Az én Toyotám, nem az a Toyota.
Szöveges ítélet
Egy Golf4 után vettük meg az autót, tekintettel a gyarapodó létszámra, és a roppant kedvező hitellehetőségre. Természetesen a legendás japán minőség is bizakodásra adott okot.
A hibalistát leírtam, így azokat nem részletezném tovább. A megtett távolság, és a hibák mennyisége magukról beszélnek.
Az első ülések 3-4 óra után kényelmetlenek, a nekem rövid combtámasztás miatt (190cm - 110kg), hátsók pedig büntető jellegűek. Egyszerűen fapad. Roppant jó dolog a "magas" vezetési pozíció, és a kényelmes be- és kiszállás. A kárpitozás nem zörög, ahol baja volt, ott már szétesett. belső szépsége szubjektív, nálam az "idővel megszokható" kategóriába esik.
Ami miatt mégis megtartom: Kívülről nagyon tetszik, gazdag a felszereltsége, roppant jó a motorja, a futóműve, a kormányzása, jó a felfüggesztése, és a váltója is kitűnő. Az autót nagyon könnyű szépen vezetni, a fogyasztás pedig szuper.
A tesóm is vett egy ilyet, akkor amikor én, és ő is hasonló problémákkal szembesült, mint én. Neki speciel a kormányzár és az önindító nem romlott el, de viszont szétesett az intercooler csövezése. Szerencsére a szervíztől nem messze, így megúszta az autómentős elszállítást.
Az érzelmi kötődés a mai napig nem alakult ki (2.5 év), amibe az is közrejátszott, hogy a Golfomat nagyon szerettem, és szinte semmi problémám nem volt vele (légtömegmérő+2db szilent blokk) 100e km-ig. Jól tettem, hogy ezt vettem, mert az akkori konkurenseknek az ár-érték mutatói jóval rosszabbak voltak.
Ez az autó ott lett elrontva (szvsz), hogy a törökök rakják össze a japánok helyett, nem megfelelő felügyelettel. Kár érte.
2008.11.28.
Eladtam. Elkövettem azt a hibát, hogy a Golf VI bemutatóján beleültem egy benzines verzióba...
Hibalista
- - széteső kárpit elemek (pár hónapja már nem esett le semmi)
- - légszűrőház tömítés (csere - OK)
- - kuplung szerkezet (csere -OK)
- - kormányzár (autómentős-csere-ok)
- - kalaptartó pattogás (csere, de az sem lett jó, így pince)
- - ablakemelő-blokkoló gomb (szervízre vár)
- - önindító (csere-ok)
- - váltógombról lemálló fémfólia (csere-ok)
-
Ide hordtam szervizbe
Toyota Reálszisztéma
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Golf 4 | Következő autója? | VW vi |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
