volt hiány , de 3 hónap után már kezdtem hitem hagyni , mire találtam egy jó kinti kontaktot . 1hét alatt licitált a vasara , elment érte , megvette , névre iratta , átnézte , levizsgáztatta , befizette a road Tax-ot és a biztosítást ,megtankolta . Mi repültünk ki érte , fizettünk és 6 óra múlva már a kompon ülve hazafelé vettük az irányt .
A gép csodálatos : húúúúz mint az állat . 100-110es tempoig a 2,2 tonnája ellenére beéri a hihetetlen 11literrel . A tempo nővelésének arányában kb úgy is nő a fogyasztás . 160as temponál már kell vagy 15 liter . Az erő furcsán jön ki a motorból . Elindulásnál nem húz olyan fergetegesen . Állitom , hogy az Isuzu Trooper 2,8TD lesprinteli . De amikor 120 körül az Isuzu kezd elfogyni a Toyota egy király nyugalmával ugyanúgy húz tovább . 160ig simán , tovább nem forszíroztuk . Ezt utazóba is simán hozza . Légkondival átvertek , mert az eladó azt igért , de valahogy kimaradt . Kárpótlásul van 3 diffizár . Ezt a tényt az dijjazza igazán aki terepezik . Nem sok terepjáró mondhat magáénak ennyi zárat .
Negativumok :
1.Állitólag egy Pakisztáni fazoné volt aki nemtom miért befóliázta az ajtókat . Jobban mondva gondolom , hogy a retkes keze ne hagyjon a kárpiton nyomot . A retkes dolgot onnan sejtem , mert az autó belsejét penetrális bűz hatja át . 1 hét után kezd kikopni a szag .
2.Annak ellenére , hogy a bal oldali szék egy kőhajitásnyira terpeszkedik a vezető üléstől , a sofőr helye elég szükős és rettentően kitolták az autó szélére . 176os magasságommal kicsit szüknek érzem . A ajtón lévő ablakemelő konzolba beverem a térdem . A haver szerint nyakamra huzom a kormányt . Az biztos , hogy közelebb ülök mint ő , de nem szeretek nyújtott karral vezetni . Más terepjáróban nem volt ilyen problémám .

Viszonylag kényelmes , megbizható , biztonságos , mérete ellenére gazdaságos . 170 paci , 360Nm , 3 diffizár .Kell ennél több? Toyota 4ever!

Előző irományom óta történt egy-két dolog a Landy-val .
Még itthon kiderült , hogy a hátsó difizár azért nem megy , mert csontra szétrohadt . Ezért rendeltem bontva egy komplett hidat (így volt olcsóbb) . Javítani nem lehetett , mert az alumínium úgy eloxidálodott , hogy szétnyomta az elektromos motort . A kormányműből volt egy kis olajszivárgás amit szimering cserével orvosoltunk . A fűtést szabályzó pótméter tönkrement és csak néha-néha hajlandó engedelmeskedni . Sajnos ezt nem tudtuk megcsinálni , így ki fogom akasztani és kézi lesz a szabályzás addig míg nem sikerül új fűtéspanelt szerezni .
2008 októberében megjárta Afrikát oda-vissza púpig rakva és mögé akasztva egy bődűlet nagy 3quaddal és 5motorral megterhelt futóval . Tíz ember cuccát és 3140kg-os (lemérettük) trélert vonszolt maga után . Marokkóban a magunkkal vitt pótmotort a csomi mögé egy tartóra raktuk ami által húzta a seggét . Fél méteres vizeken ment át (árvíz volt) és hegyi szerpentineken hajtottuk ahol még madár se járt . Járt a sivatag homokjában és kősivatagban is . Kiszakítottuk a 2 első gátlót , az összes stabilizátort amit Zagorában megcsináltak . Kapott 2 pótrugót hátra , hogy ne húzza a seggét . Ezen kívül a tetőcsomi rárogyott a tetőre ami be is horpadt . Ezen nem lehet csodálkozni , mert az Atlasz közepén majd 100kilométeren keresztül a pótgumikon , kannákon kívül egy helyi stoppos valagát is azon cipeltük . Mire hazaértünk megszólalt a jobb első féltengely . Hallottam , hogy típushiba a törés így mindenképp megnézzük .
80-90km/h tempónál trélerrel 13,1 és 15,8 liter között evett . Európai szakaszokon kevesebbet az Afrikain gondolom a nyál rosszabb minősége miatt többet . Sivatagban tréler nélkül , lassú tempóban viszont 860 kilométert 76liter anyaggal tette meg ami 8,9 literre jön ki .

