Formás hybrid, optimális választás
Szöveges ítélet
14 éves Corollából ültem át, első hybridem. A formát szerintem nagyon eltalálták, mindig jó érzés ránézni. 1 év után is élmény a vezetés, szerethető autó. A hybrid nem csak fogyasztásban, de kényelemben is jó. Elsőre furcsa, hogy gyorsításkor a motor felpörög és állandó fordulaton megy, de megszokható. Cserébe amikor csak sima haladás van, szinte alig pörög. Ráadásul a gázpedállal lehet szabályozni. Dugóban araszolásnál jön elő igazán az előnye, amikor csak elektromosan haladunk, csend van, nincs fogyasztás és a kuplungon se zsibbad a lábam. Ugyanakkor ez nem elektromos autó, de rövid távokon, pl. garázsba beállni, parkolókban lehet vele csak elektromosan is haladni.
Nem egy sportautó, de sport módban azért ki lehet lőni vele, ráadásul a fokozatmentes hajtás is ad előnyt gyorsulásnál a váltósokhoz képest. 90 fölötti tempónál már nem olyan fürge, de még nem volt gondom előzésnél, autópályán is jól használható. Ha valaki 100 fölött is szeretné az erőt, annak a nagyobb hybridet érdemes választani.
A csomagtér tágas, jól pakolható. Az autóban el lehet férni, főként elől kényelmesebb, de 2 személynek hátul sincs gond. 3 felnőtt már csak szűkösen fér el hátul. Elég alacsony is, ez vonatkozik a belső magasságra, de a beszállásra is (derékfájósaknak nem javasolt). Ha az első ülés alacsony állásban van, akkor a hátul ülő már nem tudja alá betenni a lábát. Ettől még van helye a lábának, de kényelmesebb, ha befér az ülés alá. Az alacsony építésnek másik hátránya a parkolás, járdánál vigyázni kell vele. Cserébe viszont jól tartja az utat.
A vezetés támogató rendszerek is jók, bár a táblafelismerő nem sokat ér, de az adaptív tempomat és a sávtartás kényelmessé teszi a pályázást, ha nincs nagy forgalom. Sajnos 5-10 másodpercenként meg kell érinteni a kormányt, de még így is jó, hogy nem izzad rajta a kezem folyamatosan. (ugyanez elvileg dugóban is használható, ott még nem próbáltam) Nyilván mindig érdemes figyelni, de eddig csak 1-2 olyan eset volt, amikor elvesztette az irányítást.
Parkolásnál segít a kamera és a radarok, amik nem csak csipognak, de nem is engednek nekimenni a tárgynak, párszor már megmentettek egy horzsolástól.
Vannak gyengeségek is, a multimédia nem sokat tud, AA/CP frissítéssel legalább a telefon tükrözést már tudja. Viszont könnyen cserélhető androidosra, úgy már élvezhető. Az autó alapvetően csendes, de 90-100 fölött már erősödik a szélzaj, ami zavaró. A tankja lehetne picit nagyobb, hogy meglegyen az 1000km hatótáv.
Összességében nagyon elégedett vagyok vele, most is ugyanezt venném.
Hibalista
- semmi hiba (1 év alatt)
Ide hordtam szervizbe
Sakura (itt is vettem)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 12 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Corolla Wagon 1,6 (2005-ös) | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |