igénytelen igásló
Szöveges ítélet
Valóban egy igásló!
Amikor megvettük az volt a célunk, hogy egy több személyes (min. 5 fő), jól pakolható autó legyen, ráadásul az ÁFA visszaigénylés sem volt egy utolsó szempont.
Pozitívum: jó a futómű, ragyogó az úttartás, finoman jár a motor, ragyogóan pakolható az által, hogy kivehető az ülés, megfelelően erős
Negatívum: az utasülés eléggé deréktörő (nem ajánlom hosszú útra az utasnak), a második üléssor viszont már elfogadható, az utastér nagyon hangos a padlót külön hangszigeteltettem, így valamivel csendesebb lett, de még autópályán eléggé zavaró. A váltó elég rövid áttételezésű, egy 6. fokozat simán elférne. Sajnos ennek következménye a nagy fogyasztás. Ahhoz hogy haladjon az ember nyomni kell a pedált, viszont a motor elég erős, pörög és így elkezd fogyasztani. 110 környékén 7,5-8 liter a fogyasztása, viszont 130-140 körül már erős 10 liter fölöttivel kell kalkulálni, a motor üvölt, pedig eléggé erős, simán elbírna egy nagyobb áttételt. A japán autóktól megszokott a puritán kivitel, itt sincs másképp. Sőőőt!!! A pálcika hóember pálcika pálcika óra felett már eljárt az idő, de ez a japán autók többségében mind a mai napig megtalálható. Pár autót már használtam életemben, de ez ritka puritánra sikerült.
A megbízhatóságról: A japán minőség az valóban meg van ebben az autóban is, némi kivétellel. Amikor megvásároltuk kicsit zavaró kotyogás volt érezhető a kormánymű felől. Irány a szerviz, majd kiderült hogy egy fránya kis műanyag alkatrészt okozta a panaszt ami el volt törve. Eddig nincs vele semmi gond garanciális javítás, viszont a szerviz állítása szerint sajnos törötten építették be a gyárban. Bosszantó kis apróság volt amíg meg nem javították.
Valamint a hazai utaknak hála a második sor ülés mögötti hátfal több helyen is megrepedt, és nyöszörgés csikorgással tarkította az utazásokat. Egyszer meguntam és kivágtam a kocsiból.
120e Km után az utak áldásos hatása a hátsó ajtóra is hatással volt, az is nekiállt nyöszörögni. Ezeket a hibákat leszámítva semmi nem volt az autóval.
Összegzés:
Lehet kissé túl nagy elvárásokat támasztottam az autóval szemben, végül is mégis csak egy 6 személyes teherautó. Viszont a 9 személyes busz alapját ugyan ez az autó képezi. Egy VW T5 Multivan fényévekre van tőle, viszont a VW ilyen meghibásodási arányt nem tud felmutatni, valamint az árcédula is kicsit vaskosabb. Ár érték arányban verhetetlen, időtálló forma, viszont az új modell a nagy lámpákkal el lett ba...va. Ha elérkezettnek érzem az időt akkor csere, de addig még fut és fut és fut!
Hibalista
- Csak a szokásos kopó alkatrészek, +kis rásegítés a futóműnél a budapesti utaktól.
Ide hordtam szervizbe
A garanciális idő alatt a Toyota Váchoz hordtam, ott minden rendben volt.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Majd hozzáértő kedves ismerős garázsában kapott meg minden szükséges felülvizsgálatot, olajcserét, stb.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 11 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 180000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Hiace, de a korábbi verzió gyengébb motorral, nem a D4D | Következő autója? | Hyundai H1 (9 személyes) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