Új fejleményként szert tettem még egy HDJ80-asra . Ez 2 évvel fiatalabb , de mintha ikertestvére lenne az öregebbnek . Hátsó diffizár itt se működik , viszont az eleje jobban kotyog mint a másiknak , ablakok nehezen mennek le-fel . Fogyasztása , mintha a másikat kopírozná . Pöcre indul , olajfogyasztás 0 . Egy kis külömbség azért még az ikreknél is van így ezeknél is . Hátsó fűtést szétbarmolta az elöző tulaj és ha lehet még büdösebb a belseje mint a tesójának . Kicsit kiültebbek az ülések és a kárpit se olyan szép . Végül is egy paraszté volt aki szaros csizmában taposta vele a szántóföldet . Ez meg is látszik rajta . Valószínűleg ezt szétbontom és inkább hozok még egyet ami jobb állapotban lesz . A mostani miatt a megbízhatóságot 10ről lehúztam 9-re , mert ezzel azért vannak gondok .
Beszéltem egy LC specialistával aki még felsorolt egy-két számomra ismeretlen típushibát . Remélem nálam nem fognak kijönni .


Eljött a végítélet


Megjártuk Bamakót és a LandCruiser derekasan helytállt , annak ellenére , hogy abszolút nem lett kímélve . Vad stílusomnak köszönhetően rakéta sebességével éltük le a kocsit . Egy dűnéről orral ugrattunk le , ezért összetört az eleje . Elrepedtek a doblemezek , hűtő alatti összekötő szétnyílt , leszakadt a zárhíd , kiszakadt a motor amit csak a célba vettünk észre 1000 kilométer múlva . Volt 5deffektünk , ami nem a kocsi hibája . Verseny kategóriában 5.ik helyen futottunk be vele , ezért csak jót tudok mondani róla . Első 6-ban amúgy 3db HDJ80 volt .
Most készülök újat venni a következő túráimhoz , ami enyhe motor tuningot fog kapni . Dűnéken épphogy elég a 170 paci és veszek alá gyárinál komolyabb lengéscsillapítókat .
2010-ben irány : Budapest-Bamakó-Fokváros

És a történetnek nincs vége !

Közeledik a 2010-es Bamako ezért beszereztem egy újabb példányt a kedvenc típusomból . Havernak mondtam , hogy most ne az árra menjünk rá , hanem a minőségre . Majd 2x annyit szántam a vasra mint az előzőekre . Gyönyörű emelt LC az ebay-en . Első látásra szerelem . Már hívom is a havert . Rögtön licit – elbukjuk . Nem baj lesz majd másik . Eltelik pár nap és az eladó hívja a havert , hogy a nyertes pályázó visszalépet . Na ez lehetett volna az intő jel . Én a vak és egyben szerelmes , meg örültem a váratlan fordulatnak . Haver első képei csodásak . Rögtön pénz a zsebbe , repülő , pár óra út , haver , kézfogás , autó csodás . Széles felnik , 305/70/16 BF gumik , alig használtak . Számla , előélet hegyekben . 2 éve egy vagyonért vettek alá OldMan Emu szettet . Pöcre indul , szép hang . Bajok a szokásosak : zuhog az eleje egy kicsit , difizárak nem mennek , ablakok lomhák . Megjelenés : BRUTÁLIS . Nagy örömmel autózok hazafelé új szerzeménnyel , szokásos fogyasztás , semmi gond . Olajnyomás egy kicsit kisebb , mint a többinél volt , de még vastagon a megfelelő mezőben a mutató . Itthon mutogatom , mindenki elismerően bólogat .
Jó akkor nézzük át :
első pofon : idáig mindegyik LC-nek megvolt rohadva a futóműve , de ennek valami orbitális mértékben .
második pofon : két éve alávett OldMan Emu szett valami hihetetlenül lerohadva . Ugyan működnek , teszik a dolgukat , de sok bizodalmam nincs bennük .
harmadik pofon : diffizárak nemhogy el vannak rohadva , hanem málnak le a helyükről .
negyedik pofon : ömlik valami olajos trutyi az első futómű gömböceinél .
ötödik pofon : nagyon jó és fasza a gumi csak nem lehet rendelni pótkereket , mert leálltak ennek a típusnak a gyártásával . Lehet 6 másik kereket rendelni egy vagyonért .
Tökönrugás teljes erőből : minden baja ellenére imádom és majd mindent megcsinálunk rajta . Vidáman autózok Pest felé az M1-en . üvölt a magnó , talán még én is . Nem kellett volna . Mivel nem hallom az egyre jobban kopogó motort , csak azt , hogy megy el az erő . Utolsó lehelettel még kimegyek egy parkolóba és hívom a havert , hogy mentsen .
Akkor nekiállunk a teljes felújításnak . Mivel bontos vagyok elég sok mindenre fel vagyok készülve . Legalább is azt hittem .
Így kell őszülni :
- tömigarnitura gyári 100,000,- hengerfejtömi nélkül ( ja és alig van benn valami)
- hengerfejtömi gyári 40,000,- ugy: 15,000,-
- csapágysor gyári 75,000,- ugy 20,000,-
- gyűrűkészlet gyári 70,000,- ugy :25,000,-
- hengerfej csavar : gyárit már meg se kérdezem ugy:14,000,-
- főtengely hajtókarnál lenyalva . bontott köszörülni kell : 250,000,- (mit vettél be haver?) , akkor köszörüljük inkább az enyémet 20,000,-
- 3hajtókar megnyalva , szintén köszörű , ár benn van a húszasba
- blokk síkolás 8,000,- hengerfej :6,000,-
- porlasztó gyári 34,000,-/db ugy.:120,000,-/garnitura , na itt elpattant egy húr . külföldről rendelve gyári 42,000,-/garnitura 10nap alatt megjött
- futómű homokolás 28,000,-
- futó porfestés 15,000,-
- felni homokolás 20,000,-ért akarták , de inkább elautóztam a haverhoz Dunaújvárosba és ingyen lefújták
- felni porfestés 7,500,-/5darab (ezt nem hiszem el milyen olcsó volt)
- futómű szimeringek kb. 6,000,-/darab a gyári és kell vagy 12 , szerencsére 6 db-ot találtam a Bárdinál méret szerint , másik 6 darabot kénytelen voltam gyáriba rendelni súlyos pénzekért. Bárdinál kedvezménnyel a 6 –ért fizettem vagy 5,400,-at
- féltengely csukló gyárit meg se kérdeztem . ugy: 20,000,/darab
- féltengely szárak gyári : rövid 33,000,- , hosszú 45,000,- , de nem vagyok vele kisegítve , mert belül a difibe is el vannak kopva a bordák ami 170,000,- szett . Inkább legyártattam a kopott diffikerekekhez 60,000,-/pár . Most olyan szoros mint az új amit gyári szárakkal biztos nem érek el . Bolygómű kerekek rendeléséhez meg egy kisebb Esterházy vagyon kellett volna.
- rögzítő fék gy. kb 6,000,-/pofa , inkább „Pofa bácsihoz” mentem aki megcsinálta 10,000,-ért és még a féktárcsa szabályzások is benne voltak .



