köszvényescsotrogány - Bácsiautó 70 felett
Szöveges ítélet
Céges autóként kaptam, nagyon vegyes érzelmekkel ültem bele, és, hát, hogyan mondjam finoman; ha az érzelmeket és a érzéseket, amelyek az autóhoz, annak használatához kapcsolódnak, egy 10-es skálán kéne osztályoznom, ahol a 10 a legjobb, akkor ez az izé 0,000000000001 pontot kapna tőlem. Hogy miért?
Nos, kívülről befelé haladva; az autó formás, arányos, szépnek is mondhatom. Tetszenek az ívek rajta, a formatervezés és a szedánság miatt a csomagtartó remek méretű, jól pakolható, 3 főre 2 hetes tengerparti nyaraláshoz szükséges dolgok simán befértek a csomagtartóba, az utastérbe nem került semmi, pedig volt nálunk SUP, hűtőtáska, búvárfelszerelés, második világháborús aktívan harcoló szovjet alakulat, kistalicska bugylibicska :)
A LED-es lámpák tényleg remekül működnek, mondjuk ami általános trend ma már, hogy nem kell szintező ezekhez, nekem kicsit fura - anno xenon-al szerelt autó nem kapott típusengedélyt, ha nem volt automatikus szintszabályozás, ez a LED pedig nem világít kevésbé jól. A fényszórómosó hiánya is elfér, elvégre nem luxusautó...
Befelé haladva; a motor; 1,6 benzin, 135 LE. Első hallásra nem is tűnik rossznak, csak egy aprócska dolgot felejtenek el megemlíteni; a nagy menés a teljes fordulatszám-tartomány 5%-ában áll rendelkezésre, Értsd; leszabályozás 6700-as fordulat körül van valahol, a csúcsteljesítmény pedig 6000-6500 között áll rendelkezésre. Itt meg már üvölt a motor, kegyelemért és felváltásért könyörög. Ha ezt megteszed, szétszalad a ménes... az autó megtorpan, a mögötted jövő nem érti, hogy miért váltottál át a belső sávba, ha nem akarsz előzni, miért nem adsz gázt...? Atkinson renszerű a motor, ami elképesztő nyomatékszegénységet is jelent valamiért (lehet, hogy konstrukciós hiba, szervízben rákérdeztem, azt mondták, ez ilyen), a hétköznapi használatban ez azt jelenti, hogy 25 éves vezetői tapasztalattal is, naponta 3-4 alkalommal biztosan lefulladsz. Mármint, ha nem szereted azt hallgatni, ahogy 1500-1800-as fordulatra pörgetve csúszik a kuplung, ebben az esetben nem fulladsz le. Másként igen. Nagyon ciki.
A beltérről is ejtsünk szót; gyötört már valaha rossz hangulat, kísértett már meg az öngyilkosság borzasztó rossz ötlete? Nem? És ki akarod prübálni, hogy milyen ez? Kérlek, semmmi gond; ülj be egy ilyen autóba. Fekete. Minden, de tényleg minden fekete. Nem úgy, hogy szimplán nincs semmilyen szín sem az autóban, hanem úgy, mint amikor szürkületben egy vödör fekete festékben próbálsz meg egy széndarabra fókuszálni. Nem fog menni. nincs esélyes sem, mert annyira összeolvadnak, hogy nem tudod hol kezdődik a festék és hol a széndarab. Nna, ez ilyen. tájékozódást bármilyen módon segítő fényforrás, nna az nincs.
Ha már a beltérnél tartunk, ülések; kényelmetlenek. Nem annyira vészesen, hogy külön kéne hozzá valamilyen értelmező szótár, de pont annyira kényelmetlenek, hogy ne akarj benne sokat utazni. Alattomosan, sunyi módon kényelmetlen, nem érzed menet közben, hogy baj van, csak amikor szállnál ki, akkor érzed, hogy zsibbad a derekad, a feneked, a hátad, de a combjaidat is pont olyan helyen nyomja az ülőlap, hogy egy jól karbantartott 90 éves ember gyorsaságával pattansz ki az autóból.
