A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (2018)

Corolla TS Hybrid 1.8 Comfort Style Tech 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az állandó ZEN autója

Szöveges ítélet

Auris TS Hybridet cseréltem le erre, azt használtan vettem, egy jómódú hollandus beletette a maga kilométerét az ő négy éve alatt. Ennek ellenére karcmentesen megmaradt nekem, és erős kedvet csinált a hibrid Toyotákhoz. Az se romlott el egyszer se, szép volt, jó volt, de lehetőség adódott egy új Corollára cserélni, hát megléptem. Az Auris fullos volt, teljesen max., azért azért a felszereltségért újonan nem adtam ki a Corolla esetében a + 1-1,5 MFt-ot, de egy jó közepes Comfort Style Tech lett belőle. A eltelt idő és fejlődés miatt az extralista így is jóval hosszabb, mint fullos Aurisnál (2014), igazán csak a bőrkárpit, a tetőablak meg a JBL zene hiányzik. De abban vezetősegítő rendszerek még erősen korlátozottan voltak, ebben meg alapból már minden adott, ami még éppen nem az önvezetés. És akkor nézzük a tapasztalatokat:
Külső: Nekem tetszik, az Auris is tetszett, attól pedig még szebb, áramvonalasabb, laposabb és nagyobb. A hátsó ülésnél nagyobb a hely, illetve szerintem az orra is hosszabb kicsit. A felszereltségi szinthez tartozik a 17-es kerék, azonnal lecseréltem 16-osra, nagyon jót tesz a komfortnak, fogyasztásnak. Érdekes, az Aurisnál még a katalógus szerint 0,5 l-es fogyasztástöbbletet okozott a 17-es kerék, itt ezt nem vallják be. De nyilván ugyanaz a helyzet. A VIP felszereltséghez tartozó 18-as kerék végképp felesleges és kényelmetlen, de az tény, hogy szép. A kerékcsere a keréknyomás ellenőrző rendszer miatt nyűgösebb, de ha az eredeti szenzorok vannak átszerelve, akkor rugalmasan működik, beállítható. A bi-LED lámpák csodálatosan világítanak, Sokkal jobbak az Auris xenonjánál, pedig az kanyarkövetős, automata szintszabályozós volt. Az automata reflektor is sokkal precízebb. Ebben a felszereltségben a keyless entry nincs benne, az viszont nagyon hányzik. Furcsa is, az autó kulcs nélkül indul, de az ajtónyitáshoz kell nyomkodni a távirányítót. Ezt kár volt így lebutítani.
Belső: jó sötét, bunkerszerű, abszolút körülvesz. Nem egyértelműbben szebb az Aurisnál, de jóval modernebb, az anyagok igényesebbek. Ami szerintem totális hiba volt, az a kis joystick váltó lecserélése klasszik automata váltóboxra. Abszolút semmi értelme, ezerszer nehézkesebb, feleslegesen nagyobb, teljes zsákutca. Mert persze ugyanazt tudja. Ami szuper, azt a Hold funkció, ami piros lámpánál rögzíti az autót és nem kell nyomni a féket. Zseniális, gázpedált megpöccintve old ki.
A vezetéssegító rendszerek jók, autópályán közel önvezető. A sávtartó tud hibázni, a radaros tempomat megbízható. Szuper, hogy városban a dugóban is tud ezzel órákon át araszolni, anélkül, hogy gyorsítani vagy fékezni kéne. Ez tényleg nagy segítség.
Zene jó, navi nincs, de a telefon tökéletesen összekapcsolható, a képernyőről vezérlehető, állandóan naprakész. Android 10-es teló kell hozzá, hogy ne kelljen bűvészkedni az Android Auto-val. Nem fejtem ki, a Google a hibás, nem az autó.
Hogy megy? Sose fogom megérteni azokat akik az autózás élményét és az autószerűséget keresik a hibridekben. Azokban a körülményekben, ahol az átlag (városi) ember használja az autóját, a hibrid minden tulajdonsága áldás. És bármi sportosabb, direktebb, vérbőbb autó pedig átok, de minimum kihasználhatatlan és sokkal többet fogyaszt. Városon kívül kb annyit változik a kép, hogy az erősebb, nem hibrid autókkal lehet sokkal balesetveszélyesebben vezetni, előzni és gyorshajtani. Mert ha ezeket nem csinálod, akkor még mindig a tökéletes autóban ülsz. Motorbőgés? Engem nem zavar és nagyon ritka az a helyzet, ahol észlelhető. Ellenben mondjon valaki még egy benzines autót, aminek autópályán is 2000 körül tartja a fordulatot a váltó... Nem tudom, hogy csinálja, hihetetlen.
Fogyasztás: városban érezhetőbben tudtak csökkenteni a fogyin az Aurishoz képest. Könnyen bemegy 5 l alá, 4 alá inkább csak ideális körülmények között. A villanymotor erősebb, többet és gyorsabban megy vele, a benzinmotor többet áll. Ellenben nekem úgy tűnik, autópályán az Auris kevesebbet evett, mondjuk fél literrel. Abban 5,2 volt az autópálya, itt 5,7 is simán lehet. De ha már 100 alatt mész vidéken, akkor megint 4,5 körül jársz. A hatótáv így azért rendben van még akkor is, ha a tank viccesen kicsi, 43 literes. De az üresjelzés 36-37 liter elfogyása után már nyomaszt, miközben az autóban még minimum 150 km-re elég benzin van.
Egy érdekesség, amit nem értek: Ebben ugye Li-ion akksi van már, a Corollánál a 2.0-ás kapott Ni-MH típust. Ez eddig oké. De hogy miért elég ehhez a 0,75 Ah ebből, miközben az eddigi összes Priusban és Auris Hybridben (ami nem plug-in persze) 1,3-1,4 Ah volt az akksi kapacitása. Kíváncsi vagyok rá, hogy erre van-e egyéb magyarázat annál, mint hogy "mert így olcsóbb gyártani". De hozzáteszem, nem venni észre használat közben, hogy kisebb az akksi kapacitása, ugyanúgy elmegy 2-3 km-t elektromosan, mit a többi. Remélem, a tartóssága is ugyanolyan jó lesz.
Csomagtartó hatalmas, ülésdöntés ötletes, roló kivehető, a pakolhatóság tökéletes.
Na egyelőre ennyi. Hiba nyilván nem volt, ez most nem is erről szól.
Ahogy gyűlnek a kilométerek, majd bővítem a tapasztalatokat.
A címet csak akkor fogod megérteni, ha kis ideje már vezetsz egy ilyet (tulajdonképpen bármilyen hibrid Toyotát). Egyszerűen kisimítja az idegeket az az egyszerűség és probémamentesség, amit a közlekedés jelent. Gáz-fék-kormánytekergetés. Ennyi a dolgod, mindent mást az autó megold helyetted.

Hibalista

- semmi

Ide hordtam szervizbe

Sakura

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2020
Kényelem (9) Használati időtartam év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Auris TS Hybrid Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 2018 (2020)

További ítéletek (18 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)