A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Hiace (1995)

Hiace D4D Long 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

A piac utolsó bölénye!

Szöveges ítélet

14éve van Hiace,remélem ezután mindig így marad.A felszereltsége elég szegényes,ráadásul az extákat utólag szerelik be itthon általában v.mi olcsó európai vacakból.(el.ablakemelő,közp.i zár,xenon stb.)
Klíma heroin áron(br.500E Ft),de rontja az általános egészségi állapotom,nem kértem.Dupla tolóajtó,viszont nagyon jó dolog,ajánlom mindenkinek.
Diffizár széria,bár üresen majnem ugyanúgy elakad,viszont esős,havas úton csudára megy keresztbe ez az 5 méteres AE86 imitátor.De emiatt nyugodtan megvehető.Óvatos gázelvételre egyből visszaáll egyenesbe,valszeg a hosszú tengelytáv miatt.
A 2.4D-nél 2literrel kevesebbet fogyaszt(115km/hkörül 3000-s fordulaton 8.2L/100Km) Ezt szereti. A fülem.
A motor (300Nm)elbírna egy 6-os váltót,bár máshol állítólag sok baj van velük,ez meg legalább nem kűzd valami nyomatékbajnok alatt 1500-as fordulaton,rakottan,felfelében. De üresen tényleg elférne,és esetleg csendesebb is lenne.
A kuplung ciripel 2hónapos kora óta,mint egy racsnis versenybringa,bár rádió mellett nem hallani,de attól még szól.
Spray-zés után pár nappal újra jelentkezik.A 102lovasnak is szól és 175E-nél még semmi baja.Meg zörgött a műszerfal,de 5perc alatt alászivacsoztam. Ennyi.
A szívó 190E-nél kért először fékbetétcserét,pedig naponta kétszer ment át 1 tonnával a hegyeken.Hátul sosem cseréltünk.A D4D-k eleje kb. 130E-ig bírja,de jobb is a fékhatás.
Egy évig volt nálam álmaim vágya,egy 416-os Sprinter,de 50EKm,és jópár bosszúság múlva visítva rohantam vissza imádott Gésám kebelére.(D4D 117LE) Nem a méret a lényeg.
A német a chippel még inkább ökör módon ment és kb.1literrel kevesebbet fogyasztott,mint azelőtt.És bár ez is ment,de annyira kormolt,hogy nem lehetett beállítani(kézzel,szemre,egy alap box),ezért inkább kivettük.
Sok kistehertulajdonossal beszélek,van szebb,takarékosabb,gyorsabb,fullosabb,de nincs minőségbeli alternatíva,ha nem lesz új Hiacem,azt hiszem,6-700Ezerig megmarad.
2009.11.20.
Na kérem:elértük a 120 ezeret és még egy égőt SEM kellett cserélni.
A fékbetét viszont már csak néhány hétig bírja.Azt hiszem,írok Japánba,szedjék már össze magukat.

2011.08.30.

Kívánok!
Már jó ideje nem tudtam belépni,csak dátumot frissített a rendszer. Elértük a 250 000-t.
És (mingyá' magam alá piszkítok) nem történt SEMMI.
Még égőt sem kellett cserélni.
Na jó,hazudtam 2 helyzetjelzőt elöl,meg egy jobb hátsót.De tompítottat nem.
És 150 körül kiégett a fűtéskapcsoló világítás,azt' azóta úgy maradt.
Ilyen még egy Hiacemen sem fordult elő,bár a többin meg picit lógott a gömbfej.Ezen végig gyári felni volt,meg ugye recepció van,sajnos nem kell agyig terhelni.
Ja,kiszakadt 200ezer körül a kormányrúd porvédője,és bejött a motorzaj.Valami 3000 forint volt. (a gyárit választottam,egyszer élünk)
És érdekes módon az utángyártott japán fékbetét pár ezerrel többet bírt,mint a gyári.
Valamint a vezérlés pont a fölötte lévő intercoolerre pörgeti a levegőt,amitől felhajlik a tömítés széle és bejutnak apró szemétlevélbogártetem-ek a fekvő hűtőre.(én nem t'om mivel érdemeltem ezt a hányattatást)
Szóval ennyi. Fogyasztás 7,9-8,3,de akik autópályáznak 12 fölött is beszélik. Párszor én is kimentem a kövesútra és 110-130 között haladva,néhány korty híján 10 litert evett.De mondom,sajnos a rövid ötödik miatt a megengedett legnagyobb autópálya tempónál már 3400 körül forog.Igaz,egy tonnával épp' jó Neki.
Kormány bal oldala fényesedik,haver szerint koptak a szilentek is,mert mintha sétálna.(motorzajt is ő hallotta meg,ritkán ül benne,könnyebben észreveszi a különbséget)

