A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla Verso (2004)

Corolla Verso 1.8 Sol MMT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Lehet egy pedállal kevesebb?

Szöveges ítélet

Hosszas vívódás után döntöttünk a benzines, MMT váltós Verso mellett. Eredend?en dízelautóban gondolkodtunk, de ami szóba jöhetett az vagy éppen ráncfelvarrás el?tt állt vagy még nem jelent meg a kombiváltozata. A Versonál pedig ugye nem szerelnek MMT váltót a dízelbe, automatát meg még a benzinesbe sem. Vajon miért?
Alig több, mint kétezer km után még természetesen nem lehet messzemen? következtetéseket levonni egy kocsiról, de tapasztalatokat azért mindenképpen lehet gy?jteni, különös tekintettel összevetve a korábbi 1.6-os Corollánkkal.
Maga a karosszéria 4-5 személynek nagyon tágas, a harmadik üléssort menet közben még nem próbáltuk ki, de oda azért csak "módjával" ajánlott a beülés, akkor is inkább gyerekeknek. Mi nem is használjuk, mert akkor csak a tartozéktáska és néhány apró holmi fér el a jelképes csomagtérben. A csomagtérroló amúgy is elég "macerásan" rejthet? el a helyére.
A magas vezet?i üléspozíció különösen jó dolog, átlátni pl. egy piros lámpánál állva a mellettünk és elöttünk lev? kocsik fölött. A tolatóradar el?l-hátul jó szolgálatot tesz, mert kissé nehéz érzékelni különösen a kocsi hátulját. A kapcsolók igazi toyotásak, könnyen kezelhet?k, jó helyen vannak. A tempomat különösen tetszik, mert egy karra tettek fel minden funkciót, nem úgy, mint pl. Renault Lagunában. A kormány lehetne egy kicsit kisebb átmér?j?. A klíma jól szell?ztet, de nappal, felkapcsolt lámpánál a gombok visszajelz?i láthatatlanok. A fedélzeti számítógép legértékesebb funkciója az átlagfogyasztás-mér? sajnos nem a valóságot mutatja, jó fél litert téved és néha magától lenulláz. Az utasülés biztonsági övének csatja használaton kívül oda-odaüt?dik a B-oszlophoz, így döcög?s úton ütemesen kopog. Az els? ülések kartámasza sajnos szinte használhatatlan, mert rövid.
A kocsi 1.8-as motorja ugyan 129 LE-s, de csak átlagos menetteljesítményeket produkál. A korábbi 1.6-os "sima" Corolla után ebbe átülni kicsit csalódás volt. (Ezért gondolkodtam dízelben). A fogyasztás vidéki, kíméletes vezetési stílusban 7,5 l/100km körül van, ami jó egy literrel több, mint a korábbi kocsié volt.
A kulcs nélküli indítás tetszik, bár a tervez?k azt feltételezték, hogy a kocsi leállítása után a vezet? mindig ki is száll, ezért a rádió is lekapcsolódik. Jobb lenne, ha ezt a kulcskártya kivételekor tenné. A kormányzár is csak ekkor aktiválódik.
A végére hagytam a kocsi igazi "érdekességét" a félautomata MMT váltót. Jobban szerettem volna teljesen automata váltós kocsit, de a Toyota, mint tudjuk a Versoba ilyet nem szerel. Több tesztet is olvastam az MMT váltóról vásárlás el?tt, mentünk is tesztkört egy ilyen kocsival, de ez nem elegend?. Az MMT váltó egyébként egy teljesen szokványos manuális váltó, de a kuplung részét és a váltásokat automatika vezérli. Ennek egyik legnagyobb el?nye talán, hogy induláskor nem lehet lefullasztani a kocsit. Ez különösen a feleségemnek lett kitalálva. Ha folyamatosan nyomjuk a gázt, akkor váltásokkor bólintgat a kocsi. Ha kicsit elvesszük a gázt váltások el?tt, akkor simább a váltás, de ezzel elveszítjük az automata váltó illúzióját, továbbá rendre kettesb?l négyesbe vált. Persze lehet manuális módba is kapcsolni, akkor felfelé mi váltunk, lefelé automatikusan vált. Hirtelen gázadáskor (pl. gyors el?zéskor) nagyon oda kell figyelni, mert a váltó visszavált (Sport módban két fokozatot is), de ezzel együtt nagyot torpan a kocsi, lendületet veszít és csak utána gyorsul. Ez egy kiélezett helyzetben veszélyes is lehet.
Összességében azért nem rossz vétel a Corolla Verso, de egy er?sebb motorral nagyot lendíthetnének rajta (már láttam az er?sebb dízeles árlistát, talán érdemesebb lett volna megvárni, bár akkor még nem tudtam, hogy lesz ilyen széria is). Tágas, kényelmes, biztonságos, remélhet?leg megbízható is.

Az autót 9 hónap és 15000 km után átcseréltem egy 2.2 D-Cat modellre. A nálam "eltöltött" idő alatt semmilyen meghibásodás nem fodult elő. A csere alapvető oka a motor kissé halovány teljesítménye és az MMT váltó időnként veszélyes ténykedései voltak. Néhány ezer km után a másik Versoról is fogok ítélkezni...

Hibalista

- Még egyel?re semmi

Ide hordtam szervizbe

Még nem volt szervízben

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Corolla 1.6 Következő autója? Toyota Corolla Verso 2.2 D-Cat
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla Verso 2004 (2007)

További ítéletek (87 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)