A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Highlander (2001-2006)

Highlander Hybrid Limited 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Tetten ért vaddisznócsorda.

Szöveges ítélet

Nagyon szeretem. Persze, elfogult vagyok, ez ilyen műfaj, de lehet nagyon szeretni ezt az állatot. Mert ez egy állat. Azt nem tudom biztosra, milyen fajta? Amikor a gázpedált lepadlózva kicsi ütemkéséssel megindul, akkor a vaddisznócsorda jut eszembe, esetleg egy T-Rex, ami megvacsizta a vaddisznócsordát, és most korog a gyomra. (Mit is kell adni a hasmenéses orrszarvúnak? Igen, szabad utat...)

Mert menni azt nagyon tud. Baromi erővel (200kW) gyorsul, meglepett személyautósokat hagy maga mögött, akik átsoroltak a másik sávba, hogy majd körbeautózzák ezt a lomha dögöt, ami majd beragad a zöldnél jól, és gyorsulás helyett andalogni fog az első pár száz méteren. Haha. Nem tudják a kis könnyelműek, hogy ebbe a Toyota mérnökök nem elromló gázpedált terveztek, hanem "és most láthatatlan, apró pici ponttá zsugorodsz a visszapillantó tükörben" -pedált. A vágta -sajna?- csak ~180km/h sebességig tart, ott az elektronika könyörtelenül leszabályoz, talán abból az amúgy helyes gondolatból kiindulva, hogy ezzel a hatalmas batárral és az említett sebességgel így is lehet akkora károkat okozni, mint egy kisebb össztömegű személyautóval 250-nél. Valamint az irdatlan 4 féktárcsát sem árt kímélni. Ez az első olyan autóm, ami jobban gyorsul, mint lassul. A fékek ugyanis kicsit nyúlósak, én meg ösztönösen nem taposom halálra a féket, míg a gázpedállal kapcsolatban nincsenek ilyen problémáim. Jah, a megszokások rabja vagyok.

Tehát menni azt tudunk, valamennyire megállni is, mi kell még? Hátul elfér egy zongora, van két kihajtható plusz ülés a gyerekeknek. Valahol egy pótkereket is láttam, kívülre száműzve, alul. Elöl lehetne több pohártartó, mert most egy sincs. Állítólag biztonsági okokból. Ez a kocsi legnagyobb hibája, amit rögtön követ a nem hűtött kesztyűtartó! És a tetőkárpitba integrált távirányító sem tudta megtanulni az EU frekvencianormás kapunyitóim kódjait. Csupa szörnyűség, az öngyilok gondolata is foglalkoztatna, ha nem lenne cserébe szinte minden más tökéletes. De az. Kicsit hiányzik még a prémium mercik hátmasszázsa, de a táblafelismerő, vagy kanyarvilágító, esetleg parkoló asszisztens nem. Ami kellett, azt beszereltük, a központi egységet lecserélve. Most nincs CD tár, mert a zene a kor szellemének megfelelően SD kártyáról jön, csak úgy, mint a térkép-információk. Van tolatókamera, ami kell is, meg TV, ami teljesen felesleges. DVD-t is le tudna játszani, de a kipróbáláson túl még sosem használtam erre. Teljesen perverznek érzem magam, amiért inkább közlekedem az autóval.

Úton. Merthogy ez nem terepjáró, csak SUV-nak látszó tárgy. Homokviharban, ellenszélben, éjjel, messziről. Közelről tapogatva már nem. Főleg a bakhát nevű képződmény fog ki rajta, mert a benzintankot az ülések alól kiszorította a drága akku-pack, ezért a tankot a kocsi aljára száműzték. Szerencsére leburkolták jól, de a hangok, amik alulról jönnek, amikor leér... Az minden, csak nem megnyugtató. A fűtött kocsifeljáró lehet bármilyen meredek, erő, nyomaték van, és az automata váltó miatt ez le is tud kerülni az útra. Tehát az autó télen-nyáron kimászik bárhonnan izomból. Amíg a kerekek tapadnak. Amikor nem, akkor nem. A nyári gumik most közel sem terepmintázatúak, és azt vettem észre, hogy amikor a talaj sáros-csúszós-görgős-kavicsos, akkor az autó megáll. Szép nyugodtan. Nekilódul, majd az elektronika elkezdi megfékezni a megpördülő kereket. Aztán a másikat. Mindig a leglassúbbhoz igazítva a sebességet. Aminek a vége a folyamatos lassulást követő megállás. Tehát ha a talajba nem tud jól megkapaszkodni a gumi, akkor marad a nekifutás messziről és a sűrű miatyánk, hogy előbb érjünk föl, mintsem elfogyna a lendület. Téli gumival ugyanez nincs, talán az jobb minőségű, jobban is tapad, azért? Az a jégen is szépen felmegy, aztán beparkol, ahogy a nagy könyvbe írva vagyon.

Na mindehhez társul a fentebb már emlegetett olykor lepadlózott gázzal, ám többnyire nyugodt andalgással összeszedett városi-elővárosi 11 liter környékén megálló fogyasztás. Állítólag lehetne 8.5 liter körül is közlekedni vele. Ha jól sejtem az rögtön az agyhalál után jobbra lévő állapot lehet. Erre nem esküszöm, sosem mertem kipróbálni.

Bő fél év együttlét után nagyon szeretem ezt az autót. Ahogy azt már mondtam valamikor.

Hibalista

- Konkrétan egy hiba volt, két komputer néha nem tudott egymással kommunikálni, ez viszont a kocsi leállását okozta. Nem típushiba, hanem az autó karambolos volt, annak a javítása során kerülhetett bele a hiba, amit márkaszervizben 45eFt összegért feltártak és kijavítottak.

Ide hordtam szervizbe

Toyota Monor. Ők a márkaszerviz, értenek hozzá, barátságosak, minden nagyon OK, csak kicsit drágák.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Szomszédom. Ő nem ért annyira hozzá, személyében jó karosszériás, vannak motorhoz értő ismerősei is, ha kell, és olcsó. Nekem legalábbis.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 83000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 90000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Tribute Következő autója? Parancsnoki...
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Highlander 2001

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)