Elnyűhetetlen!---volt régen,jelenben"Kényeske"
Szöveges ítélet
5.terepjáróm ez a mostani Hilux.2 Nívával kezdtem,amiknek párja nincsen a terepjárást illetően a széria kategóriában.De mivel növeltem a vállalkozásom-erdőgazdálkodással és vadászattal kapcsolatos-így komfortosabb,gazdaságosabb terepjáró kellett.Volt egy Mitsu L-200,ami egy borzalom.Erőátvitel és váltógondok.Fogyasztása mint egy busznak.Aztán jött egy Mazda B-2500.A másik borzalom....Ezután vettem az új Hiluxot.Mivel elektronikus difizár csak a komfortban van ezt vettem,bőr és automata nélkül majdnem minden extrával.De terepen kell a teljesitményt,így kértem bele gyári tuningot(+25%).A fogyasztása állandó klímával 180km/h-nál sem megy 8,8 felé.Normális vegyes használattal megáll 8 literből.Mivel ezek a D4-D motorok kényesek az üzemanyagra,csak minőségi dieselt tankolok bele.A vezetése aszfalton jó tulajdonságokat mutat,szinte kiváló a terepjárók között.Terepen a súlya miatt(2100kg sofőr nélkül teletankolva) sok helyen nem használható úgy mint egy Niva:-(..de hát szép az erdei séta vizslával közösen:-)) Konstrukciós és üzembiztonsági probléma nincsen,csak az ablakmosó 3literes tartályát kell töltögetni állandóan és a kardánkereszteket kell 5000km-ként zsírozni,de ez a terepjárás miatt szükséges csak,mert kimossa a dagonya.A motorja chippel elég erős,országúton is jó a menetdinamikája,igaz a sebesség a nagy méretek és a magas üléshelyzet miatt nem érzékelhetó,csak a többi autókhoz nézve látni hogy hogyan gyorsul.Végre nem mentem még vele,de tartósan 180-nal szoktam..4000-es fordulaton.A gyári GoodYear at/s gumik elég jók vegyes használaton,csak gyorsan kopnak.24000km-nél,most kell újat vennem rá.Egyszer hagyott ott a legnagyobb felázott mező közepén,mert kiszakadt a gumiszelep a feldarált sár miatt.Csőrlős traktor húzott ki és utána kerékcsere a sza...ban.Vettem bele fémszelepeket és azóta minden szuper.Minden erdei embernek szívesen ajánlom.....a környezetemben elég soknak van mindegyik évjáratból még a régiekből is,400000km-rel gond nélkül.Van egy ami viszi a prímet:kopó alkatrészek cseréjét leszámítva 670000!!km-rel működik!!!hiba nélkül.----------------------2008.december:hibalista módositva.......Az autó lényeg röviden:lelkiismeretes,hozzáértő szerviz,minőségi anyagok(üzemanyag is)felhasználása,zsirzás és meghálálja üzembiztos működéssel.
Hibalista
- Semmi.Az olaj még barna színű benne!A klímát kellett feltölteni mert 300gramm volt benne az 500 helyett.
- 2008.február:szivattyúcserét mondtak,de szerintem csak pucolták a szelepeket rajta(30párezernél).........2008.nyara:5 új gumit,mert a gyáriak hibásak voltak........2008.ősze:2első ablakemelő szerkezet cseréje(lógott a szerkezet)2008.december.....szivattyú és nyomócsőszelep cseréje...de most sikerült(Kotónál Kanizsán),mert az újkori rossz inditások megszűntek és jobban is viselkedik a motor(volt 1 fütyülő hangja gyorsitáskor-veszett a nyomás a rendszerből terhelésnél.)
Ide hordtam szervizbe
Toyota Twin Sopron,de ott hanyag volt és nem lelkiismeretes a munkavégzés,,olyan kommunistás:-).........aztán a szombathelyi Toyota Autófókuszba,amivel maximálisan elégedett vagyok....de erre pluszban jön a gyakorlati minőség a Kotónál Kanizsán.(tapasztaltabb rutinos szerelők vannak)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | B-2500 | Következő autója? | Hilux |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
