Az igazi "meglepetésautó"
Szöveges ítélet
Aki szereti az átlagosnál jóval nagyobb teljesítményt, és szereti megviccelni az autóstársait, az vegyen 177 lovas versót. Nem fog csalódni! Lehet vele hegyi szerpentinen tolni felfelé 130-cal nagy bmw-t, agyon chippelt leonokat, meg passatokat porig alázni. 3.0 literes prémium dízelig bezárólag tkp. nincs ellenfele. 6.5 millióért egy olyan autóban ülsz, ami tágas, kényelmes, biztonságos, és akkora tartalékai vannak, hogy bármilyen helyzet megoldható vele. 220-ig magabiztosan húz, utána meg lendületből még egy kicsit. Bármelyik fokozatban 1800-tól tol, mint a barom, a 400 Nm megoldja! Mindegy, hogy egyedül, vagy heten vannak benne, ugyan úgy megy!
Fogyasztás: Az "ötliteres dízel feeling" ..... na az felejthető. Azt hagyjuk meg a száz lóerő körüli dízeleknek fele ekkora nyomatékkal, vagy próbáljunk meg ezzel huzamosan 90, 100 körül papásan közlekedni, akkor ez is ötöt fogyaszt. A feleségem 6.5 körül tud vele autózni, nekem 8 alatt ritkán sikerül megállítanom. Akinek ez sok, annak már eleve nem kellett volna ilyen autóban gondolkodnia. Ennyit a fogyasztásról!
Kényelem: A rövid és keskeny könyöklőkön kívül minden 10 pontos benne. Van egy kétméteres barátom, aki a családjával együtt ugyan olyan jól érzi magát benne, mint én a 180 centimmel.
Felszereltség: Jól Illik rá a gyár által kitalált "prémium active" felszereltség. A tolatóradaron kívül semmi mást nem kértem plussz extraként, mert minden benne van. Még a gyári 17 coll ötküllős alufelni is 215-s Good Year gumikkal. Barát.
Külső dizájn: A Toyota hozza a tőle megszokott nem hivalkodó, diszkréten sportos külsőt. Sehol egy piros xyTdiCdti-ctdi-Ditd meg ilyesmik. A teljesítmény maradjon meglepetés annak, aki megpróbálja letolni az útról ezt a nyugodt kis családi egyterűt.
Szumma szummárum én nem bántam meg a döntésemet, továbbra is élmény vele a vezetés, nagyon finom és csendes járású, fordulaton sem hangos a motorja. Hidegen sem kopog, nem eszi az olajat, és kicsit sem füstöl soha, de soha. Szóval tuti jó. Aki megteheti, ilyet vegyen!
(A korrektség kedvéért elmondom, hogy a nyomattékirály c. ítéletet is én írtam. Ez a mostani volt az első, és nem jelent meg néhány nap alatt, ezért született emlékezetből a 2.)
Azóta az első kötelző szervizen túl van (15000), 24e ft volt. Minden rendben volt, nem fogyott belőle olaj a ciklus alatt. Egyedül a tompítotton állíttattam, hogy egy kicsit feljebb világítson. Jobb lett.
A "nem ilyen lovat akartam" ítélet íróján csodálkozom egy kicsit:
1. 2005-ben még nem volt d-cat a versoban, csak az avensisben szeptembertől, ill. a lexus Is 220d-ben talán még korábban.
2. Ha az első 3-4 ezer km-ig nem büntette volna, valószínű, hogy nem csipkedné az olajat.
3. Az enyém negyedikben megy 195-öt, ötödikben 210, hatodikban a 220-t simán tartja 3800 fordulaton. Ha az övének valóban 195 a vége, akkor vagy negyedikben padlózta, vagy nem 177 lóerős d-cat boldog tulajdonosát tisztelhetjük az ítélet írójában. Igazából D4-D Cat megjelölést használ, ami jól össze van mosva, és semmi nem derül ki belőle. A D4D önmagában lehet a 2literes 116 lovas is, lehet a 2.2 136 lovas is, de 2.2 d-cat is, ez utóbbi viszont nem D4D.
Érthetetlen számomra, hogy hogyan lehet pont a teljesítményével elégedetlen a szerző.
Azt is furcsálom továbbá, hogy egy pdtdi Passatból átülve írja ezeket a csupa negatív dolgokat. Biztosan az is nagyon jó autó, de higgyék el, hogy egy d-cat-nak nincs szégyenkezni valója semelyik konkurens dízellel szemben sem, és ezzel talán nem bántom azokat sem, akik másra esküsznek.