Menetkomfort; a futóműve remek az autónak, ha lenne hozzá egy agilis, nyomaték- és teljesítménygazdag motor, ez egy rendkívüli autó lenne. Így viszont autópálya tempóban nemcsak a motor hangos, de a szigetelést is kisajnálták (éljen a pozícionálás, mint marketingeszköz) belőle, így utazóautónak a legnagyobb jóindulattal sem lehet nevezni. már 130-nál is csak emelt hangon lehet beszélgetni benne, német autópályán 150-el haladva egyszerűen nem is akarsz beszélgetni. mondjuk nem is lehet.
Essen még szó a műszaki tartalomról; hagyományos kijelző nincs, kis egérmozi mutat mindent. A színvilága a 90-es évek VolksWagen konszern színeit idézik; neonkék és nagyonfehér. Nekem valahogy nem sikerült eltalálni a nem látok semmi, és a kiégeti a szememet közötti elfogadható átmenetet.
Van benne tolatóradar, kamera, radaros tempomat, amit egyébként a japán mérnökök egy kihalt sziget autóútjain tesztelhettek, mert ugyan állítható az érzékenysége, azaz, hogy mekkora távolságnál kezdje el csökkenteni a sebességét, nos, a legkisebbre állítva is olyan követési távolságot tart, ami miatt egyfelől mindenki bevág eléd, másfelől meg mindenki levillog, hogy tessék már menni...
A fűtés, köszönhetően az atkinosn rendszer minimális hőveszteségének, nagyon lassan ad meleget, cserébe a szabályozása egy opel kadett szintjén áll; vagy éppenhogycsak pihegi a levegőt, vagy sárkánymódon üvöltve okádja befelé a levegőt, hajad lobog tőle, ha kopasz is vagy mint a Becsületes :)
A vélemény írásakor a hahu hemzseg az ilyen autóktól, és feltűnően sok ezek közül a feltűnően alacsony futásteljesítményű autó... Vajon miért...
Egy alkalommal megvilágosodtam, hogy dacára ennek a hihetetlenül sok negatívumnak, kinek és miért és hogyan lehet ez az autó jó választás.
- 70 felett már nem sietsz sehova, nem is akarsz 60 percnél többet ülni benne, vagy ha hosszabb útra mész, a meszesedett prosztatád közbeszól, meg fogsz állni. Ennek okán egyébként is fél órát fogsz tölteni a mosdóban, addigra kinyújtózkodsz.
- 70 felett már nem akarsz a megengedett maximális sebességgel menni, jó neked a 90km/h is - ott nem lesz hangos az autó.
- 70 felett már bárhogy ülsz, nem lesz kényelmes, tökmindegy, hogy egy csúcskategóriás, masszírozós, ortopédusok javaslatai mentén fejlesztett ülésben ülsz, meg fogsz állni, ki fogsz szállni. Szóval a kényelmetlen ülések nem fognak zavarni
úgyhogy, aki tudja értékelni a kényelmet, a csendes(ebb) haladást, számít neki, hogy legalább egyenesen gyorsan lehessen menni az autóval, kényelmes legyen, és legalább valamennyire fogékony a finomságra, az ne válassza ezt az autót.
Akinek az számít, hogy alacsony legyen a karbantartási költsége egy autónak, ne legyen benne turbó, kettőstömegű, részecskeszűrő, kokszosodási hajlandóság, valamint olyan elektronikai kényelmi berendezések, amelyeknek a javítása drága lehet, és mégis új autót akar venni, annak ez tökéletes választás.
Az autózás antitézise, ha a Zombieland 2 készítői egy kicsivel tökösebbek lettek volna, akkor Tallahassee egy Toyota Corollának a tükrét próbálná meg letörni, mondjuk ennek valószínűleg le is törne...
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Rexton G4 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.2/10) |
