Tegyük helyre
Szöveges ítélet
2014-es 1.4 TSI VW Golf 7-hez és egy 2017-es 1.4TSI Opel ASTRA-hoz tudom hasonlítani ezt a járgányt, azokkal összesen több mint 120.000 km-t vezettem.
A Corolla formája szerintem rendben van, érdemes könnyűfém felnikkel és széles kerekekkel rendelni, mert az acél felni 195-ös gumikkal bután mutat rajta. De nem venném 16" felniknél nagyobbakkal, hogy még ballonos legyen a gumi, mert a hátulja akkorát ugrik az út hibákon (fekvőrendőrön), mint egy üres platós Zuk. Aztán szét is dobálja a csomagtartóban lévő cuccokat rendesen, beleértve a rekesz elválasztó műanyagokat is.
A belseje rendben van szerintem, bár egyszerű design egyszerű anyagokkal. Ahogy láttam kb. alap felszereltségű Suzuki szint, de annál meg jóval drágább.
A kijelzője igen egyszerű, UX/UI designer nem látta, vagy az első évfolyam készítette nyári gyakorlaton a terveket. Az Android autó egyébként kiválóan és stabilan működik, az LCD panel betekintési szöge is jó. Jó hogy a klímának saját gombjai vannak, meg tekergetője.
Az nyilván a hybridség hibája, hogy a reggeli hidegben nem nagyon tud fűteni, a fűtési hatékonysága megegyezik egy dízel autóéval. Olyan meg 30 éve fordult elő velem utoljára, hogy párásodik a műszerfal, és konkrétan nem lehet látni a műszereket. Szóval ha reggel sok rövidet mész (óvoda, iskola, bolt stb.) nyugodj meg nem kell levenni a kabátot, a gyerek nem fog izzadni.
A tükörfűtés sem túl gyors, a Golf és az Astra már régen gőzölögve leszárította a tükröt, amikor a Corollánál előveszem a mikroszálas rongyot és letörölgetem a tükröt. Érdekes egyébként, hogy az oldal ablakoknál lévő gumi sem húzza le az oldal ablakról a külső párát, így az Astránál és a Golfnál megszokott ablak takarítás: oldal ablak le-fel nem működik, vagy inkább csak részben - nyilván ott marad folt, ahol ki szeretnél nézni.
A vezetés támogató rendszerek egyébként könnyen beállíthatóak (pl.távolságtartó tempomat) és kiválóan működnek, bár a sávtartót kikapcsoltam, mert folyamatosan azt érzem, hogy enyhén rángatja a kormányt, főleg az autópályán szereti követni a bitumen csíkot.
Amit fontos megemlíteni, mert számomra egyértelműen negatív, azok az ülések. Fotón nagyon jól mutatnak, de valóságban roppant kényelmetlenek. Rövid az ülőlapja, nyomja a derekamat, kiült érzése van és nincs oldaltartása. Több ezer kilométer alatt sem tudtam beállítani a vezető ülést, gondolom azért is motoros a deréktámasz alapkiépítésben, mert mindenki állítgatja az ülést, mert muszáj. Sehogy sem jó na. A legjobb akkor volt, mikor kivittem magammal egy hokedli párnát, akkor legalább fotel érzése volt, de hát ennyi pénzért egy hokdeli párnán rodeózzak? Szóval ha valaki ilyet venne, mindenképpen próbálja ki élőben az ülést. Ha úgy érzi, hogy kényelmetlen ,akkor ne vegye meg, mert kényelmetlen is lesz. Múltkor beültem az Astrába, és megdöbbentően jó volt az ülése, és emlékszem, hogy a Golf ülése ahhoz képest meg fotel volt. A hátsó ülést nem mondom, mert ott nem ülök soha, de látom, hogy max. sörpad.
Egyébként a Golf és az Astra is nagyobb belülről, mindenképpen szélesebb és nagyobb a lábhely hátul. A legrosszabb viszont az, hogy nincsen benne olyan tároló hely, ahova az egyszerű autós táskámat el tudnám helyezni. Az ajtózseb olyan kicsi, hogy a napszemüvegem fér bele, és nincs más.. Még a kesztyűtartóba lehetne eltenni a táskámat, de ezzel két probléma van: ha valaki beül a jobb egybe, akkor a térdétől már nem lehet kinyitni azt, de ha mégis, akkor mindig kint felejtem a táskát, mert nincs szem előtt. Így igazából nem jó rohangálós autónak, mert a kapcsolódó cuccokat nincs hova egyszerűen és gyorsan elpakolni.
Vezetni egyébként nagyon jó és könnyű. Fürgén lehet vele haladni a városban és az országúton, kiválóan gyorsul (gyengébben mint a Golf). A váltó jól váltogat, nem egy rántással indul el, mint a Golf a DSG-vel. Az is jó egyébként, hogy nem kattog-csattog a váltója, mint az egyébként "úgy normális" 7 sebességes DSG a Golfban.
Autópályán is jól lehet vele közlekedni, de nagyon hangos a motorja. Tényleg nagyon hangos. A Golf és az ASTRA után 20 év visszalépés minimum. A rádiót kb. 60-ason kell hallgatni, hogy hallani is lehessen, és hangosan kell beszélni..
Technikailag (mint szervíz) nem tudok róla mondani még semmit, de az biztos, hogy évente olajcserére kell vinni (vagy 15.000km), ami ugye nem baj, de aki nem ehhez szokott, az készüljön erre. Állítólag örök élet technika és nem túl bonyolult, szóval tutti, hogy nem lesz nagy szervíz költség a következő 100 évben.
