Jobb lesz, mint újkorában!
Szöveges ítélet
Előző autómat 5 éve 14 évesen vettem,vw transporter2.1-es benzines 90 Le.5 év alatt 3db gömbfejet,egyszer váltót,és generátort,öninditót kellett javitani.És kuplungszerkezetet.Ez összesen 300 E ft volt.A Totoya 200-220 E ft-al mutatkozik be,az előző gazdák hanyagsága miatt.A laprugók berhelve voltak,most szakember igéri, hogy személyszállitásra kalibrálva,feljavitva nem lesz vele gond(25 E ft).A vezérműszij minőségi szettben,(görgökkel)40 e ft anyagárban van.100 E km-nél illő lett volna lecserélni.A vizpumpa halála=megtett km.A féktárcsa kopása a gyári megengedett értéknek több,mint duplája volt.Előző tulaj csak a fékbetétet cserélte,ami tartós fékezéskor életveszélyes lehet,a tárcsák tulmelegednek,a fék elszállhat.Ez is 40 E ft. jobb oldali futóműn 2db gömbcsukló cserélve.Az alsó kevésbé,a felső jobban lógott. Tehát a biztonságos,tartós problémamentes használhatóság érdekében ezeket meg kellett lépni.Ezek után nyugodtan engedem el a feleségemet a gyerekekkel hosszabb utra is.A két akkumlátor 5 éves ezt is kicserélem mihamarabb,+ a levegőszűrőt,és üzemanyagszűrőt is.Télre 4db minőségi gumit kap,a biztonság,és haladás jegyében.A gyujtáskapcsoló akadozott,alig lehetett eltekerni.WD-40-el befújtam,igy végleg beállt.Szétszed ,benzinnel átmos,most egész jó.A tolóajtót csak felnőtt tudta nyitni,annyira szorult.Több kg! olajsár eltávolitva a görgők járataiból.Most patent.Az ajtózárak szorultak,a hátsó zár használhatatlan,cserélni kell azt is.Az autó 96-os,de még a régi fazonú.Hosszitott,igy elegendő csak 8-9 személy cumóját bepakolni.Végül is 1 nagyszerviz után van az autó,és remélem,1 darabig nem kell javitani.A Transporter után lomhának,és hangosnak tűnik.Az első fokozat rövid,épp csak megmozdijja az autót,oszt 2.-ban megindul,de már kéri a 3.fokozatot 30 km-nél.Alig várom a 4-5. fokozatot,itt már csendesedik és halad is.Teletank próba:130 km. után az üzemannyagmérő nem mozdult ki.Irány Nógrád,+,90 km után emelkedőn a mutató már mozgott,hazafelé végképp megnyugodtam,hogy az óra jól müxik.A transporternél ilyenkor a következő tankolást terveztük.Igaz,hogy sokat költöttünk egyszerre az autóra,de most egy viszonylag kis fogyasztású,9 személyes ,nagy csomagtartójú autónk van.Újratankoláskor megírom a pontos liter/100 km értéket.Ha egy jódarabig hiba nélkül üzemel,akkor szeretni fogom,talán el sem adom.
Hibalista
- 132000 km-rel vettem.Átvizsgáláskor a következő hibák derültek ki:
- hátsó laprugó törött,rugókovács által gyógyitva.Első féktárcsák teljesen elkopva,csere.jobb futómű 2db gömbcsukló csere,vezérműszij még a gyári volt benne,szettben cserélve.Avizpumpa lógott,de még nem szivárgott,ez is cserélve.A difiben kevés volt az olaj,pótolva.váltó rendben,motorolajcsere.
- mindezek anyagára kb 150-160 E.FT.
Ide hordtam szervizbe
Gödöllői ismerős autószerelő.Minden autómat ő javitotta.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 132000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 300000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Transporter | Következő autója? | kisbuszt,újat |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
