A tökéletes Nagypapi autó - Az autózás antitézise
Szöveges ítélet
...Hát, hol is kezdjem? Az első pillanattól averzióim voltak az autóval kapcsolatban. Utólag végigszámolva, az előző 5 autóm mindegyike jobb volt ennél, igaz, azok mind felső-középkategóriás autók voltak, de ezekhez képest ez a corolla;
- kényelmetlen. Tényleg az. NEM való hosszútávú használatra (később kifejtem)
- hangos. Tényleg az. Hátsó sorban ülőkhöz beszélve fel kell emelned a hangodat, a zenehallgatást felejtsd el. A futóműzaj rendkívül zavaró 100-as tempó felett.
- lapos. NAGYON lapos, mintha a földön ülnél.
- sokat fogyaszt - mármint, nem csak ahhoz képest, hanem egy 143-as tempomatos autópályás szakaszon (óra szerint, németországi autópályán) 7,5. Ennyit egy 2,2-es 200 lóerős dízel fogyaszt 180-as tempónál.
A formája nagyon szép, az elektronikai arzenál lenyűgöző(nem tűnik, amíg el nem kezded használni;
- tolatóradar esős időben gyakorlatilag használhatatlan, állandóan sípol. És mivel azt hiszi a rendszer, hogy valami nagyon közel van az autóhoz (ja, az érzékelőn legördülő esőcsepp) ezért SÍPOL. De olyan igazán agybaszúrósan.
- tempomat, nna, ez távolságtartó. De nem úgy, hogy ha akarod, akkor bekapcsolod a távolságtartási szenzort, hanem hogy CSAK az van. Ami azért f@s, mert a legkevésbé érzékenyre állítva is kormánylefejelőset fékez az autó, ha 100 méterre előtted halad valaki
- fedélzet műszercsoport; mindent tudsz kormányról vezérelni, de fogyasztási adatokat egyfélét tud kijelezni, amihez még az adott futásteljesítményt sem látod, tehát akár az utóbbi 200 vagy 18600 km-re is vonatkozhat. ha valami hiba van a rendszerben, akkor azt percenként feldobja, eltüntetve azt a beállítást, amit te szeretnél látni. Ki lehet lépni belőle, de "kissé" zavaró
Ami viszont jól működik;
- világítás; szép fénye van a tompítottnak és a távolságinak is, az automata kapcsolgatás gyors és mindig akkor vált, amikor kell
- váltási érzet; pontos, jól vezetett váltókar
erőforrás;
1,6L szívó benzin... Hát, van az a tartomány, valahol 5800 és 6200-as fordulatszám között, amikor SZINTE érzed, hogy gyorsul, általában csak a mutatót bámulod, hogy tudd, mi történik. A motor és váltó együttesen egy baromira élhetetlen párost alkot, 80-ban, ötödikben lepadlózva, szó szerint SEMMI NEM TÖRTÉNIK. Semmi. A motor nem bőg fel, nem szól, hogy válts vissza, mert ez így nem oké (mondjuk erre mindenki magától is rájön ;) ) valós gyorsuláshoz harmadik vagy negyedik sebességi fokozat kell. muszáj. amúgy hatodikban 140-nél 3600-at forog. HANGOS.
Aztán végül rájöttem, hogy nem az autóval van baj, hanem velem.
Nem vagyok gyorshajtó típus, az utóbbi 15 évben 2 alkalommal kaptam gyorhajtás miatt büntetést - nem a 200-as tempóra van szükségem. Nem is az üvöltve visító, pörgő, az aszfaltba minden milliméter gumifelülettel kapaszkodó élményautózásra.
Hanem kényelemre, olyan teljesítményre, ahol nem kell fél percet várni arra, hogy a motor olyan tartományba ér, ahol lead érzékelhető teljesítményt. Csendes utazásra 140-nél is. Az én igényeim mások.
De akkor kinek való ez az autó?
- Nagypapáknak. Nem mennek 100km/h feletti sebességgel.
- Ha lehet, nem mennek autópályán sem (minek sietni)
- ha mennek autópályán, nem sietnek (lásd előző pont)
- 100 méteres követési távolságnál már maguktól is satu féket nyomnak
- ha előznek, az 1-2 perces manőver
- nem akarnak egy fillért sem költeni a kötelező szervizen kívül (ok, ez valahol általános elvárás lenne), és ha lehet, azt is megcsinálják maguk, hiszen 30+ éven keresztül ki tudták cserélni az olajat...
- akiket elbűvöl a sz@rrá konfigurálható vezetői információs rendszer
- akinek nulla, TÉNYLEG NULLA affinitása van az autózás szeretete/élvezete iránt.
Mert ez egy közlekedő edény, egy végtelenül megbízható, átgondolt, teljesítmény- és élvezeti érték mentes, fapados sz@r. gyűlöletes. szóval vedd meg, ha nem érdekel az autózás élvezete, hanem csak sokáig, hibamentesen, rövid távokat autózva akarsz eljutni A pontból B pontba, akkor ez a Te autód.
Hibalista
- Tolatószenzor
Ide hordtam szervizbe
Gyári Márkaszervíz
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 5008 | Következő autója? | CLS |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.9/10) |
