1,66millió egy méter autóért?
Szöveges ítélet
Ha már meg lettem szólítva az előző ítéletbe leírom az olajkályhával kapcsolatos élményeim.
Amióta hét számjegyű összegért vásárolok autót valahogy mindig olyan típust sikerült választanom, h mikor az úton szembe találkozok, a márkatárssal egyből indul a fénykürt meg az integetés ezerrel.
Na, ez a típus is ilyen ;o) ami meg is fog maradni Magyarországon, h miért? Mert kevés van belőle a borsos ára miatt. No, nem ez a legdrágább, ami kapható a palettán csak a MILLIÓ/MÉTER hányados siralmas. Közel öt guriga (diesel!) egy három méteres autóért NOOORMÁLIS??!! Igen az!
Tapasztalatom szerint az autóipar úgy épül föl ,h kis méretű autót nem szoktak telerakni extrával mert akkor konkurense lenne már házon belül a nagy autónak. Erre rácáfolva plusz a konkurens Smart több mint szegényes felszereltsége (városi kisautó szervokormány nélkül ?!) legyűrésére a Toyota koncepciója: adjunk a népnek ebbe a kisautó kategóriába az átlagosnál magasabb műszaki tartalmat. Ami nekem tetszik ezek közül:
- villanyos klíma, végre a klaszik 3 tekergetős kapcsolok helyett (autók nagy többsége ilyen)nyomógombokkal vezérelve,
- se az ajtónyitáshoz se a motorindításhoz nem kell előkeresni a távirányítót maradhat a neszeszerembe ;o))
- erre ráfűzve, ha csak közeledek, az autóhoz este már kapcsolja is föl a belső világítást (elég mókás)
- automatán kapcsolódik a fényszóró föl
- az ablaktörlő be
- belső tükör ki, ha éjszaka utolér a kamu xenonos HVCS (helyivagánycsávó)
- külső tükrök villanyosan behajthatóak
- hátul végre tárcsafék figyel dob helyett,
- smárttal szembe négy egyforma, átlagos méretű kerék és
- nem csak szervós a kormány, hanem villanyos is (elktrohidraulikus ha jól tévedek).
- 9 lufi (!)
- jó pár hárombetűs biztonsági villany okosság: kipörgés gátló, blokkolásgátló, vészfékasszisztens, kitörés gátló
Teljesitményről:
- 900Kg Vs. 90 lovacska (190 Nm)
- megspékelve egy hat gangos váltóval
- valamint autó méreteihez képest extrém széles nyomsáv (egy Suzuki Swiftnél látványosabban szélesebb) hatása, h képes belenyalni a 200-ba a kilométeróra (Smárt vége 130)
- fogyasztás vegyesben 3,9L a gyár szerint, amit simán tud is(Smárt 2,9 na jó erre pont ráqtam)
- autó méreteire rácáfolva igen is 3 személy kényelmesen befér
Extrém rövid tengelytáv:
- pozitív hatása, h a 180 fokos megfordulás korrigálás nélkül abszolválható elég sok helyen
- negatív hatása pedig, h a kormány mozgatása átlagosnál precízebb kezelést igényel(a túlzott fordulékonyság miatt)
Ami nem tetszett:
- belső világítás fényereje gyenguska, a csomagtartónak meg egyáltalán nincs
- rádió nem IS hanem CSAK a kormányról vezérelhető
Hibalista
- Eddig csak az motorolaj romlott el benne ;o) Kötelező szerviznél szigorúan cserés minden alkalommal a gázolajszűrő is. Katasztrofális milyen szennyezett gázolajat árulnak a kutakon...
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Bubu | Következő autója? | ha 150.- alá esik a benya ára jöhet a HAMMER |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
