A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Hiace (1995)

Hiace 2.5 D 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Akitől picit többet vártunk

Szöveges ítélet

Nos, az igazat megvalva nem az enyém az autó, hanem egy közeli ismerősömé de elég sokat használom én is szóval tudok róla pár dolgot mesélni.
Kezdjük az elején: A vásárlás

Szóval ha KPba akarsz kocsit venni az se meg olyan könnyen, sőt a kedves eladó hölgy a szalonba megjegyezte hogy ha hitelre vennénk egy részét lehet hamarabb megkapnánk az autót stb (bár szerintem ez csak amolyan kamu dolog:) ).
Eléggé alap felszereltséggel kértük a kocsit szóval semmi nagy extra nincs benne.
Az auto LONG kivitel egyébként. Rendeltünk hozzá vonóhorgot is, amit végül nemtudtak rárakni az autora, de sürgős volt hogy meglegyen az auto, ezért garantálták, hogy az ujabb müszaki vizsgát ők fizetik meg elnézést kértek a kellemetlenségért szóval elég jó volt a hozzáállásuk, bár ez természetes hogy nekik kell azt kifizetniük.
A vásárlás után: Avagy Nézzük meg jobban az autót

Mi naívak azthittük pl lesz benne autorádió valami alap már ennyi pénzért, esetleg egy mp3 lejátszós valami ami kb olyan 15.000Ft egy noname.
Kerestük is az autorádiót hátha valahova eldugták pl kesztyütartóba de nem nagyon találtuk. :))
Ez csak a stilus csomagban van ami azthiszem +200ezer, tartalmaz még pár dolgot de egyből nem rendelheted meg csak az automagnót. Tehát ha nem akarsz a boltba futkosni meg beszereltetni akkor jol jön a stilus csomag amiben az automagnón kivül még van pár dolog. (pl színre fujt lökhárító ha jol tudom és stb). Bár aki szállítgat szerintem annyira nincs nagy szüksége feltétlenül az ilyen (optikai) dolgokra.
Tehát beszereztünk hozzá egy mp3 lejátszós masinát ami 25 volt + 2500ért berakták ( nem a márkaszervíz). Bár akkor álltunk volna fejen ha a hagszóró sincs kiépítve a kocsiban, mert akkor még plusz 20.000Ftot rákellett volna szánni.
Egyébként kicsit furcsán gondolják a Toyotánál hogy egybe levezet valaki 650KM-ert néha napján és a forgalom zaján kivül nem tud hallgatni mást míg nem tetet bele egy magnót.
Én azthittem speciel ez már alap hogy legalább egy rádiós magnót beletesznek egy kocsiba, főleg egy haszongépjárműbe.
Védelmére mondva az autónak hogy elég olcsó.

Vezetési élmény -kényelem:
Nemtudom hogy vagy én vagyok túl kényelmes, de nekem nem kényelmes annyira ez a jármű. Vagy csak lehet én nem találom a helyem benne. A vezetése annyira nem rossz egyébként. Na most jön a lényeg ebben a szekcióban:
Egyszer úgy hozta a sors hogy 3an üljünk elöl, elvileg 3 fő fér(ne) el elől. A vezető akinek ugymond fix helye van (van kartámla is egyébként ami néha zavaró is egyben) és még két utast cipelhetünk magunkkal.
Nem vagyok 140 Kg és 190 magas és aki mellettem ült is jó ha volt benne 175cm és 75kg, de alig fértünk el eléggé nyomorogtunk, arra is figyeltem hogy a váltásba a sofőrt ne zavarjam mert eléggé necces volt , magyarán borzatsztóan kicsi a hely benne. Két fő extra kényelmesen elfér mármint a sofőr +1 fő , ránézésre egyébként nagyon nagynak tünik a hely, de 3 emberrel max 20-30kmes utakra szabad menni ha csak nem akarnak agyvérzést kapni a sofőrön kivül.:)
A motor: Mennyit fogyaszt és mit tud?

Első bejáratós 3.000KMen (bár sok autonak inkább 5.000) 9.5 -10 litert harapott be ami persze természetes.
Jelenleg 6.5-8at eszik meg 100-on.
Elég jol gyorsul és a max sebessége nem csak 90:), de azért nem is az a száguldó erőd, bár van a 4 kerék meghajtásos változat +párszáz ezer forintért (aki esetleg száguldozni akar a cuccal:) ). Amikor nyomod a gázt eléggé becsörtet a motor az utastérbe még ha szól valami mjuzik szerüség akkor is. Ez nem 130nál tapasztalható hanem már 40-50nél is:) Magyarul mindig..

Egyik lényeges dolog: A teherbírása
Gondolom akik elég nagy dolgokat akarnak vinni vele vagy tényleg nem 400KG-ot azokat érdekli ez is.
Szóval most lehet hülyeséget mondok, de talán 1200Kg-t bír papiron. Vagy 1400at sajnos nemtudom és most lusta is vagyok megnézni, de a toyota oldalán biztos ott van.
Na most azt a sulyt ami a papirján van neccesen bírja, de ha túlnyomjuk egy kicsit már eléggé instabil meg valahogy mintha érezni lehetne hogy szenvedés a kocsinak (mintha nem is ezt a célt szolgálná). Ezt csak azért írom mert volt előtte egy másik auto ami tegyük fel papiron bírt 1200KG-t, raktunk bele 1900at és megse kottyant neki. Még mindig megvan (5 éve) és semmi gond nincs vele. Ajánlották a légpárna (ha joltudom ez a neve) beszerelését de ahoz azthiszem külön engedély kell vagy valami ilyesmi.
Szóval a teherbírásával nem igazán vagyunk megelégedve, mert a papiron megengedett sulyt is neccesen bírja. Egyébként megjegyzésbe tenném, csak azért furcsa a teherbírása mert láttunk pár Vitot (Long)-t fullra megpakolva és megse kottyant neki szinte.

Most kicsit áttérek még a belső részre a vezető fülkéhez:
Ide csak annyit hogy elég átlagos és sivár. Semmi extra (sehol!!) a hideg/meleg levegő fúlyása ódivatú huzikálós kapcsoló én nem is értem ez hogy jutott eszébe a toyotának ilyeket rakni az autoba.
Mentségére legyen szolva ismét hogy eléggé olcsó.
Tehát igazán azoknak találták ki ezt a "gépsast" akiknek szállítani valójuk van viszont nincs 8-10 milliojuk befektetni egy ilyesmi haszonjármüre.
De aki nagy hosszu utakat tervez vagy országokon át akar járkálni vele, készüljön fel rá nem lesz túl kényelmes az utazása.
Még valami eszembejutott így hogy most átolvastam mit is gagyogtam ide. Az ajtók nagyon nehezen záródnak. Jól odakell kenni neki hogy bezáródjon, de ha csak bevágod attol függ mekkora bodybuilder bajnok vagy de nekem 70%ban nem záródott be csak ha (erősen) betoltam. Szóval szerintem kicsit könnyebben is záródhatna az ajtó. Ezt a vezetőfülkére mondom a többi ajtó normális "jellegü".

Egyébként nem szeretnék elilyeszteni senkit a Hiace-tól, elég jó auto de aki figyel az apróságokra és fontos neki a jó teherbírás talán melőzze a Hiacet. De persze mindenkinek saját döntése hogy milyen gépjárműt vesz.


Az összesített skálán egyébként a 10es ranglétrán olyan 7-et adnék neki.

Hibalista

- Még eddig semmi

Ide hordtam szervizbe

Toyota Márkaszervízhez (fogjuk)

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2007
Kényelem (7) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Hiace 1995

További ítéletek (101 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)