A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » gt86 (2012)

gt86 GT86 Sport - Automatic 

Az ítélet értékelése
5,0(4 db)

Amikor minden méter egy élmény

Szöveges ítélet

Első látásra szerelem :) Már Karotta bemutató videójánál imádtam a kocsit, de akkor sajnos túl sokat autóztam (évi 50-70 ezer km), ezért elvetettem. Most ismét belefutottam egy tesztbe es gyorsan rá is kerestem az aktuális árára. Ekkor lepődtem meg: igen nagy kedvezménnyel adtak pár darabot Svájcban (az általános árának a 2/3-a volt). Másnap szombaton rohangálás volt a környéken és napközben beugrottam egy kereskedésbe megnézni élőben. Az első baj ekkor történt: beleültem. Igaz akkor melós ruhaban voltam és kissé flegma volt az eladó (látta nem svájci vagyok). Vasárnap még 1-2 cikk és fórum böngészése, majd hétfőn napközben írtam egy emailt a kereskedésnek. 1 órán belül valasz: előkészítik a kocsit egy próbakörre. Meló után elmentem és kipróbáltam, ekkor történt a második baj. Még a tesztvezetés után aláírtam a papírt.
Egy kicsit bántam, hogy a kocsi automata és nem kézi váltós, de most már egyáltalán nem bánom. Sajnos sokkal többet használom dugóban és autópályan, mint a hegyekben. A váltófülek nem gagyi darabok és jól kezelhetőek. Manual módban nem vált el ha letiltásig pörgetjük, csak visszafelé, ha már túl kevés a fordulat. Elég gyorsan is vált (0.2 sec), szóval nem olyan rossz. A kiosztása kissé fura: 4.-től felfelé elég hosszúak a fokozatok, ami az autópálya utazó tempó miatt van. Ennek előnye: 160 km/h-ánál 3100 alatt van a fordulat, viszont alul ezért elég gyenge ezekben a fokozatokban. Magyarul ha kissé gyorsítok akkor 1-et 2-őt simán visszadob a váltó, de ha jobban nyomom le a gázpedált akkor siman visszavág 3-at (akár 6000 rpm fölé).

Azon a héten már nem lett menetkész az autó, mert téli gumi nélkül nem adhatják ki és rendelni kellett. Következő héten Magyarországon voltam és otthon dolgoztam, így nem tudtam elmenni érte. De vasárnap már ültem is a repülőre, hogy hétfőn át tudjam venni.
Hétfő reggel megvártam míg kitakarítják újból és lemossák. Ezek után rendszám felpattintása, még 1-2 aláírás és átvettem az aznap nevemre írt kocsit.
A hazaút Magyarországra elég unalmasnak indult, hisz bajáratós volt a kocsi. Hát az unalomnak rögtön vége lett: kikanyarodtam a kereskedésből és 50 méter után elkezett esni a jégeső... Szerencsém volt, mert csak kis jegek hullottak. Ezek után kis hóesés. Az autópálya elég uncsi volt, folyamatosan lassítani, gyorsítgatni a bejáratás miatt. Aztán meglett 3 nap alatt az 1600 km, mehetett olajcserére.
Ezek után már finoman jöhetett az a vezetési stílus, amire ezt az autót tervezték :) Most 4200 km van a kocsiban és minden egyes kilómétert élvezek. Kenyérért is a szomszéd városba megyek, mint amikor sok évvel ezelőtt friss jogsis voltam.
Ami megdöbbentett: mennyire érezni benne, hogy a vezetési élmény volt a fő szempont a tervezésnél. Ahogy a kormány minden kis rezdülést visszaad az útról, ahogy érezni mikor indul meg a hátulja. Ezt az első pár méter után észrevenni. Az E91-es 320D BMW-t simán lepipálja úttartásban és kezelhetőségben (előtte volt az is 3 év / 130 ezer km-ig), még 2 évnyi távlatból is.

Amióta megvan alig várom, hogy menni kelljen valahova kocsival :) Múlt hétvégén fülig érő szájjal kocsikáztam a Fekete erdőben, szombaton és vasárnap egész délután. Mindenki lassúnak és esendőnek tűnt a kis hegyi utakon. Nem tudtam betelni a kocsi vezethetőségével és a vezetési élménnyel.

A kocsi 4 üléses, igaz a hátsók ülések csak alibinek vannak, mikor a feleségnek kell eladni a kocsit. Bár a 6 és fél éves fiam imád hátul is, főleg kanyargós utakon és a körforgókban. A csomagtartó meglepően nagy, hosszában belefér a nagy utazó bőröndöm. Mondjuk nem szeretek semmit bepakolni, mert röpködnek ide-oda a dolgok.

