Távoli morajlás
Szöveges ítélet
Sok napon úgy indulok el vele, ma összehozom a 23Miles/US gallon fogyasztást. A valóság meg az, hogy jó vele gyorsulgatni, hallgatni a távoli morajlást, ami a motortér felől jön. Jó benne megmosolyogni a Suzukist, aki a terepjáróra hasonlító külső alatt nem látja meg a technikát, és ott akarja hagyni a pirosnál, majd másodpercek alatt láthatatlan, apró, pici ponttá zsugorodik a tükörben. Aztán persze jön a bűntudat, és akár kilométereket is megteszek a világot megmentve, jobbára a villanymotorra támaszkodva, szabadon gurulva. Így jön ki a 21.3-as átlag, ami kb. 11.5l/100km-nek felel meg a kúton. Sok? Vasedényhez képest mindenképpen. 2.5 tonnás, 7 személyes, 270LE-s, luxuskocsi városi fogyasztásának szerintem elég kevés. Ezt persze nem mindenki érti, ez azonban az ő dolguk, nem az enyém. Én imádom.
Amit fel tudok hozni ellene, hogy nemhogy terepen nem jó, de már a gördülő kövek (nem a zenekar) kifognak rajta. Ha van egy vízmosás a földúton, a kipörgésgátló olyan hamar szabályoz vissza a nullára, hogy az hihetetlen, olykor jó lenne kikapcsolni, vagy valami terepprogramra váltani. Lehet, hogy lehet, én eddig nem jöttem rá, hogyan kell? (Pedig a felgyulladó hibajelzéseket ki tudom kapcsolni, új távirányítót is ráprogramoztam már, nem idegen tőlem a dolog, de ez eddig nem jött össze. Ha TE tudod, miként kell, írd már meg nekem magánba!)
Talán kárpótlásként, de aszfalton a váltások nélküli, folyamatos, fejletépő gyorsulás nem csak 0-100 között érhető el, hanem bármelyik sebességtartományban. Igaz, kicsit késve reagálja le a gázpedál lepadlózását, mintha idegen lenne tőle ez a fajta viselkedés. Persze aztán kiderül, hogy nem idegen. Most lehetne engem okolni, hogy fiatal vagyok és nem bírok a véremmel, meg minden, amiből a vér talán igaz is lehet. Én hajlok arra, hogy az autó hozza ki belőlem az állatot, mert amúgy 43 évesen már nem életcélom minden lámpánál versenyezni. De ez a dög, ez valamit tud! Menni...
Ui.: Immár két téllel a hátam mögött leírhatom, hogy mínusz 10 fokban jelentősen többet eszik, a műszerfalra kiírt 19 mérföld / US gallon ilyenkor sajnos valós. De ez +5 Celsius felett visszatér a szokásos 21.3-21.8 közé. Időközben a ráköltött pénz kevésbé nőtt (csak üzemanyag), a kapott élmény viszont sokkal jobban, és a megbízhatósági átlag is, ezért módosítottam az értékelést -felfele. Sajnos most várható újra valamekkora kiadás, mert itt a tavasz, a klíma automata állásban pedig rendellenesen meleget fúj be. (Lehet, hogy már téli hidegben is így volt, de akkor nem tűnt fel ennyire.)
Hibalista
- VSC / Hybrid System error. (Valójában egy kontakthiba két vezérlő számítógép között.)
Ide hordtam szervizbe
Toyota Monor
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Szomszéd.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 85000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Tribute 4WD | Következő autója? | Még sokáig ezt szeretném élvezni... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
