2.3 tonna borzalom
Szöveges ítélet
Mitsu Pajerómat akartam egy nagyobb kategóriájú terepjáróra cserélni és a Landi mellett döntöttem.Csak jót olvastam róla,mindenki dicsérte és tetszett is az impozáns méretei és ereje miatt.A Mitsut sikerült gyorsan eladnom(isten nyugosztalja)és vennem is gyorsan egy Landit.Az első hónapban eltörött a főtengely méghozzá úgy hogy az első hajtókar "sonkája"előtt elrepedt és leesett az olajnyomás.Azt vettem észre,hogy hangos a motor,üvöltött a turbó a kevés olaj miatt(olajlámpa nem gyulladt ki)és egyre zajosabb lett.Elvittem szerelőhöz mondta hogy meghalt a turbó de nézzek le a főtengely ékszíjtárcsára hogy tarackírozik(írta a nyolcasokat)motor ki főtengely turbó csere.Jött pár nyugodt hónap.Futóművel,kormánnyal mindig szívtam lezabált a gumikat és vagy erre húzott vagy arra húzott amíg nálam volt az autó ez sohasem javult meg rajta.Számtalanszor megnézettem állíttattam,javíttattam,gumiztattam.Erdélyben kirándultunk amikor azt vettem észre hogy nagy gázadásnál felpörög a motor mintha csúszna a kuplung pedig automata volt.Elvittem szerelőhöz aki megnézte majd közölte,hogy le kell venni a váltót.Valamilyen kuplung lamellákat cseréltek benne+szűrőt olajat.Ismét egy vagyon volt.A család ekkor kezdett lázadni az autó ellen,én még bíztam benne,hogy most már jó lesz.Tévedtem.Néhány hónap múlva kövér gáznál vagy terepen berázkódott a kocsi és kopogó hang hallatszott az aljáról.Az egyik kardán kereszt rohadt be és rázkódott szét.Fel lett újítva a hátsóhajtás kardán tengelye.Ezek után meg akartam szabadulni tőle!Nagyon drágán vettem majd hatalmasat bukva és csalódva adtam el.Pedig nagyon tetszett!!!!Lehet,hogy az enyém volt az egyetlen rossz Land Cruiser az egész világon,vagy elkapkodva megvettem az elsőt ami az utamba került(nem néztem körül a vásárláskor a piacon alaposan ez igaz)de nekem soha többet nem lesz Toyotám!Érdekes,hogy aki megvette annak kifogástalanul működik és elégedett vele.Úgy látszik csak engem nem szeretett...Azért voltak jó tulajdonságai is.Tekintélyt parancsoló mérete miatt figyeltek rá az úton,elég jól ment(170le)terepen istenien ment,3 diff.zárja és állandó összkerékhajtása volt.A fogyasztása sem volt egetrengető kb 10l de sohasem mértem meg pontosan.Tetszett a belseje szürke motoros bőrülései voltak és minden elektromosan működött.A hangja is jó volt(sor hat),nem kormolt a kipufogó,szépen járt a motor.
Nekem maradt a Mitsu Pajeró az isten.Hiába kisebb,csúnyább és nincs benne annyi extra mint a Landiban.
Hibalista
- 1:Eltörött a főtengely(olajnyomás elment turbó is meghalt)
- 2:Tönkrement az automata váltó
- 3:Kardán tengely felújítás
- 4:Bal hátsó féltengely szimm.csere(ömlött a hajtóműolaj a fékre így hátsófék komplett csere)
- 5:Sok idegesítő apróság!Multikormány nem működött(nem is lett jó soha) hátsó bizt.övek menet közben verték a kárpitot zörögtek(így is maradt),mindig ette az első gumikat kormánykerék sohasem volt középen futóművet soha senki nem tudta jól beállítani.Bal első motoros ülésállító gombok folyton leestek én ragasztgattam vissza őket.Hátsó ablaktörlő motor berohadt.
- A kötelező szervizeken kívül(fékek olaj szíjak szűrők stb)több mint egy millió ft-ot beleöltem
Ide hordtam szervizbe
Toyotás maszek a környékünkön értett hozzá ügyes volt és nem drága és sok különleges alkatrészt megszerzett olcsón
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 190000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Pajero | Következő autója? | Pajero |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.2/10) |
