Toyota. Hilux. Ez mindent elmond. Part 2.
Szöveges ítélet
Egyszerűen ez az autó az ami egy fiatal, családos embernek kell. Megbízható, olcsó fenntartani, irgalmatlan tágas.
170 000 négy év alatt és semmi gond. Kisszervíz br. 40-50, nagyszervíz br. 80-100 ezer Ft, nagyszervíz vezérműszíjjal br. 125000. Egyszer cseréltek fékbetétet, a gyári akksik még okék, 1 vadiúj nyári-téli gumiszett elment, 1 csak télit még használok és még jó is lesz legalább 2 évig, 1 nyári szettet most dobtam ki (2 nyári szezont lenyomtam vele, darabja 10 ezer volt, gond se volt vele). Budapest-Frankfurt 1000 km gyakorlatilag csak 1 db tankolási pihenővel simán úgy hogy fitten szálltam ki, szóval kényelmes is, főleg ha nem Bp vacak útjain mész vele.
Mindenre használom. Nyaralni megyek vele a családdal, de murvát, bútort, teli rekeszeket, betontömböket, sittet, téglát, kertihulladékot, kerékpárokat, nagy francia ágyat egyben is cipeltem vele. Télen friss hóban, havazásban Normafáról le a haverokért szánkók fel a platóra, vissza Normafára (buszok, hókotrók kikerülgetése), szánkózás éjszaka, utána mindenkit hazadobni. Semmi gond.
Negatív: A rugózása ezeken a szar utakon azért nem túl kényelmes, de meg lehet szokni.
225 000 öt év alatt és továbbra sincs gond. Idén kapott egy garnitúra új C-s gumit br.185 ezer Ft-ért. Nem volt olcsó, de 1 hét múlva behozta az árát amikor kikanyarodtak elém és meg tudtam állni. 200 ezernél kapott egy alapos kárpittisztítást, hamarosan kap bőrkormányt. Megérdemli. Vicces, h. a takarító srác azt hitte 100 ezer van benne (vigyázok is rá, de olyan eccerű a belső formája, hogy nem lehet tönkrevágni).
255 000 hat év alatt: kapott egy bőrkormányt és sajnos elkopott a kuplung, így cserélni kellett. mondjuk most 200000 kilométerig megint bírja. Mondjuk érdemes nem várni eddig, mert nekem begyulladt a térdem a végén olyan alacsonyan fogott, bár még nem csúszott. Szerintem 200 az optimális. Lassan érik egy fékbetét csere is.
Rövid kalkuláció:
abroncsra költöttem eddig kb. br. 350 ezer Ft-ot (durván 1,5 Ft/km)
kuplung cserére br. 230 ezer Ft-ot (kb. 1 Ft/km)
2 akku csere 70 ezer Ft (0,3 Ft/km)
évi átlag br. 200 ezer kötelező szervizre (5 Ft/km)
váratlan hibákra (kardánkereszt, generátor, klima) és kormánybőrözésre kb. 200 ezer (1 Ft/km)
biztosítás (1 Ft/km)
Ez így kilométerenként kb 9-10 Ft + üzemanyag. Azaz havonta 3000 km esetén kb. 150 000 Ft.
6 éve a kocsi ára 4,9+ ÁFA volt, ma 255 ezerrel az ára kb. 3,2+ÁFA körül jár.
Az egyik legjobb választás ilyen kocsit venni.
Főleg ha az ember nem tolja neki.
Bp-Krakkó-Bp Szlovákián keresztül átlag 60-70 km/óra sebességnél 870 km után még nem gyulladt ki az üzemanyag kijelző, azaz kevesebb mint 70 litert fogyasztott ezen a távon.
Tempomat hiányzik, mert azzal 120 km/h körül 3500 alatt lenne a fordulat, fogyasztás így 9 körül lehetne. Sajnos így 140-150-nel nyomom, ilyenkor autópályán 11,5 is összejön. Átlagban szerintem a 9,5-10 liter a reális. Nem kevés, de visszajön az egyéb költségeken.
Ami vicces: 1. mindenki 10 millió feletti árra tippeli, 2. imádják, hogy nem doboz van rajta, hanem lapos platófedő 3. felnőtt férfiak 20 milliós BMW-kől, csillogó szemmel másznak fel a vezetőülésbe és tekergetik a kormányt mint a gyerekek
Tény: Imádom ezt a kocsit én is.
Hibalista
- 150 ezer körül: Kiégett egy égő a műszerfalban, cserélni kellett. - 170 ezer körül: A/C égője kiégett a műszerfalon. Új 30 ezer itthon 1 db, eBayen 47 USD 3 db + 40 USD postköltség. - 195 ezer körül: Hátsó kardánkereszt csere (kb. 20000 Ft) - 225 ezer körül: egyik akkumulátor csere (gyári, 35000 Ft) - 240 ezer körül: generátor javítás (diódák, 30000 Ft), kormánybőrözés (20000 Ft) - 255 ezer körül: kupplung csere (másik akku csere esedékes 35000 Ft), klima kompresszor (bontott, beszereléssel 100000 Ft) - - -
Ide hordtam szervizbe
Baja, Autolargo Toyota szakszervíz. NAGYON korrekt csapat! Ajánlom! Ár/érték arányban kiemelkedően jók.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 255000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Discovery TD5 | Következő autója? | Hilux vagy LC |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
