A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla Verso (2004)

Corolla Verso 2,2 DCAT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Azzá válik, ahogy vezeted!

Szöveges ítélet

Nem is tudom, van-e jogosultságom írni, hisz csak a gyártási év márciusában vettem át, azaz most, 2008-ban, és eddig csak kb. 5000 km-t tettem bele. Ám a vásárlás előtt nagy érdeklődéssel olvastam a márkatársak véleményét, így ezért azt gondoltam, pár tapasztalatom másoknak is hasznára válhat. Előző autóm is Corolla Verso volt, a régi benzines, 1,8-as motorral. Nagyon szerettem, erős, strapabíró jószág volt, vigyáztam rá, ma Nejem hajtja. Négy és fél évig volt társam az utakon, jól összeszoktunk, tudtam, hogyan bánjak a pedáljaival.

Nagy döbbenet volt a 177 lovas dízelbe való átülés. Azt hittem, 138 LE helyett az erősebb motor hatalmas indulási gyorsulásokat fog eredményezni. Hát, be kell vallanom, hogy ez az első turbós motorral szerelt autóm több alkalommal okozott kellemetlen meglepetést... Úgy hittem, mivel 1970 óta vezetek, összejött már elég infóm az autók kezeléséről. Az ember mindig tanul. Például turbodízellel indulni. Tapasztalatom szerint, ha valami miatt sietős az elindulás, bizony nem árt előtte kissé felpörgetni a motort, és akkor kuplung fel. Akkor meg a kipörgésgátló működik. Szóval meg kellett tanulnom az összhangot.

Hozzászoktam már a jóleső gyorsuláshoz, a korai felkapcsolásoknál is érezhető erőhöz, azaz a nyomatékhoz. Ma már sokkal nyugodtabban hajtom, mint eleinte,mikor még sokszor élvezkedtem. Az vesse rám a követ, aki nem esett ezen túl.

Szereti a hasát. Zömmel Pesten közlekedem, 10 alá akkor megy a fogyasztásom, ha két tankolás közt van vidék is. Hozzá kell tennem, hogy a munkahelyem és otthonom közti oda-visszában épp, hogy elalszik a hideg motort jelző kék lámpa.

Ami a motor erejét jellemzi: M7, belső sáv, jobbra a 130 alatt, vagy épp annyival haladó autók, én (remélem, a yard nem olvassa, amit írok) 140-nel szoktam menni, az bőven 10% túllépés alatt van. Előttem hasonlóan gondolkodó kollégák, én szépen nyugodtan mögöttük, majd visszatér mindenki a külsőbe, ha már befejezte a jobboldali konvoj előzését. Megjelent mögöttem Mr Gyors, csak a végén fékezett. Kicsit balra húzott, hogy jelezze, gyorsabban szeretne menni, mint amennyivel jelenleg tud. Mit tehettem volna, hagytam idegeskedni. Amikor viszont kitisztult előttem az út, odaléptem neki, és élveztem, hogy lemarad. Ha nem mondjátok el senkinek, akkor elárulom, hogy jelentősen túlléptem a szabályosat, de meg kellett mutatnom. Nem? Utána szépen vissza 140-re a külső sávba. Jó érzés volt.

Nyugodt, nagy tömegű autó, biztonságérzetet sugall. Nem kellett volna ekkora, ha munkám során időnként nem fordulna elő hosszú széles tárgyak szállítása, de nem bántam meg, jó érzés vezetni.

Eleinte csuklottak a japán mérnökök a felkapcsolt világítás mellett elhalványuló műszerfalvilágítás miatt, míg egyszer egy véletlen folytán rá nem jöttem, hogy bizony meglett korom ellenére is rászolgáltam némi felvilágosításra, ugyanis sikerült felvilágosítanom a műszerfalat. Milyen kevés kell a boldogsághoz...

A jobboldali kartámaszról egy szót sem tudok mondani, ugyanis nem használom. Soha nem volt, így nem szoktam hozzá, nem igénylem. Talán tényleg rövid egy kicsit.

Többen csepülték a műszerfal tetején lévő "térképtartót". Nekem könnyen, akadály nélkül működik.

Eleddig egyetlen problémám volt, de ígérjétek meg, hogy nem röhögtök ki, olyan banális az eset, ráadásul mint ki fog derülni, nem is hiba. Egy délután hazafelé, valami furcsa szagot éreztem, ám tudtam, hogy ez az előttem haladóból áradó égett szag. Akkor kezdett érdekessé válni a dolog, mikor ő elment balra, én meg ottmaradtam a szaggal az autómban. Garázsba be, motorháztető fel, szag egy darab sem. Megyek kifelé, a kocsi faránál, a hátsó tengelyek magasságában szag ismét. Ez még két napon át így ment, én meg kezdtem rosszul érezni az autót. Szervíz. Megoldás: a kipufogóra ráragadt egy műanyag zacsi, az égett, meg én.

Soha rosszabbat.

Kamill


Eltelt egy év. Mivel magam nehezen alkalmazkodom, hűséges Toyotám volt kénytelen alkalmazkodni hozzám, és mint mindent, ezt is megbízható módon tette, így hamar összeszoktunk. Mára 11000 km van benne, nem zörög semmi, csak én a benzinkútnál, helyesebben a gázolajos kút "Fizetendő" sorát nézve. Gyakorlatilag csak városban közlekedem, vidék, mint a fehér holló. A fogyasztás 9,5-10,5 között.

A futóműve remek, legalábis, ami a kanyarstabilitást illeti. Nem dülöngél élesen vett gyors kanyarban sem, ám nyilván ennek betudhatóan kicsit kemény. (Tapasztalat híján nem tudom, más autógyártók milyen sikerrel optimalizálják az úttartás-kényelem párost.) Tulajdonképpen nem bánom, hogy a rugózása egy kissé sprőd, mert legalább rossz úton visszafogottabban nyomom a gázt, így kímélhetem a futómű elemeit. Valószínű, ha nagy teherrel furikáznék, rázós, fekvőrendőrös úton lágyabban rugózna.

A klíma kicsit lassabban hűti le a kocsibelsőt, mint az előző Versomban, de itt a beltér nagyobb.

Az automata ablaktörlő teljes megelégedésemre szolgál, néha talán egy kicsit előbb kapcsolnék, mint őkelme, ám az automata nyilvánvalóan jobban lát ki nálam, hisz én szemüveges vagyok ő meg nem...

A váltó úgy klattyan a helyére, ahogy kell, a rükvercet is villámszerűen lehet kapcsolni. Úgy értem, hogy a balra tolt váltókart a félúton, pár millimétert lefelé, majd tovább balra, tehát villámalakban...

A kipörgésgátló megérdemli a nevét, mert a kipörgést csak gátolja, de nem szünteti meg. Kanyarban való indításkor, vagy intenzív gyorsításkor bizony ki tud pörögni a két hajtott kerék (valamelyike), de az előző autómhoz képest, amiben nem volt ilyen szerkezet, ez sokkal kevésbé tapasztalható.

Egy apró figyelmesség azért jólesett volna. Olcsóbb francia autók vásárlóit is kényezteti azzal a gyártó, hogy hátramenetbe kapcsolva a tükrök kicsit lefelé fordulnak, így láthatóvá válnak a járdaszegélyek is.

Összeségében a mai napig örülök az autómnak, jól választottam!

Üdv: Kamill

Hibalista

- Új az autó, semmi nem romlott el rajta. Még szép!

Ide hordtam szervizbe

Toyota Mayer

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2008
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Corolla Verso Következő autója? Corolla Verso
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla Verso 2004 (2007)

További ítéletek (87 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)