„Luxus” Öszvér
Szöveges ítélet
Sajnos a Carinát mindig vissza fogom sírni kényelem és a 100 km/h 9 mp miatt. De ez az SR5 nem erre lett tervezve. A motorja nem rossz, mondhatni eredetileg is volt olyan mint alsó-közép kategóriás autók, de a chip tuning után szárnyakat kapott, és a fogyasztása is maradt a régi, így ha amperkodni akarok még egy picit azt is tudok a lámpáknál. Előzni is lehet vele, nem kell imádkoznom közben, mivel ki van emelve, jobban látni forgalomban, átlátni az autók felett.
Neki mindegy hol megy a hegyekben vagy az autópályán. Terepen jól jön a nyomatékos motor, felezővel négykerékkel, difi zárral. Aszfalton úgy 165 km/h a vége, 140 km/h az kényelmes tempó. Fogyasztása átlag 8,5 l, családdal kirándulva 7,1 l, autópálya (150 nel) és Bp 10 l/100 km. Télen már sok autót kihúzott az árokból, 260/70/R15 Bridgestone Winter Dueler DMZ3 gumival, még tükör jégen is. Nyáron Bridgestone Dueler H/P abroncsot használok. Terepgumival a falra is felmászik, de nem aszfaltra való, hátul ülők szinte beszélgetni sem tudnak.
Kényelemről annyit hogy, nem egy luxus limuzin, de gyári sportülések vannak benne elől, nagyobb oldaltámasszal, a platója mivel rövidebb mint az L200-é vagy a Rangeré, így hátul ülőknek nagyobb a hely.
Hibák: mivel általában teher nélkül megy a hátsó laprugók megtréfálnak, olyan mintha leakarna mászni az útról, ha pont úgy rossz az aszfalt. Parkolni nem a legkönnyebb vele, meg kellet szokni. Az SR5 változatba berakhatták volna a tükörfűtést. A váltó kicsit a hasa alá benyúlik, de nem szokott elakadni, régen gond volt még ha fel hasalt valamire, a difi nem mindig zárt össze, de ez orvosolva lett egy védőcsővel.
A legjobban a megbízhatóságát szeretem, és amikor kisfiával utazik az ember nem mindegy hol robban le, és nem kell aggódni esik e a hó. Összességében imádom vezetni!
Hibalista
- Az autó szervizben még csak a kötelezőkön volt, olajcsere, műszaki, zöldkártya a 132E km alatt, ezt onnét tudom, hogy az autó a fönökömé volt. Egyszer vadászat előtt nem lett behúzva az antenna és letőrt, toyota pótolta 17 E Ft-ért. A metálfény nem igazából erdőre való, polírozás 20 E Ft. Kőfelverődés autópályán majd szélvédőcsere 60 E Ft. Ciripel a km óra sprirál.
-
- Ezek elhanyagolhatóak és nem az autó hibái! Ami gáz az a hozzá kapható doboz:
-
- Van rajta egy CARRYBOY S570 S/C FULL C doboz (bár ez sem az autó hibája), most két éves, fiatalabb az autónál (metálfény, spoiler, féklámpa, belső világítás, hátsó ablakfűtés, dupla ablak, kárpit). Egy nagy kalap sz…, pedig a legdrágább model a carryboytól 525 E Ft. Rohad rajta minden, még belülről is lágyacél csavarok szétrohadva alátétestül, belerohadva a kárpitba. Zár is félévente berohad, a belső világítással már nem is küzdök. A legnagyobb gáz, hogy a Toyota szakszervíz sem tudja úgy felrakni, hogy ne ázzon be, és ne csúszkáljon el a platón. Értékelése -0,0 (a dobozé).
Ide hordtam szervizbe
Toyota Göbölös Tatabánya, figyelmesek, drága
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Makrai Oroszlány, Van ismerősöm így gyors
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 112000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Carina E 2.0 GLi | Következő autója? | Toyota Land Cruiser, Toyota Tundra (remélem típusok) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
