Toyota. Hilux. Ez mindent elmond.
Szöveges ítélet
Nagyon jó kocsi. Előtte 2 Land Roverem volt, ami imádnivaló gép, de pocsék minőség. Ez eccerű, de naccerű. Féltem a pick-up-tól, de gyakorlatilag kényelemben egy luxus terepjáró kényelmét adja, pakolni meg lehet bőven még akkor is ha én nem rakattam rá dobozt, csak egy sima fedőt (hasznos tudni: Angliából érdemes rendelni, mert leszállítva is csak 1/3-a az itthoni árnak). Az SR verzió, bár hátul laprugós, kevésbé ráz mint a Land Rover Discovery TD5 légrugóval. Az összes pick-up konkurenshez képest, mindet kipróbáltam, ez a legkényelmesebb, bár van csilivilibb is nála. A motor erős, megbízható, a 122 LE elég, bár az 1-es, 2-es nem városi gyorsulásra van, ebben az esetben pakolgatni kell a váltót rendesen. Nagyon pozitív a 2 db akkumulátor, mert télen, -10-ben, égve hagyva a fényszórót egész napra sem kell aggódni, pik-pak indul. A 2,5 D-4D keveset fogyaszt (vegyes 9), 150-et viszi, bár ha nincs súly rajta, akkor instabil hátul. A gyárilag adott gumik életveszélyesek télen, mindenképp téli gumit kell rá rakni. Hibái nem voltak eddig, bár amit nem értek: 1. a tükrök nem fűthetőek, extrában és utángyártottban sincs (esőben ez nagyon gáz, mert a tükör kicsit kilóg a búra alól, így mindig cseppes lesz. le lehet törölni, de... 2. egy ESP elektronika belefért volna, mert csúszós úton, nagy kanyarban, körforgalomban megcsúszik a hátulja. persze kis gyakorlattal erre már fel lehet készülni, óvatosan kell bekanyarodni 3. hátsó ablak nem elcsúsztatható, pedig hasznos lenne (1 db lehúzott ablaknál jelentős a légnyomás növekedés bent ill. ha nem a platóra akarunk hosszú dolgokat rakni, hanem a kabinba, akkor ez nehezen oldható meg), utángyárottat lehet rendelni kb. 100 e Ft. 4. ablakmosó tartály csak 3 literes, ez lehetne a duplája is 5. a légkifúvó a szélvédő legalját nem fűti, így nagy havazásban, ónos esőben a ablaktörlő rendszeresen eljegesedik. 6. mivel jobbkormányos rádió van benne, ezért a hangerő gomb nem esik túlzottan kézre. Ennyi a probléma. Egy 10-12 milliós terepjáró helyett érdemes ilyet venni, mert ÁFA visszaigénylés után egy minden célt kielégítő (üzleti tárgyalástól cipekedésig), komfortos kocsink van kb. 5 millióért. (hozzáteszem eddig az árát mindenki 10 millióra becsülte).
85000 kilométer után. Továbbra sincs semmi gond. Nagyszervíz a bajai Toyotánál kb. 50.000 Ft. Bár a gyári gumik elég vacakok, mégis eddig már kb. 70.000 kilométer van bennük (2 évet rajta volt, utána vettem csak télit) még ezt a szezont kibírják. Érdemes megfogadni a tanácsot, hogy 30.000 km-ként át kell cserélni a kerekeket, akkor a gumi még 90.000-et is kibírna. Sokat járok mostanában autópályán (150-160) a fogyasztás így felment 10-11-re. Fékbetétet még nem kellett cserélni, nagyon jól bírják.
Hibalista
- tető gumicsík ragasztója eleresztett, gariban cserélik
Ide hordtam szervizbe
Toyota szervíz Baja
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Discovery TD5 | Következő autója? | Hilux v. Land Cruiser |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
