Nem vitrintárgy (a lehető legjobb értelemben)
Szöveges ítélet
Irásom elején tisztazom rögtön a zavaro dolgokat és hogy azért kapot csak 10böl 8pontot a kényelemért mert =
-->rövid az ülölap, használhatatlan a könyéktámasz és nem bör-üléses
--> bör az olyan dolog amit nem lehet rendelni az autohoz, ugyanugy mint xenon-lámpát
--> hidegeb idöben nyikorog mint egy szekér (az ajtok mozgása és a rugok öszhatása talán) - féreértés neessen az ajtok perfektül vannak illesztve és a szigetelés is elsö osztály de mégis olyan nagy-bkv-buszos amikor dolgozik a karosszeria
A pozitiv dolgok viszont árnyékba álitják ezeket az apro boszantó hibákat =
--> futómü iszonyat stabil (120ezer km alatt nem kellet 1szer sem vinni még beálitatni) pedig a magyar utak és különösen a pesti utak nem a biliárd-asztal sikságrol hiresek!
--> válto rövid utákon járja végig az öt sebességet és iszonyat stabil (120ezer km után olyan mint a bejáratás után) pedig igénybe van véve nem is csak városi forgalom miatt hanem azért is mert hihetetlen sulyokat szokott cipelni. például amikor 1800kilos hajót vontat és az igen cibája, hiszen izeg mozog a traileren
--> motor szépen müködik. nem túl erös, de nem is gyenge ahoz hogy ugyanit vontason mint az auto sulya, no meg amikor 7 személy ül benne szinte olyan a teljesitménye mint amikor egyedül utazom
--> fékek hidegen mint melegen nagyon fognak
--> beltér a külsö méretéhez képest kimondotan tágas, elsö-ülések jo oldal tartást bisztositanak, a válto jo helyen van a kormány mellet, sokk lerakodo hely van, harmadik ülés sór aranyat ér szükség esetén - amikor meg nem kell egy mozdulatal eltünik a sik-földbe
--> fentartási költségek kedvezöek, hiszen kötelezö szervizen kivül nem kell vele csinálni semmit = nix olaj után töltés, légtömegmérö elromlás, vizpumpa csere, elektronika letiltás, stb. ... (amit ugy más auto-tipusoktol hallani)
--> nos a teljesitmény és a fogyasztás az elégé szubjektiv= hiszen van olyan BMW amelyik 200 loerös létére 8liter dizelt eszik átlagban... és itt van a Verso amelyik 7lütyit szipant be 116 loerös létére, de ha siet vele az ember és ad neki a pályán 160nal akkor már igencsak 8-8,5 litert éget el 100kiolméteren...
de 1 dologban bisztos vagyok hogy ezek a D-4D motorok nem nagy sebességekre vannak gyártva és agyon pörgetésre viszont nagyon tartosak az tutti!!! egyébként nagyon szépen viszi a 140km/h ekkor a motor 3000ret forog percenként, de ugyanugy megy 170km/h tartosan hegyen völgyön 3600as fordulaton és ez az a tartomány ahol a motor leadja a maximális 116 loeröt, e fölött már hallani hogy nem szeretné hogy továb pörgesük de azért teszi a dolgát egészen 200ig. (piros tartomány még ekkor is mesze van)
Végerdménybe=
nem egy szépségkirály - de még 3 év után is megnézik az emberek
nem egy észbonto erögép - de észszerü használtnál kimegy a világbol
nem olcsok hozá az alkatrészek - de nem is kellenk mert nem megy benne semmi tönkre (lekopogom :-) )
Következö auton már kell lassan gondolkodnom mert két és fél év alatt bele ment 120.000km és nem akkarom nagyon leamortizálni hogy ne bukjak rajta anyit a cserénél (sajnos nem olyan érték tartó mint egy német társa) de még nem tudom pontosan mi lesz... 90% Toyota mint idáig de hogy azonbelül melyiket??
--> A 2.2 Dizel D-Cat-ok nem túl megbizhatoak több embertöl halottam (túl van hajszolva a maga 177loerövel 4hengerel és 400NM)
--> Benzinest a mai áraknál nem tudok elképzelni (pedig az lenne az igazi)
--> Hybrid-est meg nem éri meg nekem, hiszen sok hoszu távokat autozom magas tempoval és ilyenkor ugy viselkedik a hybrid auto mint minden más benznies auto...
--> Elvileg marad a továb fejlesztet 2.0 D-4D motor amelyik imár 126loeröre képes, 310NM ad le, 6 sebességes és részecskes szürös!!! - de ott van a de, mérthogy csak az avensisben vagy az aurisban kinálják ezt a motort... :S
190ezer kilométenél tartok és még mindig megvan, mert annyira hálás és igénytelen! Semmi de tényleg semmi nem romlott el rajta idáig
Hibalista
- A kötelezön kivül nem volt szervizben!
- 60.000 km-nél = fékpofák elöl (50€)
- 100.141 km-nél = égszij csere (55€) + fékpofák hátul (52€)
- 143.000 km-nél = féktárcsa csere + fékpofák elöl (500€)
Ide hordtam szervizbe
Ausztria
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 190000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Avensis | Következő autója? | a bevált utat ne válsd járatlanra! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
