Csúnya, de csak imádni lehet!
Szöveges ítélet
Már három éve, hosszas keresgélés és talán az összes pick-up tipus kipróbálása után, megvettem most már mondhatom, hogy életem nagy szerelmét. A kipróbált tipusok között, volt sokkal szebb, sokkal gyorsabb, sokkal extrásabb, és olcsóbb is. Egy Speciális mentős kollégám kinálta fel eladásra a vasat. Az összes közös ismerősünk óvva intett, hogy jól gondoljam meg hogy a kollégától autót vegyek, ugyanis terep rally-s múlttal, és extrém jelennel rendelkezik a kolléga. Ennek ellenére, persze egy hozzá értő szerelővel történő alapos átnézetés után mégis megvettem a vasat. Előre bocsátom azóta sem bántam meg.
Persze nem mondhatom hogy én kimélő üzemmódban használnám. Az autót Speciális mentési feladatokra ( területbejárások, téli állatetetés, árvizek, az OMSZ mentőautóinak mentése, stb.), terepjáró versenyeken, túrákon, és a normál magánéleti tevékenységeim során is ezt használom. Még ha lenne is rá lehetőségem hogy a hétköznapokon mást használjak, sem tenném.
Vásárláskor 205e Km volt az órában, és én azóta 120e Km-t tettem meg vele, kb. 70% aszfalt, 27%egyébb földút ill. terep, és kb. 3% speciális (extrém) terepkörülmények között. Az autó gyári állapotban van, tehát nincs emelés, erősités, spec.futómű, difizár vagy egyéb. 235/85R16 méretű abroncs az egyetlen, ami nem gyári méret. Igazán az a 3% az ami mérvadó az amortizáció során.
A 3 év alatt amit cseréltem: Laprugók 6db (ez azon kevés tipusok közé tartozik, ami főlap törés esetén is lábon marad, nem fordul ki alóla a hid!) Kardán kereszt 3db. Gömbfejek, amig utángyártottat vettem addig 3 havonta egyet-egyet (235/85R16) amióta gyáriak azóta semmi!
Szimering 2db,
80e Km-el ezelőtt kapott néhány plusz lóerőt, kb 30-at, amit egy kis csavar segitségével további 20-30-al lehet növelni. Gyárilag valóban nem túl fürge a vas, bár nyomatékban akkor sem szűkölködik, de ebben az állapotban azt hiszem teljesen kielégitő, akár autópályán(120-130 utazó, TGK), akár terepen. Fogyasztása gyárilag 10L-nél többet nem nagyon tudtam vele megetetni, és most sem megy 12 fölé, és az átlagom 9,5L
A motor futásteljesitménye 320e Km. Mikor a „tuningot” megkapta, alaposan át lett nézve és mérve a motor, hogy egyáltalán érdemes-e nekilátni, mert addig is és azóta is bontatlan állapotban van. Szóval a mérések közben győzött meg igazán. Gyári kompresszió viszonyok, gyári szelephézagok, a vez.mű tengelyen nem mérhető kopás, nincs olajfogyasztás. -22C fokban 1működő izzitógyertyával, már csak második forditásra indult be :-). Engem meggyőzött! Ebből a motorból, van több mint 1.000.000 Km-t futott, bontatlan blokk is, Japánban a Toyota múzeumban, egy OMSZ-os mentőautó képében!
A jármü teljes konstrukciója a lehető legegyszerűbb felé törekszik. Nincs computer, puritán kivitel, egyszerű megoldás mindenhol, de mégis vezethető és kényelmes.
Ami igazán lenyűgöző ebben a tipusban, hogy látszik az 50akárhány éves átgondolt terepjáró technika, és a japán magasfokú precizitás használata. Hihetetlen hálás darab, még műszaki hibával is hazaviszi a gazdáját, nem véletlenül lett legenda! Engem soha, semmilyen körülmények közt sem hagyott cserben, pedig láttunk már ezt-azt!!
És ha nem hiszel nekem, nézd meg ezt!!!! Az angol Top Gear cimű műsorban próbálnak elpusztitani egy hiluxot. Ha ez nem győz meg, akkor semmi!
http://www.hoze.hu/movie/Trashed%20toyota%20pickup%20truck.avi
Üdv: Krinnyián
Hibalista
- lsd: a leirásban
Ide hordtam szervizbe
maszek szerviz
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 205000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Carisma | Következő autója? | Hilux vagy LandCruiser |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |