Megbízható családi nagy állat
Szöveges ítélet
Tökéletes családi autó. Masszív,nagy, stabil,tágas, az első ülésből csak felállva-hátrahajolva éred el a hátsó ülésen a gyereket,ha valamit segíteni kell,még ha előre van is húzva a hátsó ülés..
"Negatívum", hogy a városban néha zavaró,hogy a sarok mögül nehezen látsz ki,mert nagy a kocsi,és ki kell húzni eléggé,hogy láss valamit,nagyobb hely kell parkoláshoz,nem érzed nagyon a kocsi hátulját,közvetlenül a kocsi mögött,hátsó ablak alatt holttér van, de ez gondolom más nagyobb kocsinál is így van,és egy tolatóradarral megoldható. Nem optimális a fogyasztás városban(9-10 l/100 km,klímával). Viszont ahogy elhagytad a városnév táblát, az autó elhagyta a 80km/h-t, és esetleg betetted 5. sebességbe,mintha más autóba ülnél át. A motor hangja szinte megszűnik(amúgy is halk), fogyasztás lemegy 4-6l közé(3000 km után,amiben volt városi vezetés is,pár száz km, 5,8 volt az átlagfogyasztás),és úgy érzed magad,mint egy hajóskapitány a hídon. Eszméletlen kényelmesek az ülések, ha beállítod megfelelően(mert ugye állítási lehetőség végtelen :)nem is érzed,hogy sokat kell ülnöd autóban. Nagyon biztosan fekszik az úton, nem lengedezik,ahogy az egyterűekről mondani szokták(kivétel,ha elszáguld melletted szemből egy kamion,akkor kileng kissé),biztonságosan kanyarodik,stabilan üli meg az utat,egyszóval: tökéletes.
Az orrát nem látod a vezető ülésből, csak ha felemelkedsz,vagy 180 cm felett vagy, viszont sokkal közelebb van hozzád a kocsi orra,mint azt képzeled. Mindig jó 30 cm-rel a faltól-előtted lévő autó hátától állítod meg,azt gondolva,hogy mindjárt koccansz,pedig dehogy.
Belső kellemes tapintású anyagokból van összerakva. Kivétel talán az első ablakemelők környékére tett műanyag, az kissé kopogós. A műszerfal borítása nagyon kellemes,puha műbőr szerű műanyag. Ülések kárpitja strapabíró, az ülések nagyon kényelmesek,bár gerinctámasz nélküliek,hosszú úton nagyon nem mindegy,hogy fáj e a derekad-lábad 500 km után. Ebben nem fáj .
Tároló rekeszek mennyisége és elhelyezése teljesen jó,kesztyűtartó van egyből kettő, plusz még egy irat-vagy parkolócetli tartó rekesz, ajtók tele vannak pohár meg egyéb rekeszekkel,a két első ülés közötti üveg-pohár stb tároló rekeszek is praktikusak, a pótülések támlája alá is be lehet pakolni,ritkán használatos dolgokat(eü doboz, szerszám,akármi),felemeled a támlát berakod a cuccot,rácsukod a támlát,nem is látod,hogy ott van . Pótkerék a csomagtérből egy csavarral leereszthető,és a kocsi alatt jelenik meg,bár nem teljes értékű kerék,csak olyan első-gumisig kitartó keskenyebb pótkerék.
Az 1,6-os motor ellenére,ami állítólag kevés ehhez a kasztnihoz,ha nem sportautó-teljesítményre számítasz,akkor nagyon jól megy, szabályos sebességnél mindig van plusz erő benne ,ha ugrani kell előzés közben. Hosszú úton Erdélyben, hegyen –völgyön át ,ment 4.-5. sebességben,úgy,hogy a fordulatszám nem ment 2500-3000 fölé.
Igaz,hogy a Linea Terra az alap szint, de ehhez képest nagyon sokat adnak Toyotáék,függönylégzsák elölről hátra,vezető+utas oldali légzsák, vezetőnek láblégzsák(!),manuális klíma(ha hozzászoktál sokat nem oszt-szoroz,hogy nem digitális) ,cd lejátszós rádió,elképesztően jó hangminőséggel. Viszont ez a felszereltség az árán is meglátszik. De az árát tartja is,lévén,hogy Toyota
A hangszigetelése nagyon jó, nagyon kevés külső zaj szűrődik be az utastérbe, motor hangja is alig,normális esetben. Ha bőgeted,vagy pörgeted akkor azért hallszik.
Nekünk a hét személyes változat van, a plusz két szék a padlóból jön elő, egy elmés szerkezet révén(okos emberek írták tesztekben,hogy az összes megoldás közül ez a legokosabb), és akár egy ujjal kezelhető kalantyú segítségével. Alacsonyabb felnőttnek is elfogadhatóan kényelmes a hátsó két hely, gyerekek imádják. A hátulütője a plusz két széknek,hogy kb 3 szatyornyi hely marad csomagtérnek,ha mindkét plusz ülés fel van nyitva. tehát a 7 személy hosszú útra csak csomag nélkül lehet opció,vagy jó nagy tetőboxszal.
Van egy hibája, aminek még nem tudjuk az okát: a kormány tengelyén valami halkan nyikorog tekerés közben. Nem fémes, hanem két műanyag felület egymáson csúszása okozhatja a finom nyikorgást. Legközelebbi kötelező szervizen megnézetjük. Annyira nem zavaró, hogy csak ezért vigyük el
Összefoglalva: nagyon jó autó,ha nyugis családi autóra vágysz,és nem feltétlenül sportkocsira.
Hibalista
- Letört a visszapillantó tükör, Erdélyben, egy tehén miatt :)
Ide hordtam szervizbe
Toyota Mayer,Budakeszi
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Bárdy Autó, XX.ker.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | corolla verso |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
