A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla Verso (2004)

Corolla Verso 2.2 D-Cat 177 Le 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mindenképp megéri a pénzét

Szöveges ítélet

Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a családban van még egy hasonló kaliberű turbódízel autó. Az öcsémnek van egy 3.0 V6 Opel Signum-ja, 177 LE – 400 Nm melyek pontosan egyeznek a Corolla Verso D-Cat adataival. A két autó összehasonlítva természetesen ég és föld. A Signum-on jóval kisebb a turbólyuk és vehemensebb kigyorsításra képes, a nyomatékát is jóval nagyobb fordulat-tartományban leadja, így vezetési élménye messze felülmúlja a Verso-t. Ez persze nem azt jelenti, hogy a Verso ne lenne fürge, csupán annyit, hogy ezt nem a sportos száguldozásra találták ki! Aki száguldozni akar vegyen turbós vagy legalább 3.0 V6 szívó benzinest!
Ezt a kocsit is a szokásos „semmilyen” Toyota-s vezetési élmény jellemzi, teszi a dolgát megbízhatóan és ennyi. Nekem persze ettől tökéletes, mert nem is vágyom másra. A sebességet szinte érezni sem lehet benne a hatalmas szélvédő miatt, ez némi megszokást kívánt az elején. A kezelőszerveket mintha a kezeim alá tervezték volna. A váltó egyenesen fantasztikus, csak a hátramenet furcsa benne kicsit (ez soha nem volt a japán márkák erőssége), a pedálok és egyéb kezelőszervek nagyon finoman és precízen működnek. A beltér/műszerfal ízlés kérdése nekem tetszik, a gombos indítás nem rossz, de még most is néha keresem a slusszkulcs helyét. A beltér óriási, a hátsó ülések persze csak korlátozottan használhatóak felnőttek utaztatására és csak rövid távon, ellenben a gyerekek imádják. Öt felnőttnek fejedelmi a helykínálat a márkához és a kategóriához képest.
Mikor megvettem furcsa volt a hatalmas turbólyuk, de amint kitisztítottam az EGR szelepet jóval kisebb lett, a fogyasztás is jelentősen javult. Akinek alacsony fordulaton nyomatékszegény azonnal tisztítson EGR szelepet (általában nem zár rendesen le a koromtól)! Nem nagy kunszt 2 féktisztító Spray, néhány szerszám és egy kis kézügyesség kell hozzá (a Toyota Club fórumán részletesen le van írva, én is onnan informálódtam).
Viszonylag sokat megyünk, ezért a fogyasztást folyamatosan ellenőrizni tudom. Mindig teletankolok, soha nem adok a komputerre (írták néhányan, hogy össze-vissza mutat, nekem a korrekt adatokat mutatja, de inkább többet, mint kevesebbet). Az átlag olyan 6,3 liter vegyes használat mellett (30% város, 70% országút), ami egy ilyen kaliberű autótól szerintem kiváló (az 1.7 cdti 101 lovas H Astrám is megevett 5,5 litert vegyesbe), de csak országúton használva produkált már 5,2 literes fogyasztást is. Autópályán 130 km/h tempomattal 6,4 liter. EGR tisztítás előtt 7 liter felett is evett! Azt senki ne feledje, hogy a fogyasztás erősen sofőrfüggő, én nem vagyok az a belét is kitaposom típus!
Az üzemanyagszint jelző viszont borzalmas (kb. mint a H Astrában), össze vissza mutat még vízszintes talajon is. Ezt a rossz kijelzést szinte az összes újabb dízel autóba megfigyeltem amit volt szerencsém vezetni. Nem tudom miért fejlődtek ebben vissza a gyártók?
Más egyéb idegesítő hibát nem találtam. Összességében, ha valaki szert tud tenni egy jó állapotú használt darabra, nyugodtan vegye meg, nem fog csalódni. Egy kiváló futóművel megáldott, hajtási befolyások nélkül remekül gyorsuló családi autót tudhat magáénak, rengeteg erőtartalékkal, hatalmas beltérrel, sok extra tárolóhellyel, szerény fogyasztással, japán precizitással.


Előnyök (szerintem):
- Jó menetdinamika, rengeteg erőtartalék
- Nincsenek hajtási befolyások a kormányon
- Stabil futómű
- Kis fordulókör
- Ergonomikus kezelőszervek
- Csendes belső tér sok pakolóhellyel
- Teljesítményhez mért szerény fogyasztás
- Példás biztonsági felszerelés

Hátrányok, hibák (szerintem):
- Üzemanyagszint jelző
- Középső tárolórekesz kétkezes
- Használhatatlan kartámasz a sofőrülésen
- Kicsit harapósabb fék nem ártana
- Hátsó biztonsági övet állandóan odacsípi az ajtó

Hibalista

- Csak a kötelező olajcsere és egyebek.

Ide hordtam szervizbe

Koto Autóház Nagykanizsa

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 50000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Astra H 1.7 cdti Következő autója? talán egy Hybrid Toyota
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla Verso 2004 (2007)

További ítéletek (87 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)