A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (2018)

Corolla 1.6SD Comfort 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Suhanbongó

Szöveges ítélet

14 évnyi dízelezés után elegem lett a kerregésből, kettőstömegű lendkerékből és pláne a DPF szűrőből és elindultam a benzin motoros autó irányába. A hybrid még érdekelt volna, de a felár nem tűnt életszerűnek az én autóhasználati szokásaim mellett. Kia Ceed és Hyundai I30 volt elsősorban szem előtt, de az 1.4-es szívóbenzin a nagypapa stílusom mellett is nagyon harmatosnak tűnt, az erősebbik turbós motor már jó lett volna és kezdtem is megbarátkozni a 6 M körüli árral. Ekkor láttam meg a Toyota akcióját, amiben 5.6 millióért kínáltak egy elég jól felszerelt szívó benzines Corollát. Semmilyen márkahűség vagy autófétis nincs bennem így gyakorlatilag azonnal eldőlt a dolog és megrendeltem az autót és azóta sem bántam meg, főleg úgy, hogy ma már ugyan ez az autó vastagon 6 millió fölött kapható meg. 6.5 milliós vételár esetén már egy KIA Ceed-et hoztam volna el 6 millióért.
Ez már a legújabb Corolla.
Kezdem azzal, ami számomra kompromisszumot igényel, vagy épp a nem tetszésemet vívta ki:
- a csomagtartó nyílás kicsi, hiába nagy a csomagtartó minden pakolásnál morgolódok.
- Az A oszlopok gyakran megtréfálnak, nem győzöm nyújtogatni a nyakam a kereszteződéseknél és a zebráknál.
- A könyöklő és a kesztyűtartón kívül nem túl sok hely van pakolászni, legalább az osztott könyöklő alatti rekesz jól jött volna kulcsoknak, napszemüvegnek.
- a tolatókamera koszolódik. Tudom, hogy más autóknál is, de ha bosszant, hát bosszant.
- Az USB aljzat botrányosan hülye helyen van, egyszer még valaki kitöri a pendrive-ot a műszerfal aljából az utas oldalánál.
- Nincs deréktámaszom. Tudom, hogy választhattam volna magasabb felszereltségi szintet nem kevés pénzért, de a deréktámasz talán nem luxus. Vagy mégis?
- A központi info renszer (még) nem tudja az android autót. Állítólag lesz frissítés.

Ami meglepő pozitívum és nagyon szeretek:
- Alig van holttere az autónak. Sikerült úgy beállítanom a tükröt, hogy a bal oldalamon érkező autó orra már mellettem van, amikor a fara kifut a tükörből. Nem olyan nagy dolog ez, de a korábbi autómmal igen sokat kellett balra hátra forgolódnom sávváltásoknál.
- Remek az 1.6-os szívó benzinmotor. Csendes. Nagyon. Nincs is kedvem pörgetni. Ennek okán 6.5 liter a műszer szerinti átlagom 5000 km alatt vegyesben. A valós fogyasztás sem lehet sokkal magasabb.
- Bár nincs deréktámaszom, de az ülés kényelmes és jól beállítható. De egy 120 kilós soförnek már lehet, hogy dörzsöli az oldalát az oldaltámasz.
- A vezetéstámogató rendszereknek is hasznát veszem, de a sávtartó asszisztenst rendszeresen kikapcsolom (1 gombnyomás a kormányon), mert a rendszer jól "lát" és szarabb utakon ha beljebb húzódok a felezővonalhoz, akkor állandóan baszogat.
- Az adaptív temponat parádésan működik, így az autópályán andalítóan unalmas az utazás. Ja, és a temponat nem old le sebességváltás esetén sem. A korábbi autómnál ez így történt.
- Bár én nem ülök ott, de a hátsó ülések is jók. Röhögtem a híres autós tesztelőn, amikor fanyalogva mondta, hogy egy 180 cm magas sofőr mögött ülő másik 180 cm-es embernek már szűkös a fejtér. Hmmm... Hááát az elmúlt 1 millió vezetett kilométerem alatt jó ha 500 olyan kilométert tettem meg, amikor nálam ez az eset fennállt. Úgyhogy ez pont nem egy választási szempont.

Nem hiszek a hibamentes, soha meg nem álló autókban, főleg ezzel a végtelen számú elektronikai kütyükkel szerelt új autók esetében. De azért él bennem a remény, hogy talán egy Toyota Corollával még sem ülök fel a szopórollerre. Ezért is szemeztem a Kiákkal meg a Hyundai-okkal is, mert az én hitrendszeremben talán egy épeszű számomra konfrontálható ár mellett még jó autót kaphatok hosszútávra.
Egyelőre úgy tűnik - le is kopogom -, hogy szerencsésen választottam, bár ez a rövid idő csak arra volt elég, hogy kiderüljön, hogy jól érzem magam az autóban és nekem megfelel. A megbízhatóság és fenntartási költség még a jövő titka.

Hibalista

- Még gyakorlatilag új az autó, így nincs hiba.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2019
Kényelem (8) Használati időtartam év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 6 Következő autója? Niro
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 2018 (2020)

További ítéletek (18 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)