Olyan nincs hogy nem indul 2.
Szöveges ítélet
Szóval 2005-ben írtam ide utoljára.
Még mindig vele járok. Imádom.
Azóta fényezve volt, mert ugye kijöttek rajta a tipikus Hiace rozsdafoltok:
- tolóajtók sínjeinek környéke
- hátsó ajtó ablak körül
- szélvédő felső éle
Egy profi karosszériás/fényező kezébe került a kocsi (Szabó Sanyi - Ózd) aki maximális hozzáértéssel (minden üveg ki, javítás, fényezés, üvegek vissza) csinálta meg a karosszériát, maximálisan elfogadható áron.
2007-ben 240.000-nél kapott két új aksit, illetve megtörtént az hátsó fékbetétek cseréje illetve meg lett javítva és be lett állítva a berohadt kézifék, majd 260.000-nél az első betétek is cserélődtek. Tárcsák még eredetiek.
Kb 250.000-nél megérett cserére a már nem eredeti hátsó kipufogó dob (ha jól emlékszem 25.000 Ft körül volt)
Szintén kb 250.000-nél cserés lett az eltört bal hátsó alsó laprugó. (Gyári Toyotára 40.000 Ft volt, bontóban adtak volna 40.000-ért komplettet, én az eredeti egy darabot választottam, nem márkaszervizben cserélték profin.)
275.000-nél rászántam az időt, hogy a korábban kiégett fűtés/hűtés panel megvilágító izzóját kicseréljem.
292.000-nél gyári felújító készlettel fel lett újítva az indítómotor.
A hátsó lámpákban még mindig az eredeti izzók vannak 1995 óta. :-)
Az autó csont nélkül megy át az évenkénti (szerintem tök felesleges) környezetvédelmi felülvizsgálatokon (gyári értékek 50 %-t teljesíti az autó)
Most készült el az alvázvédelem (30.000 Ft), így alul-felül, kívül-belül, olyan mintha új lenne.
Írtam korábban, hogy a hátsó ajtó zsanérján kívül nem zörög benne semmi. Azóta az ajtót egy 10 Ft-os tömítéssel zajmentessé tettem, ellenben az utasoldali biztonsági öv csatjában ciripel valami 50 km/h-nál ötödikben.
Fogyasztása továbbra is 8 liter +- 0,2 liter/100 km
Továbbra is pöccre indul s továbbra is szigorúan 7.500 km-ként olajcsere. (10W-40)
Januárban viszem 300.000 szervizre (minden folyadék, vezérműszíj, egyéb szíjak, esetleg vízpumpa)
A kuplung tárcsa gyanús, hogy már nem megy el még 100-at.
Megvolt a 300.000 szerviz. Két napra rá eltört a bal hátsó alsó laprugó egy megakátyuban. Meghegesztették.
A célom a kocsival 500.000 km, aztán kap még egy fényezést és már csak hobbiból is megtartom. :-)) (Akkor kb 18-20 éves lesz)
Egyébként kezdem úgy érezni, hogy dacból van meg a kocsi ... ilyen autóm még egyszer nem lesz.
Munkám és beosztásom révén "jobbat/szebbet" is vezethetnék ... csak mutasson valaki olyat. Ezekért kapok is néha furcsa pillantásokat, amiken csak mosolygok a nem létező bajszom alatt.
Folytatás.
2010. június
Átléptem a 343 ezret ... és kilyukadt a hűtőm :-)
Érdekes sztori volt ... éppen Miskolcra tartottam ... láttam, hogy a vízhőmérséklet mutató nem ott ül ahol kell. A város közepén lévő OMV kútnál 5 liter víz ment bele. Ez nem jó gondoltam ... ha visszamegyek Pestre megnézetem ... Hatvanig jutottam ... újabb öt liter ... Budapesten a szerelő megállapította, hogy 5-6 helyen ki van lyukadva a hűtő és kicsit szét is rohadt. Hát igen 15 év az 15 év. Mutatott egy 5 éves Opelt hűtőt ... vigasztalásul.
Nyáron megy a kocsi Görögországba ... kölcsönkérték egy nyaralásra. Tél előtt akkumulátorcsere (2 db) aktuális lesz illetve sajnos egy-két újabb rozsdafolt mutatta meg magát. Ősszel ha lesz egy kis szabad idő újra megy a lakatoshoz/fényezőhöz. Tél végén egy felpattanó kő miatt végigrepedt a szélvédő az ablaktörlő lapátok vonalában. Jövőre vizsga előtt csere lesz. (25.000 körül mondják.)
Majd jövök újabb hírekkel.
Hibalista
- (Árakat, időpontokat a leírásban találtok) - Hátsó fékbetét - Első fékbetét - Hátsó kipufogó dob - 1 db laprúgó - 2 db akkumulátor - Indítómotor felújítás - Fényezés/alvázvédelem - Hűtőcsere - -
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 15 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 343280 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | marad ez |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