Felszereltség: automata váltó, 2 zónás digit klíma, beépítatt GPS és multimédiás Toyota Touch&Go rendszer. (Féltem tőle, de negyon bejött. Jó a navi, applikációkat lehet rá telepíteni, bluetooth kihangosító, zenét is nyomja a telefonról. USB és AUX bemenet. És persze érintő képernyős, tehát egyszerű kezelni - a menüje is egyszerű. Egyszerűen frissíthető USB-ről). Tempomat is van a hosszú autópályás utakra. A kormány fantasztikus mind tapintásra és méretre. Nagy másfél literes palack is befér a térképzseb helyett található tartóba, középen egy kissé gagyinak tűnő, ellenben praktikus pohártartó, ami állítható. Mondjuk tároló nem sok van a kocsiban, erősen konvergál a nullához a számuk (egy mini rekesz, ahova max a kis iPod fér be, bármi más nem fér be, vagy utána nem lehet kivenni).

A futómű nagyon ügyes: feszes, de a magyar utakon se rázza ki a vesekövet, egész komfortos.

Ami még előnye: nem sok jön szembe a GT86-ból, elég ritka autó.

Fogyasztás: hosszú távon (Bp. - Zürich) 8.3L/100km az átlag egyenlőre. Ez normás küzlekedés mellett: 140-145 óra szerint és kis huncutkodás 150-190 között a német autópályán (nem végig). Svájcban 8 liter alatt (120km/h). Országúton csak a sofőrön múlik a fogyasztás.

Szervíz: az első szervíz 1600 km-nél 35 ezer HUF volt. Azt mondták a 15 ezres is 40 alatt lesz. Olcsóbb mint a BMW-é volt :)

UPDATE:

Lassan egy éves a kocsi és már 28500 km-t gurultunk/csúsztunk együtt :) A kocsi meglepően GT-s, vagyis hosszú utakon is kényelmes és akár több napos túrákra is jó az egész családdal (feleség + 7 éves gyerek). Az átlagfogyasztás beállt 7.9-8.0 között az elmúlt 13000 km alatt (azóta nem nulláztam). A nyári hátsó gumik egy szezon alatt eléggé megkoptak (főleg az elsőkhöz viszonyítva), remélem elöl meg egy szezont kihúznak. Mivel télen vettem a kocsit a gyári felniken van a téli gumi és vettem még egy garnitúra felnit (maradtam a 17-es méretnél) a nyári gumiknak (a képeken a nyári szett).
Most jön majd a "nagy" szerviz 30000 km-nél, elvileg az se vészes (olcsóbb mint a feleségem Prius-a).
Gondolkodom hogy vegyek-e rá tolató kamerát és hang "fúvókát". A turbo kit még túl drága (kb 6000 USD) és mivel az első katalizátor megy a kukába valószínű Svájcban nem kapna papírt így a kocsi (még az új felnik miatt is műszakira kellett vinni és új forgalmit kapott a kocsi, amiben benne van, hogy ezt a típusú felnit legálisan használom).
A téli használat nem fogott ki rajta, a SNOW gomb sokat segít :) A menetstabilizátor elég ügyes, még havas úton is.
Továbbra is elégedett GT86 tulaj vagyok és még mindig mosolyt csal az arcomra amikor csak közelítek felé :)

UPDATE 2:
Tavaly 2016 Októberben eladtam a gépet 72 ezer közös km után. Tervezett idő előtt adtam el, mert másra vágytam (cabrio). A döntésemet nem a GT befolyásolta, ő csak tette a dolgát: hibamanetsen szerzett nekem örömteli pillanatokat kilóméterek tízezrein keresztül. Fájt a szivem, mikor ténylegesen elvitték, de örömömre jó helyre került: egy Toyota/Lexus szerelő srác vette meg a barátnőjének (nem magyarországon).
Rosszat nem tudok mondani róla, mindenki arcára mosolyt csalt: aki vezette és aki látta annak is.

Hibalista

- Egyenlőre semmi nem romlott el, hisz 2-3 hetes az autó. Az 1600 km-es szervíz se volt eget rengető költség. Egyenlőre elég poízitív a tapasztalat. - Update: igy lassan egy ev es 28500 km utan sincs semmi hiba.

Ide hordtam szervizbe

Autó-Largo Kft- Szekszárd - nagyon korrektek és segítőkészek

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2013
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 72000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Ford Focus 2008 Következő autója? BMW 420D Cabrio
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota gt86 2012 (2012)

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)