Csak van és megy hiba nélkül.
Szöveges ítélet
Ez a második Hiluxom, az elsőt újonnan vettem. 130000 km-rel adtam el, semmi hibája nem volt egy rugólap törésén kívül.
Ezt a kocsit terepi munkához vásároltam, állítólag egy energiaszolgáltató cég autója volt. Hogy hány km volt benne, ki tudja, az óra 240 ezret mutatott. A belső kopások és a szélvédő karcossága alapján ennél sokkal többet mehetett. A vásárlás után az arra szoruló alkatrészeket kicseréltettem (lengéscsillapítók, gömbcsuklók, hátsó fékbetétek, gumiharang) és azóta megy. Pöccre indul akár hideg van, akár meleg, nem nyafog, kemény terepen dolgozik (erdőben és úttalan utak), hord fát, műszereket és segédmunkásokat. Nagyon egyben van, semmi nem zörög. Egy küszöböt kellett cserélni (korábban megsérülhetett), és látszik, hogy azért több törést szenvedett eddigi pályafutása során. Az erdészkollegák jobban kedvelik, mint az új tipusokat, mivel megbízhatóbb, kevésbé kényes. Szivaccsal takarítható a teljes belső felületet borító műanyagburkolat, ilyen célra használt kocsinál nincs helye plüssnek, filcnek. Tipushiba, hogy az első űlések oldalburkolata kireped, de a kárpit teljesen ép. A hátsó űlések viszonylag kényelmesek, a belső tér pedig teljesen megfelelő, még vastag kabátban is el lehet férni benne és terepi cipővel is vezethető. A vezetést nem zavarják elektronikus műszerek kijelzői, kapcsolói, az van ami kell, nincs mit piszkálni útközben és kevesebb cucc van, ami elromoljon. Van jobb terepjáróképességű kocsi mint a Hilux, de amit ez tud, a munkához megfelelő. Motorja nem egy vadállat, de szívós és ha a turbó felveszi a fordulatot, nem lankad.
Természetesen a Hilux sem tönkretehetetlen, az adottságainak megfelelően kell használni, óvatos és megfontolt vezetéssel hosszú életű. Szervízigénye nagy (7500 km) de jó olajjal és kevés terepi mozgás esetén ez kitolható.
Hoszabb távú utazásra is alkalmas, évekig jártam az elődjével Balkáni országokba, a kicsit magasabb zajszint és a hátsó űlések fapadossága lehet kényelmetlen. 500 km-t is megtettem megállás nélkül, ez a megfelelő vezetési komfortot bizonyítja. Nyugodt brummogása bizalma sugároz, lehet szeretni.
Hibalista
- fényszóróizzó, elhasználódás miatti alkatrészcserék (lengéscsillapító, gömbcsuklók, hátsó fékbetétek)
Ide hordtam szervizbe
Toyota Mayer, Budakeszi, Pilisvörösvár
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 350000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Hilux | Következő autója? | Toyota |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