Na szóval: 26 ezer van az autómban, hiba még nem fordult elő. A motorját egyre jobbnak érzem! Kezdetben, mint ahogy írtam is, nem tudtam 8 alatt tartani a fogyasztást, mostanra ez fél litert csökkent. Pedig ugyan olyan sportosan használom, mint eddig.-----------------------------------------------------------------32 ezernél járok, továbbra is hiba nélkül!Egyre jobban összenövünk, szeretjük egymást. Rájöttem, hogy a 2000-nél történő elváltásokkal, főleg városban, jelentős üzemanyagmegtakarítás érhető el. Ugyanis a 2000 alatti nyomaték is (270nm megmérve!) tökéletesen elég egy dinamikus autózáshoz.
Írok most egy új tapasztalatról:
Régóta kiváncsi voltam mennyit lehet vele drasztikus teljesítménykiaknázás mellett megetetni.Volt egy sietős programom, így hát autópálya M7-M3 teljes szakasza oda vissza. 170 es átlagsebességet sikerült összehozni, 180-220 közötti tempóval. Élvezetes nap volt, hárman ültünk az autóban, mindhárman nagyon élveztük. 3 db 2.0 tdi feliratú gépjármű boldog tulajdonosának okoztam szomorú perceket. Esküszöm, hogy ők voltak a kezdeményezők. Ketten az új 170 lovassal (a6 és passat), 1 pedig chippes 140 lovas lehetett, mert iszonyúan füstölt. És íme a száraz tények: 480 km-nél kifogyott a gázolaj! Történt ez 200-s tempónál emelkedőnek felfelé. Hála a nagy lendületnek, az emelkedő tetejére gurulva már meg is pillantottam a jet kutat. Tele tank, 3. kattanás, 55.00 liter!...jaj de jó...tényleg 55 literes a tank...és pontos a computer is,....... 11.4! Hm...ez van! Én legalább le is merem írni. Szumma: az élvezetnek meg van az ára. Szerintem egy 1600 kilós egyterű felépítménytől ez várható, se több se kevesebb!
2007.10.29. Eltelt egy kis idő, 60000 van az autómban.Továbbra is szeretem, bár kénytelen voltam 8-asra javítani a megbízhatóságot és a szervizet.Nem megyek részletekbe, mert túl hosszú lenne.Lényeg, hogy 50 e km körűl letiltott szervízüzemmódba a motor (max 80 km/ó, és legyorsultak a villanybringás mammerek a városban).A teszter a részecskeszűrőt és a vákumcsövet hozta ki, amit meg is rendeltek, és 2 hét alatt ide is ért. Egyébként a hiba megjelenése után 2 nappal magától megjavult az egész rendszer, de ha már megrendelték...egye fene, elfogadtam. A szerelés alatt kaptam egy csere Avensist, 1.8 benyásat,...hááát nem szerettem bele. Alig vártam már, hogy visszaülhessek a versóba.
Azóta is hibátlan.
Történt néhány hete, hogy kipróbáltam egy M-POWER tip. digitális chip tuningot.Állítólag 213 le és 480 nm lett tőle az autóm.Az tény, hogy robbanékonyabb lett, és kisebb lett a turbólyuk, de sem a végseb., sem a 0-100 gyorsulás nem változott, viszont az alapjárat hangosabb lett és intenzív gyorsításkor olyan hangja lett, mintha kevés anyagot kapna, mint régen a wartburgoknak. Már ez is zavart, de nem emiatt adtam vissza, hanem azért mert manipulálta a fed. computert, és a pill. fogy és az avg. is jelentősen csökkent, de a benzinkútnál maradt a valóságos régi fogyasztás. 6.6-t mutatott és 7.8 volt a valóság.
Szóval a japcsik megcsinálták ezt a motort ilyenre és így kell hagyni, mert csak komoly kompromisszumok árán lehet változást elérni.
A gyári gumik most rúgják az utolsókat, jövőre már újakat kell vennem.Biztos, hogy nem ilyet fogok venni, ehhez az autóhoz gyenge ez a minőség.Télen egyébként az SX-4 gyári 16 colos alufelnijét használom, szebb, mint a lemezfelni.
Hibalista
- részecskeszűrő csere (gar.)
Ide hordtam szervizbe
Toyota Strasszer Székesfehérvár
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Golf 5. | Következő autója? | nem tudom, nehéz lesz jobbat találni |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
