Suhanbongó
Szöveges ítélet
14 évnyi dízelezés után elegem lett a kerregésből, kettőstömegű lendkerékből és pláne a DPF szűrőből és elindultam a benzin motoros autó irányába. A hybrid még érdekelt volna, de a felár nem tűnt életszerűnek az én autóhasználati szokásaim mellett. Kia Ceed és Hyundai I30 volt elsősorban szem előtt, de az 1.4-es szívóbenzin a nagypapa stílusom mellett is nagyon harmatosnak tűnt, az erősebbik turbós motor már jó lett volna és kezdtem is megbarátkozni a 6 M körüli árral. Ekkor láttam meg a Toyota akcióját, amiben 5.6 millióért kínáltak egy elég jól felszerelt szívó benzines Corollát. Semmilyen márkahűség vagy autófétis nincs bennem így gyakorlatilag azonnal eldőlt a dolog és megrendeltem az autót és azóta sem bántam meg, főleg úgy, hogy ma már ugyan ez az autó vastagon 6 millió fölött kapható meg. 6.5 milliós vételár esetén már egy KIA Ceed-et hoztam volna el 6 millióért.
Ez már a legújabb Corolla.
Kezdem azzal, ami számomra kompromisszumot igényel, vagy épp a nem tetszésemet vívta ki:
- a csomagtartó nyílás kicsi, hiába nagy a csomagtartó minden pakolásnál morgolódok.
- Az A oszlopok gyakran megtréfálnak, nem győzöm nyújtogatni a nyakam a kereszteződéseknél és a zebráknál.
- A könyöklő és a kesztyűtartón kívül nem túl sok hely van pakolászni, legalább az osztott könyöklő alatti rekesz jól jött volna kulcsoknak, napszemüvegnek.
- a tolatókamera koszolódik. Tudom, hogy más autóknál is, de ha bosszant, hát bosszant.
- Az USB aljzat botrányosan hülye helyen van, egyszer még valaki kitöri a pendrive-ot a műszerfal aljából az utas oldalánál.
- Nincs deréktámaszom. Tudom, hogy választhattam volna magasabb felszereltségi szintet nem kevés pénzért, de a deréktámasz talán nem luxus. Vagy mégis?
- A központi info renszer (még) nem tudja az android autót. Állítólag lesz frissítés.
Ami meglepő pozitívum és nagyon szeretek:
- Alig van holttere az autónak. Sikerült úgy beállítanom a tükröt, hogy a bal oldalamon érkező autó orra már mellettem van, amikor a fara kifut a tükörből. Nem olyan nagy dolog ez, de a korábbi autómmal igen sokat kellett balra hátra forgolódnom sávváltásoknál.
- Remek az 1.6-os szívó benzinmotor. Csendes. Nagyon. Nincs is kedvem pörgetni. Ennek okán 6.5 liter a műszer szerinti átlagom 5000 km alatt vegyesben. A valós fogyasztás sem lehet sokkal magasabb.
- Bár nincs deréktámaszom, de az ülés kényelmes és jól beállítható. De egy 120 kilós soförnek már lehet, hogy dörzsöli az oldalát az oldaltámasz.
- A vezetéstámogató rendszereknek is hasznát veszem, de a sávtartó asszisztenst rendszeresen kikapcsolom (1 gombnyomás a kormányon), mert a rendszer jól "lát" és szarabb utakon ha beljebb húzódok a felezővonalhoz, akkor állandóan baszogat.
- Az adaptív temponat parádésan működik, így az autópályán andalítóan unalmas az utazás. Ja, és a temponat nem old le sebességváltás esetén sem. A korábbi autómnál ez így történt.
- Bár én nem ülök ott, de a hátsó ülések is jók. Röhögtem a híres autós tesztelőn, amikor fanyalogva mondta, hogy egy 180 cm magas sofőr mögött ülő másik 180 cm-es embernek már szűkös a fejtér. Hmmm... Hááát az elmúlt 1 millió vezetett kilométerem alatt jó ha 500 olyan kilométert tettem meg, amikor nálam ez az eset fennállt. Úgyhogy ez pont nem egy választási szempont.
Nem hiszek a hibamentes, soha meg nem álló autókban, főleg ezzel a végtelen számú elektronikai kütyükkel szerelt új autók esetében. De azért él bennem a remény, hogy talán egy Toyota Corollával még sem ülök fel a szopórollerre. Ezért is szemeztem a Kiákkal meg a Hyundai-okkal is, mert az én hitrendszeremben talán egy épeszű számomra konfrontálható ár mellett még jó autót kaphatok hosszútávra.
Egyelőre úgy tűnik - le is kopogom -, hogy szerencsésen választottam, bár ez a rövid idő csak arra volt elég, hogy kiderüljön, hogy jól érzem magam az autóban és nekem megfelel. A megbízhatóság és fenntartási költség még a jövő titka.
Hibalista
- Még gyakorlatilag új az autó, így nincs hiba.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 6 | Következő autója? | Niro |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
