Kettős életű, művész és iparos
Szöveges ítélet
Építőipari cégtől levetett 9 éves brigádautó volt, közel 300 E km-rel, amikor megvettem. Kicsit ijesztő előélet, mégsem bántam meg. Kalkulálható költségek, pazar, néhány mozdulattal variálható beltér, diszkrét motorzaj, kézreeső kezelőszervek, már-már személyautós kényelem, elfogadható menetteljesítmény, legendás megbízhatóság. Az előző tetűlassú, szappanosdoboz 1.6 D Transporterem után a Hiace más dimenziót jelentett. A kormányszervó persze nagyon hiányzik, főleg a hosszú változathoz. Szűk helyen manőverezni csak erős karizommal és idegrendszerrel ajánlott. Télen pedig, hála a hátsókerék-hajtásnak alapfelszereltség a hólapát, hólánc, homokzsák. Hihetetlen, hogy milyen helyzetekben képes állóhelyben megpörögni a kerék. Olajfogyi két szervíz között (8.000 km.) 1,5-2 liter. A szintellenőrzés, csakúgy mint a hűtőfolyadéké műszerfalról, gombnyomásra történik. A motortérbe egyébként sem kell nyúlkálni, a dupla ékszíj bombabiztos, a vezérmű-szíjjal együtt 100 E km után kell cserélni, amire lámpa is figyelmeztet. Végül egy apró, de érdekes megfigyelés. Mindjárt az elején, amikor még nem ismertem az autót, tök sötétben is - köszönhetően a szánalmas belső világításnak - mindig beletaláltam az indítókulccsal a helyére, annyira magátol értetődő, hogy az pont ott van, ahol lennie kell. Az egész autó ilyen.
Hibalista
- porlasztócsúcs, első fékbetét, főtengelyszimmering, izzógyertyák, kézifék-bowden, rugólap (típushiba), önindító-szénkefe, kardánkereszt
Ide hordtam szervizbe
Supra Trend Kft. Üröm
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 298000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 73000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Transporter 1.6 D | Következő autója? | még megvan, talán Transit a mérete miatt |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
