Nagyon szeretem, DE......!!!!!
Szöveges ítélet
Mit lehet írni egy autóról, amihez konstrukciós szempontból 70 hozzászólás van, motorizációban pedig legalább 15.
Igen erős, de nagy a turbó-lyuk. A kuplung szokós. Tetszik az eleje, de a hátulja nem annyira. Tágas a beltér, de a felhasznált anyagok inkább strapabíróak, mint kényelmesek és jó tapintásúak. Akiket az apró zörejek nem zavarnak az boldog ember lesz, akit viszont igen, az kösse fel a gatyáját és nézze meg Columbo összes részét mert gógyi kell hozzá, hogy megállapítsd honnan jönnek. A festék kívül japánosan vékony, így a legjobb jóindulattal és igyekezettel sem lehet megőrizni a karcolásoktól. Ha valaki gyermekekkel is fel van szerelkezve egyenesen kizárt. A középső üléssor (mivel hogy 7 személyes)biztonsági övét annyiszor odacsukták a gyerekek, hogy komplett lenyomat van a csatról a kocsi karosszériáján. Sajnos nincs garázsa mert a család másik autója birtokolja azt az egyet ami van. Ezért szinte meglepő, hogy -20 fokban benyomja az ember a START gombot, egy kis gondolkodás és már ketyeg is a motor. Olajat utánaönteni soha nem kellett, igaz 15E-ként cserélem.
Hiba eddig még nem volt vele, apróbb kellemetlenségek igen. A DPF eltömődése miatt kivilágított kontrollégőt, egy cca 20 km-es, a motort 3000 fordulaton tartva megtett út után elaltattam, azóta nincs probléma.
Ami miatt azonban még is írok az a fogyasztás:
Lehet 1,5 tonna, meg nagy motor, meg 177 paci, de azért a 7,5-8,2 átlag elfogadhatatlan, legalább is számomra. Amióta megvan ezzel küzdök. Már megpróbáltam mindent, superdrága Premium OMV és Shell diesel,nem segített, pedig a leírások alapján, sokan rosszul tudják, nem kénmentes kell bele, hanem csökkentett kéntartalmú, aminek a mai jobb kutak sima Dieselei is megfelelnek. Rendszeresen tisztíttatom az EGR szelepet, egy kicsit segített, egyébiránt aki teheti tisztíttassa. Szoftverfrissítés, szintén egy rövid ideig kevesebbet fogyasztott, de aztán visszaállt a régire.
Pedig az utak elég vegyesek, igaz inkább rövid, de nem városban használom.
Már már azon morfondírozom, hogy kivetetem a DPF filtert, szoftver átírással, leírások szerint akár 0,7-1,5 litert is lehet spórolni. De egyenlőre nem visz rá a lélek, már csak azért sem, mert egyszer meg kell majd állni a emissziós vizsgán is, meg bízok a japán mérnökökben.
Amit viszont sokan nem vesznek figyelembe az a kerék. Ezt a kocsit általában ezzel a motorizációval 215 50 R17-es kerekeken veszik meg, a kocsi kilométeróráját viszont 205 55 R16 kalibrálták. Ami a két kerék kerület különbségéből adódóan 1 Km-ként plusz 37 m, ez 100km-ként 3,7 Km több megtett út, ami az átlagfogyasztásnál akár 0,3 l is lehet. Tehát aki R17-eseken fut nyugodtan az átlagból vegyen le 0,3 l-t.
Amúgy nagyon nagyon szeretjük, de....az a fránya fogyasztás.
Hibalista
- Önhibájából semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 73 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 130 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Octavia 2.0 PdTdi DSG | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
