Az európai testes Szamuráj
Szöveges ítélet
Csak 1-t tudok érteni az el?z? "Tüzes muraló" (na azért egy muralónál jóval szebb) cikk írójával.
Nálam még nagyon új az autó, 2004 év-végi, tehát pillanatnyilag 5 hónapos és 6e km-t futott, így a megbízhatósági tesztet ne t?lem várjátok, de már "több mint benyomásaim" azért vannak.
Leginkább a sportos egyter? jelleget hangsúlyoznám: Az 1.8 VVTi tényleg nagyon jól megy (Na persze nem egy Alfa GT, de abba 2 emberen és kötelez? telitankon kív?l más nem is fér).
Szeretem, ha a teljesítmény mellett egy autó praktikus és biztonságos. Azt hiszem ebben az autóban találkoznak ezek a szempontok. (Minden részlet nélkül: 7 ülés, 9 légzsák és rengeteg 3 bet?s rövídítés, amely gyakorlatilag minden fellelhet? biztonságelektronikai izé beépítését jelenti)
Tele van ötletes és mégis használható dolgokkal.
Mentes a francia "Mi azért is másképp csináljuk" vagy inkább öncélú kreatívitásnak mondható megoldásoktól; érzed hogy egy autóban - és nem egy csónakban- ülsz, de mégis reális áron megkapod azokat az extrákat, melyeket Germániában külön kell megfizetned.
(Mivel komoly alternatíva volt, így el?zetesen behatóan tanulmányoztam mind Scenic- et, mind a Tourant és a C-Max-t is).
A Toyotának sikerült észszer? kompromisszumokat kötni. Az ár-érték arány (SZERINTEM) ver minden más alsóközép egyter?t (Persze a ´veréshez´ pénz kell: A nagyon kedvez? ÁR-ÉRT. els?sorban a SOL felszereltségre igaz)
Ahol fejl?dni kell, az a dizájn! Kív?l már eltalálták (izlések és pofonok. A Toyota végre levetette ezt a ´Használt Szappan´ dizájnt- nemhiába európaiak tervezték) és a belsejében is vannak kellemes dolgok. ...de ?színtén; a Franciák ehhez még jobban értenek. (Csak ne lenne azaz üres könyvespolc a vezet? el?tt a Scenic m?szerfalán)
Tehát konkrét problémám a fekete keménym?anyag-szövet bels?, amely csak egy visszafogott térérzetet ad...de ha akarom mondhatom végtelenül letisztultnak és elegánsnak is ;-)
Mint írtam, a megbízhatóság kérdésében még nem lennék authentikus, remélem a legendás Toyota image itt is valóra válik.
Szóval aki hasonló szempontokkal (és sajna nem lapos pénztárcával) keres egyter?t, annak szerintem nagyon jó választás a Corolla Verso, SOL felszereltséggel.
...és hozzátenném: Nem csak családapáknak (anyáknak) Nyugat-Európai statisztikák szerint az egyter? autók vásárlóinak 50%-a nem családos, tehát nem els?sorban a 7 ülés miatt hanem a koncepció, a tér és a vezetési élményért vásárol ilyen autót (lásd az Altea-t, és a Toledot a Seat Marketing Álmos könyv szerint).
Tényleg kényelmes egy nagy térben, a forgalom felett ülni 20 centivel és még sem kell vagyont költeni a kamu terepjáró SUV-okra.
Hibalista
- Egyenl?re nincs probléma. (Meg lennék lep?dve, ha 5 hónap és 6e km után valami probléma lenne)
Ide hordtam szervizbe
-
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | Majd akkor döntök |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
