Ninja, a lopakodó
Szöveges ítélet
Hatalmas böszme jószág (hosszú és széles), a parkolás rémálom vele. Viszont a tolató kamera kiismerése után már károkozás nélkül sikerült magához képest minimáls helyekre is beparkolni. Rugozása kicsit vitorláshajót idéző, de a legnagyobb "krátereken" is szinte észrevétlenül hajt keresztül. Nyugodt, gurulós vezetés az igazi vele, de ha kell dinamikus és gyors tud lenni. Induláskor a két elektromotor teljes ereje azonnal rendelkezésre áll, a fokozatmentes váltó pedig tökéletesen teszi a dolgát. Hosszú utazásokhoz 4 emberrel ideális, a két elülső fotel maga a kényelem, a középső sor két embernek kényelmes hatalmas lábtérrel, a harmadik sor csak gyerekeknek javasolt. Ha nincs a hátsó sor felhajtva, akkor méretes csomagtere van, a második sor lehajtásával szinte egy mikrobuszhoz jutunk, hihetelen dolgokat lehet vele fuvarozni.
Nagyon jó hangszigetelése van, a motorhang autópályán is minimális. Mikor csak elektromos meghajtással gurul vigyázni kell a gyalogosokkal, nem veszik észre. Parkolóházakban többen kaptak frászt a melletük elguruló hangtalan jószágtól. Igazi igyénytelen gép, csak a 7500 km olajcsere intervallumra kell figyelni.
Vicces, hogy városban kevesebb a fogyasztása mint autópályán vagy országúton, a hibrid meghajtás nagyon jól muzsikál ilyenkor, viszont 120 km/h felett elkezd növekedni az étvágya. Autópályán a hibrid meghajtás már csak minimális előny, a 3300 cm3 V6 motor azért tud szürcsölni rendesen.
Városban fékezéskor igazi trolibuszos hang hallatszik, meg kell szokni - én imádtam.
A belseje nem túl dizájnos, kicsit kopogós, viszont minden ott van ahol lennie kell. Minden funkcionális és egyértelmű.
Ha az ember megbarátkozik a méreteivel sohasem akarja lecserélni.
Hibalista
- A gyári riasztó teljesen hektikusan időnként bekapcsolt, soha senki nem jött rá mi okozza ezt a fóbiát. Risztó hangja kikapcs, így csak villogott néha. Ha kérdezték csak annyit mondtam hiányzom neki. A kormány az egyik érzékeny pontja, 3-4 évente valmi bisz-baszokat kell benne cserélni, mert nyikorog. Az elektromos csomagtérnyitó egy-idő után megadta magát, sokfélét mondtak rá miért, én még mindig a fedélzeti számítógép memória hibájára gyanakszom, ez sok minden mást is megmagyarázna. Időnként elveszítette a keréknyomás szenzorok értékeit, ilyenkor hiszti rohamot kapott, de aztán 10 perc után ismét helyreállt a rend.
Ide hordtam szervizbe
Toyota Realszisztema Budaőrs.Rendben vannak, nem olcsóak, de jól dolgoztak.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 121600 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | RAV4 | Következő autója? | Highlander |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