- fék munkahengerekhez karmantyú rendelés egy rémálom . 8 garnitúrából csináltuk meg a 4féket , de szerencsére 1,500,-as tételek voltak csak
- futómű szilentek a másik horror . 14 kell .6-10,000,- forint darabáron . ugy.: franc tudja honnan 81,000,-/garnitura kedvezménnyel . Inkább legyártatom gumiból és nem kockáztatom , hogy az egyik nehéz terepnél eltörik a műanyag . 2hét és kb60,000,- ronggyal arrébb kész is lett .
- adagoló és turbó tuning 25,000,- a havernál . full barátiba .
- (lesz vagy 200le és 400 feletti Nm)
- diffizár gyári 256,000,-/darab , inkább átalakítom levegősre és berakok egyből egy kompresszort is . Legalább tudunk akkor kereket fújni . 81,000,-+ kompresszor
- OldMan Emu lengéscsillapítók és kormány lengéscsillapító USA-ból 150,000,-
- meg kell még egy csomó túrafelszerelés hozzá , de az nem a kocsihoz tartozik közvetlen . Homokvas , lapát , HiJack , plusz lámpák , inverter , tároló doboz , plusz1 pótkerék , előre-hátra csörlő … és még sokan mások .


Pár hét és össze lesz rakva a vas , akkor még leírom a friss tapasztalatokat .

Hibalista

- Két jobb oldali ablak motorja berohadva . Takaritás , zsirzás , ujraszigetelés után jók lettek . - Hátsó diffi nagyot kottyan , de ujrahézagolás után nem hiszem , hogy gond lesz vele , mert még nem búg . Difi hézagokkal nem volt gond , így a kotyogás valószínűleg a központi difi járuléka , de azt nincs az az isten , hogy szétszedjük . A váltót nagyon perverz módon lehet csak leszedni amit kuplungozáskor tapasztaltunk . Beszart a hátsó difizár és a fűtésszabályzás is .

Ide hordtam szervizbe

Én szerelem . Még jó hogy 10-es www.terepjarobonto.hu www.homokdune.hu

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1990
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 320000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Nissan Patrol 4.2D, Isuzu Trooper 2,8TD Következő autója? Ami elötte is volt , de LandCruiser is mindig lesz
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Land Cruiser 1990

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

2.3 tonna borzalom

Land Cruiser 4.2TD - 1993
2009.07.16 45000   -

A megbízható

Land Cruiser FZJ80 4.5 - 1995
2008.07.08 35000   -

Békés harckocsi

Land Cruiser HDJ 80 4.2 - 1991
2010.01.02 20000   -

LJ70 2,5TD LX - A megbízhatóság megtestesítője

Land Cruiser LJ70 2,5 TD LX - 1993
2012.08.22 0   -

Szende családi jóbarát, de terepen ugrásra kész tigris!!

Land Cruiser 4,2 td - 1991
1999.11.30 30000   5,0

The BEST

Land Cruiser FZJ80 4.5 - 1995
2008.07.07 35000   -

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)