Jaaa,a lényeg:
Búgott a fékdob a sok portól,ember levette és volt olyan SZŰZ része a fékpofának,ami még nem ért hozzá a dobhoz.
220 ezer kilóméternél. Most 400-ig nem is kell ránézni,cserélni talán soha!!!
Nem ám mercedes. (lásd: Sprinter 416 Dráága csillagom)
Sajnos pici hűtőkocsinak,így használt 2.3 vagy 2.8-as latin bringák lesznek,de már előre félek,pedig sokak szerint jók.
De a Hiace marad.Imádom.
Annyira alázatos és szürke szolga,hogy szerelmes vagyok Belé.

2012.10.28.


Nagy a baj.
270e-nél kiégett a jobb,majd 300-nál a bal oldali tompított.
És olyan 280 körül nyöszörögni kezdtek a felső gömbfejek.Semmi lógás,vagy szakadás,simán csak kiszáradt. Nem is drága 127 000ft/db és csak trapézzal együtt létezik.Után gyártva állítólag nem bírja,ezért kapott jó kis zsírzó gombot ezeoccázé.Tökéletes.
Megkérdeztem a gyári japó izzót,biztos,ami biztos,ám mindössze 14.900ft-ért picit még jegeltem a vételt.
Amúgy minden változatlan: franciák eladva,a jó Hiace lehűtőzve,felpolírozva indul a következő néhány 300 e km felé...

2014.01.23.

405.000km. Sajnos csak egy évet bírt a zsírozott gömbfej. 260eft lett munkadíjjal.Figyelembe véve a sok földutat,meg harmadrendű falujárót 1 tonnával,talán belefér.Ny.európai,vagy japán aszfalton talán nem ment volna szét,ahogy tervezték. De,hogy csak trapézzal együtt és ez az ár...

Évek óta rezonál 5.fokozatban,de csak 2000ford/perc körül. Alatta-fölötte-másik fokozatban semmi.
Kardánkeresztek újszerűek,féltengely,diffi,diffittartó gumipogácsa,stb újszerű. Talán a kardáncentírozás segít. Talán nem váltó,bár picit erősödött a zörgés,az évek óta százezer kilómétereket csak nem bírna.

Hátsó ajtó rozsdásodik a gumikédernél,ami szintén jelemző. Főként a gumikéderesekre.

Na ennyi.
Ja,mértem fogyasztást pályán.
100 alatt: a szokásos 7.9-8.2l/100km,de 130-150 között 11.3 lett.
Az 500km-nél 6000ft. Állítólag a nagymotoros 6 sebességesek is így esznek.(Boxer/Sprinter/Ducato)
Annyiért ücsörgök plusz 20percet,amit spórolnék időben...

Új Hiace megvan? Egy olasz-francia. Állítólag végszerelés után elviszik egy 4-5 órás átvizsgálásra,de amúgy csak embléma van rajta. A következőt már közösen tervezik. Szerintem megvárom azt.
Veszek egy tizenéves gázos Yaris Versot szaladgálni,az a fogyasztásán kitermeli saját magát,a Hiace meg csak célirányosan megy,és akkor van még vagy 10 éve nyugdíjig.

De szar nem kell...

Hibalista

- Semmi,de volt már 102 Le-s is (ismerős vette meg)és csak 160e km körül kért egy kardánkeresztet 14E Ft-ért.Sőt volt egy új 98-as 300-nál adtuk el,amin csak izzítógyertyát cseréltünk 230E Km körül,+ a kardánkereszt szintén 140 EKm magasságában.Ezen 405-nél még nem.

Ide hordtam szervizbe

Maszek. Régebben toyotás.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 405000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Sprinter 416 CDI Következő autója? Japánban gyártott JAPÁN!!
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Hiace 1995

További ítéletek (101 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)