Egyébként az a tapasztalatom, hogy kizárólag villannyal nem sokat megyek, csak ha lassú a haladás, mondjuk parkolóházban, üdülő részen stb., de a váltó "B" állásában lassításkor beindul(hat) a motor is gyorsan, szóval azért szennyezünk is.
A fogyasztás nekem érdekesen alakul: 6.5 L/100km értéken áll. Múltkor megkapargattam egy kicsit nem csak egy matrica? Városban és autópályán egyformán és folyamatosan ezt írja, a tankolás is ezt bizonyítja. A hybrid kijelző szerint a gyorsítás és az egyenletesség rendben van a vezetési stílusomban, csak hát a fékezés nem. Ki kéne gurulni, emberek!
Hát nemtom, én jó messziről gurulok a lámpához, a mögöttem lévő mindig fel van gyűrődve a rendszámtáblára, mert hát lassulunk erősen a visszatáplálás miatt, de nem világít a féklámpa akkor még.. Szóval nem tudom, nekem 6.5 az átlag télen/nyáron városban/autópályán.
A Golf 7 7.3-7.5-t tudott, sok 10.000 km-en keresztül bizonyította, és messze jobban ment és sokkal kényelmesebb volt. Az áruk meg összemérhető magasságokban volt, igazából drágább volt a Corolla.. persze tudom a Golf szervízdíjai magasabbak lesznek, meg bonyolultabb szerkezet is, meg nem is fog elmenni 1.000.000 km-t csak 999.999 km-t..
Egyébként az ASTRA is 7.5-7.8-t tud folyamatosan és kényelmesen.
Összességében jó autó a Corolla, ha valaki cégautónak megkapja ne utasítsa vissza, némi kompromisszumokkal a családja is be fog férni és el fognak jutni ahova szerettek volna, meg a benzin is 400 Ft-tal olcsóbb lesz 100 km-en. Ha valaki tud választani, azért nézzen körbe, van kényelmesebb, nagyobb és csendesebb is a piacon, ami nem biztos, hogy többet eszik, és nem kell a szervizen megspórolt lóvét hallókészülékre költeni, meg hokedli párnára..
UPDATE 20.000 km-nél
Nem romlott el semmi, így a kötelező szervízzel rendben vagyunk. Szigorú olajcsere 15.000 km vagy 1 év után
Szerintem még mindig jól néz ki, bár nem fordulok vissza miatta..nekem fekete van, de érdemesebb valamilyen világosabb színt nézni neki, mert az jobban megy hozzá. Ne felejtsük el továbbra sem a könnyű fém felnit és a szélesebb gumit
Nagyon könnyen leér az alja, főleg az elején. A dísz műanyagok vékony anyagból vannak, könnyen sérülnek. Nekem nem probléma, de ismerősöm pl. nem tud leállni a mélygarázsba. Én már vétel előtt szóltam neki, hogy nem fog menni, ő nem hitte el.
A pakoló helyek hiánya nagyon zavaró. Így minden megy a hátsóülésre, ahol meg 10 dekától csilingel az övet becsatolni jelzés. Borzasztó zavaró, így minden öv most be van kapcsolva a hátsó ülésen, hogy lehessen oda pakolni. Négy személlyel, meg minden (tényleg minden) megy a csomagtartóba, mert nincs hely az utastérben.
A fűtés tényleg annyi mint egy dízelben. Kell menni 10 km-t mire el kezd fűteni. A tükör fűtés tényleg gyenge. Marad a rongy továbbra is.
A fogyasztás akkor lesz jó ha a váltó kart "D" állásba állítjuk. Mondjuk a "B" állás erőltetett töltése nem tudom minek, hiszen kicsi az akkumulátor. Illetve a "B" állásban annyira erős a motorfék, hogy hányingerre panaszkodott a családom a rángatástól. "D" állásban szépen váltogat villany módba is, lassú menetet csak villanyban próbálja megoldani.
A fentiek szerint vezetve városban 4.8 - 5.0L a fogyasztása, autópályán a belsőben vagánykodva 6.0 L. Ez nem rossz, de..
Az ülés továbbra is rendkívül kényelmetlen. Vezettem már sok autót, de ezt nem tudom beállítani sehogy sem. Hosszú úton kb. hokedli továbbra is.
Illetve borzasztó hangos! Sima emelkedőn 40-nel képes 5000-n üvölteni az arcomba.
Autópályán gyorsítani ne kelljen, mert üvöltéssel indul. Mondjuk csúcsforgalomban, amikor 60-100 között változik a forgalom sebessége, 30 km után mindenki ki van akadva. Borzasztó fárasztó mentálisan a hosszú távú vezetés!
Állítólag ez a világon az egyik legjobb autó. Az én cégem biztosan jól jár vele, meg a környezet is talán, de szerintem maximum városi rohangáló autónak jó, ahhoz meg túl drága sztem. Én saját pénzemet nem adnám érte.
Hibalista
- Egy éven belül használom, szerencsére még nem romlott el rajta semmi.
Ide hordtam szervizbe
Meg nem voltam szervízben, bár egyszer próbáltam időpontot foglalni. Kettő hét alatt sem sikerült (!!), mert nem hogy nem vették fel a telefont, hanem felvették és félrerakták (!!). Kettő hét után sikerült foglalni egy időpontot, amit aztán nem sikerült átszerveznem illetve lemondani ismét kettő hét alatt, így elengedtem. Nem írom ide a szerviz nevét, biztosan a COVID miatt voltak ilyen gyengék a kommunikációban.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Golf 7 | Következő autója? | Tucson |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.6/10) |
