Nagyon jó, csak mire
Szöveges ítélet
Kicsit rendhagyó lesz, mert céges autóról van szó de mivel autós cégnél dolgozom ezért van rálátásom a szervizre meg fenntartásra is. Többször fogok írni tapasztalatot.
Kívülről: vagy tetszik egy Toyota van nem, nekem elsőre nehéz volt befogadni az orr rész alakját de megszerettem végül. A barna fényezés nem a legszebb de nehéz ennek a formának jó színt találni, pirosban még nem láttam és biztos jó oka van.
Felszereltség: A szokásos extrák: radaros tempomat, ködlámpa, sávtartó, guminyomás érzékelő, sötétedő visszapillantó, 2 zónás klíma, multikormány.
A furcsaságok: -Korábban aurisom volt ami legalább egy fél kategóriával lejjebb van de gazdagabb volt a felszereltsége és ami meglepő jobb volt az összeszerelés.
- A legjobban a csomagtartó ajtó burkolata bántó. Értem, hogy jobb ott egy felcsavarozott kalaptartó mint a pőre lemez de tényleg úgy néz ki, hogy amikor minden megvolt a kocsin, maga Toyoda úr ezt szúrta ki " ide tegyetek valamit" és egy yaris kalaptartót csavaroztak oda. sikerült majdnem a közepén felcsavarozni, a széleken eláll a lemeztől, ha víz érné szerintem rosszabb lesz.
- Irigylem a skodásokat ott valamiért megértették, hogy bár szeretik az emberek mosni és takarítani az autóikat de nem mindennap, ezért tettek bele, szép nagy gumiszőnyeget a lábakhoz, amit néha csak kb kiöntesz... a sárral, kosszal együtt. A Toyotánál azt gondolják hogy a vastag puha anyag dukál a cipőtalpnak,- az olyan extra - csak sajnos egyszer legyen sáros és még az ipari tisztító is kevés lesz. Szerencsére a csomagtartót másik mérnök tervezte.
- Erőforrás: talán ez a legfájóbb. 1.6 szívó benzin. semmi túlbonyolítás, hurrá. Attkinson ciklusú motor, mondja a szerviz vezető. Csak 8.5 az átlagfogyasztás és városban simán eszi a 9-10 litereket. Mit sírok céges nem? persze az autó, az üzemanyag meg nem. Itt van egy félreértés a szerelőknél is. Valójában nem Attkinson hanem Miller ciklusú a motor, ami majdnem ugyan az de csak majdnem. Az Attkinsonnál mechanikai úton a forgattyús házban érik el hogy a dugattyú változó hosszúságú szívó ütemű legyen, vagyis röviden mozog ha beszív és hosszan amikor munkaütem van. Ez elég bonyolulttá teszi a forgattyús ház felépítését. előnye, hogy kevés energia megy el a szívásra és a munkaütemben több energiát tud leadni a henger a hosszabb idő alatt amíg az alsó holt pontra ér. eredménye az alacsonyabb fogyasztás, nagyobb hatásfok. de el lehet érni hasonló körülményeket az égéstérben csupán a szelepek piszkálásával is. ez a miller ciklus: a szívó szelep egy kicsit előbb zár mint lehetne és hasonló keverék arány jön létre mint az Attkinson esetén. az eredmény hasonló is lesz pár pici különbséggel. Mivel a szívó szelep előbb zár kicsit szegényebb lesz a keverék - ami jó a fogyasztásnak - csak ettől lefulladós a motor, vagyis alapjárati fordulaton vigyázni kell kuplung mellé nagyon pontosan kell a gázt adni mert vége. Lehetne alacsony a fogyasztás csak a valóságban ez nem jön össze - másnak sem ahogy hallom. A vezető ha egyszer lefullad önkénytelenül is kicsit több gázzal megy; és a Miller mások hátránya hogy bár visszaveszi a keverék mennyiségét de elmarad a hosszabb henger út előnye - a keverék mennyisége viszonylagos tehát - így nem jelentkezik a teljesítménytöbblet. Ez a gyakorlatban látszik is mert városban eszik sokat amikor sok a kuplungolás, elindulás - légkondi nélkül, azt még nem kapcsoltam be.
- Radaros tempómat: akinek nincs az ne akarjon, nagyon fossatos tud lenni. Itt nincs kecmec, ha úgy látja a gép fékez sőt satuz! Pályán bejön eléd valaki és rájössz, hogy te eddig nem használtad a féket még úgy igazán, csak fékezgettél. Imádom a tempomatot a biztonsági öv - meg a fél tégla - óta a legnagyobb találmány de a radaros; idegesítő, felesleges, veszélyes és míg a tempomattal csökken a fogyasztás ezzel meg nő.
- Az ülés: nem európai inkább ázsiai méretre van. tudom hogy ez egy sztereotípia de így van, nem tudják a japánok hogy az európai ember mennyire el van tunyulva, ebben az ülésben nem lehet feküdni csak precízen ülni és figyelni.
A jók:
- A nagy csomagtartó és benne az egyben lévő gumiszőnyeg ami olyan vastag és nehéz hogy daru kell a kiszedéshez. de ennél praktikusabb dolog nincs és álom a tisztítás: kiöntöd és vizes rongy, 1szer.
- a sötétedő visszapillantó, teljesen felesleges extra de ha saját autót veszek ez lesz benne. Sötétben iszonyú kényelmes, már ha jól működik és ebben ez jó. Astrában is láttam de ott néha bántó maradt a hátsó fény.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 5 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 4500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Auris | Következő autója? | s60 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
