Első Hibrydem
Szöveges ítélet
Superbből ültem át, ehez képest kellemes a térérzet. A formát imádom. Mielőtt erre esett a választás, sokat olvasgattam teszteket és az akkor elérhető 4 ítéletet itt. Az autóban néha napi 4-6 órát is töltök, ami a legfontosabb, a derekam nem fáj, és a 193 cm.mel is kényelmes. A fiam 204 cm, neki már alacsony a beltér vezetéshez. Az autó hátul 2 főnek kényelmes. A csomagtér akkora amekkora, az esetek 99 százalékában elég. Kényelmes a csomagtérből nyújtózkodás nélkül előrehajtható hátsó üléssor.
A tudása nem sportkocsi, de hétköznapi autózásra tökéletesen elegendő. Eddig csak téligumival használtam, nyílván nyári gumival jobb lesz, de a fogyasztása 5,5-5,8 között van. Városban 5 liter körül. Ez egy 1,8-s motortól nem rossz, de egy nagy gondom van vele. A tank iszonytatóan kicsi. Ha 600 km felett megyek egy nap kétszer is tankolnom kell. Ha valamin változtatnom kellene, ez lenne az első. Remek autó, de nem egy hosszútávú utazó. Forszírozva butabarát, tolni kezdi az elejét, amire a gázelvétel megoldás is. A LED lámpája remek, éjszaka nagyszerű fényt ad. A hátulja gyorsan és nagyszerűen koszolódik, rendszeresen törölni kell a hátsó ablakot a kilátáshoz. A követős tempomatot én nem szeretem olyan nagyon, mert az autópályán nehéz vele. Sok helyet hagy maga előtt, mindenki bejön eléd, és aztán egyszer csak azon veszed magad észre, hogy már csak 100-val mész. Aztán az én izlésemhez mérten lassan reagálva gyorsít, ha szabad lesz a hely és megint bejönnek eléd. De ez gondolom nem csak a Toyotánál van így. A Sima tempomat pedig csak egy hosszabb gombnyomásra jön elő, és ha kikapcsolod, újra a követős indul el, ergó megint hosszú gombnyomás. Kezelhető, de másként csinálnám. Miközben a sebesség limiternek saját gombja van, amit sohasem használok. 110-ig kifejezetten csendes, 130-ig teljesen ok, a fölött sem vészes, de azért az alatta elérhető csend nincs meg már. 145 tempomatnál, már 6,5 körül eszik, és ugye az a fránya tank méret.........
Összességében nem hibátlan, de szerethető autó, aki kevesebbet megy, annak nyílván sok minden ezekből nem is okoz nagy gondot. Sportkocsinak ne ezzel a motorral vedd, bár azért sport módban egész jól reagál a gázadásra. Az elektromos motorral a start-stop rendszer is ok. Na ezt a skodában utáltam, mert sokszor cserben hagyott, amikor megálttam és már indulni is akartam. Itt ez ok, mert az elektromos motor készen van mindig a gázpedál jelére. Öntőltős verzióban is megvenném, mert bírnám, ha többet menne elektromosan, és nagyobb sebességig. 40000 km-nél elővettem a számlákat, hogy megnézzem a valós fogyasztását. 5,6 literre jött ki. 2237,18 litert raktam bele 39896km-re. Ebben sok autópálya van. Jelenleg városban, nyílván fejlődtem abban, hogy a hibrid képességeit kihasználjam, nem sietve, tényleg tud városban akár 4 liter alatt is. Autópályán viszont többet eszik mint egy diesel. Továbbra is szeretem, jó autó, a Halásztelki szervíz korrekt, és rugalmas.
Hibalista
- A csomagtér ajtó tetején van egy műanyag takaró, az elkezdett leesni időnként. a 45000-s szerviznél majd megnézetem
Ide hordtam szervizbe
Toyota Halásztelek
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2021 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Superb | Következő autója? | Majd meglátjuk |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
