Menthetetlen Szívbeteg
Szöveges ítélet
Az első száz kilométeren szerettem, addig nem volt vele baj, de azóta túl vagyunk egy motorcserén, többszöri részecskeszűrő tisztításon és egyéb sámánkodásokon. De meglepetést hibák szempontjából mindennapra tartogat.
De először a pozitívum:a tolatókamera remek extra, nem is értem miért vesznek az emberek anélkül autót. Ezrnkívül a teljesítménye sem rossz, már amikor működik. A futóműre se lehet panasz. Hát kábé ennyi.
És akkor a negatívumok: Nem véletlen szerepel a Totalcar 20 legrosszabb motorja között, kerülje mindenki, hacsak valaki nem akar szorosabb barátságokat kötni a szerelőkkel. Lehet szidni az európai, vagy török vagy ki tudja milyen összeszerelést, de itt a tervezéssel voltak gondok. A keményebb anyagból készülő hengerfej tömítés miatt a motor rendkívül érzékeny, ha egyszer túlmelegszik, akkor drága a javítás és nem ad végleges eredményt, magyarán a motor kuka. Emiatt a szintén drága részecskeszűrő is bekrepál, ami miatt 5-6000 kilométerenként hibaüzenetet ad, a teljesítményt szintén erősen redukálva. Autópályán kész életveszély. A motorcsere után sem szűntek meg ezek a gondok. Ahol jártunk nem volt ország hogy ne adta volna be a kulcsot. Idén télen vettem észre (már az új motorral), hogy a hűtővíz kiegyenlítő tartályából nyomatja ki a vizet. Persze az okos Toyota mérnökök nem raktak bele vízhőfok mérőt... Toyota szervizben megállapították, hogy ismét valszeg hengerfejes lesz, a javítás náluk min. 500-750 ezer, és utána sem garantált az eredmény. Mindezek csak azért írom le, hogy emellett azért a kocsi rendesen karban volt tartva, 10-15 ezrenként olajcsere, csak gyári alkatrészeket raktak bele, és mégis. A Dpf-et sem cserélte a márkaszerviz (mondjuk felesleges is lett volna, mert hiába onnan jött az összes hibaüzenet, végső soron a motor sz.r).
Emellett városi forgalomban szeretett megállni, ott amúgy sem kellemes ezt a vackot vezetni a minimális rásegítésű szervo miatt, parkoláskor két kézzel kell a kormányt tekereni mint egy Trabantban.
Autópályán meg a nagy oldalfelűlet miatt szélérzékeny, a homlokfelűlet miatt pedig sz.rul is fogyaszt.
A fordulóköre szintén nagy, lét sávos úton tolatás nélkül megfordulni bárhol felejtős. Amúgy is sz.rul manőverezhető tohonya rinocérosszerű test miatt.
A beltér szerintem gagyi, 2002-es Honda Jazzből átülve nem egy minőségi ugrás (bár lehet csak az utálat beszél belőlem). Az elűlső kartámasz ergonómiája tényleg nulla. A műszerfal tetején levő tároló meg szintén csak dekoráció. A bal egy hosszú távon bűntetés, a deréktámasz mintbolyan nincs.
A 6-7. ülés felesleges, arra ott van a Sharan-Galaxy stb. kategória.
A fedélzeti számítógép használhatatlanul pontatlan, az esőszenzor inkább ne lenne, szárazon töröl mint a bolond, szakadó esőben meg ritkán kapcsol.
A kuplungpedál állandóan recseg, az egyest és kettest hidegben nehezen veszi, úgy kell betuszkolni. A fényszórók tényleg csak szórják a fényt, petróleum lámpához hasonló erőssegű, tompítottal semeddig se látni.
Mindezek után a családban és a rokonságban biztos nem vesz senki nem hogy 2.2 d4d-t, de Toyotát se.
Hibalista
- Motorcsere 144 ezernél hengerfejesség miatt, cseremotor szintén hengerfejes. Emiatt állandó részecskeszűrő problémák, hibaüzenetek.
Ide hordtam szervizbe
Toyota Glückauf, Toyota A1, Toyota Kovács. Mindegyikkel meg voltam elégedve, kedvesek, segítőkészek. Mondjuk állandó vendég voltam mindháromnál.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 78000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 115000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Jazz | Következő autója? | Accord |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (1.6/10) |
