A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (2013)

Corolla 1.6 CVT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Prius helyett, Camrys belső terek

Szöveges ítélet

Pár havi olvasgatás, előkutatás után onnan indultunk, hogy vagy egy középkategóriás vagy egy SUV. Német és francia autó nem, dízel nem és kis köbcentis turbós sem.

Elég sok típus szóba jött a választáskor. Fontos szempont volt, hogy a hátul ülőknek hasonlóan kényelmes legyen, mint elől, akkor is, ha 185 cm magasak. Korábban probléma volt, hogy hosszú utakon nem fértünk el kényelmesen felnőtt gyerekekkel. Szükségünk van viszonylag nagy csomagtartóra is.

Amik kiestek a választásból:
Hyundai ix35: kényelmetlen; formázatlan hátsó ülések; nagy fogyasztás autópályán; kevés hátsó lábtér, 4-5 hónapos szállítás, ha az alap modellt szeretnéd, ami a legolcsóbb
(szánalom)
- Kia Sportage: tök ugyanaz mint a hyundai, csak kicsit más a külső formája
- Honda Civic Tourer: a vezető ülésben olyan; mintha beépítettek volna; kicsi hátsó lábtér; kicsi csomagtér, pláne ahhoz képest, hogy ez kombi; kézifék a jobb oldalon (ezt máig sem értem); ráadásul 7 hónapos szállítást tudtak csak vállalni, ami egy vicc szerintem (nincs autó raktáron, nevetséges)
- Toyota Prius: kevés hátsó lábtér, drága,
- Toyota Avensis: nem elég nagy hátsó lábtér
- Toyota RAV4: drága, kicsi hátul
- Nissan Quasqai: kicsi hátsó lábtér, kicsi csomagtartó

Nyert a Toyota Corolla: hatalmas hátsó lábtér, CVT váltó, ez egy Corolla (legendás)

Teljesen érthetetlen, hogy az alsó közép kategóriában alig találni normális hátsó lábterű autót. A SUV-oknak ugyanez a mérete, csak magasabban ülsz, azaz ott sincs hátsó lábtér eléggé. Ebben van. A megnövelt tengelytávnak az utasok lába örül legjobban. Az Avensis megszűnik ezért is lett ez ilyen nagy.

Számított, hogy milyen szakértelemről és szervezettségről tesz tanúbizonyságot a márkareskedői hálózat, számomra ez a márka hitelességét jelenti. Nem érdekelnek a reklámok, az öntömjénezések. Sok Toyota márkakereskedést megszondáztam mielőtt döntöttünk, hogy hol vegyük. Egyetlen helyen volt CVT-s tesztautó, kipróbáltuk és tetszett. A székesfehérvári Mayer az alku terén igen rugalmas volt, mindent meg lehetett telefonon beszélni velük.

Az ülése eleinte kényelmetlen volt, elég nehéz volt megtalálni a megfelelő vezetési pózt az előző autónkhoz idomult csontvázammal. Kiderült, hogy a régi kuplungos-kézi váltós autónkban önkéntelenül egy ferde pózban ültem, a láb és kar aszimmetrikus terhelése miatt. Ez gerincproblémákat, fartáji ideggyulladásokat okozott (sofőr betegségnek is hívják). Mindezt az automata váltó kikúrálja, lehet egyenesen ülni mert nincs kuplung nyomkodás, váltókarhoz nyúlkálás. A vezetőülésből a deréktámaszt hiányolom és a magasság távolság beállítása sem ideális, ilyen billentős módszerű. Nehéz megtalálni a legjobb helyzetet. Ennek ellenére semmim sem fáj kiszállás után.

Korábban már volt szerencsém tempomathoz egy kölcsön autóval, de kézi váltóval és kormányról vezérelhető gombokkal elég nehézkes, nem is tetszett. A Toyota karos megoldása sokkal kényelmesebb, CVT váltóval pedig tökéletes párosítás. Még egy segítség az egészséges testtartáshoz, hiszen a gázt sem kell nyomni a hosszú úton.

A külső nekünk nagyon tetszik, ízlés kérdése. A belső viszonylag meredek műszerfal elsőre nekem is fura volt, de valójában az is növelte a tágasság érzését a kocsiban. Kicsit az első Ladánkra hasonlít. :) A zongoralakk, hát nem tudom, most ez a divat, majd elmúlik. A belső eléggé letisztult, van aki ezt érzelemmentesnek hívja, de hosszú távon nyerő, mert nyugis, nem tolakodik. Nem nyikorognak műanyagok eddig. Nagy sebességnél is csendes, semmi szélzaj, annyira jó a légellenállása és a szigetelés.

Az automata CVT váltó tökéletes. Ez már az a fajta, ami tudja utánozni a kézi váltót, kapcsolgatható, ha akarom. De nem akarom. Tökéletesen végzi a dolgát. Fürge, lehet vele dinamikusan menni. Folyamatosan lehet két kézzel fogni a kormányt. Az a vicc, hogy egyáltalán létezik még kézi váltó. Ne már, hogy a vezetőnek kelljen foglalkozni a nyomaték áttételekkel és gépészkedni a 21. században. Ha már nyomatékról van szó. Igen, ha kell, de csak akkor, a CVT pörgeti a motort, mert arra van szüksége, hogy meglegyen a kellő nyomaték induláskor, gyorsításkor. Aki kézi váltóval nem teszi ugyanezt, az idő előtt kinyírja a hajtásláncát. A CVT ezt is jobban tudja, mint én, hát rá is bízom. Meredek lejtőn, igen, motorfékez, ahogy kell, hogy ne terhelje túl a fékeket, mert azok elvesztenék fékerejüket túlmelegedve. A CVT fokozatmentes ténykedése egy kis Prius érzést is csempész bele. Az 1.6-os 133 LE-rős motorral nagyon jól gyorsul, élmény vezetni. Autópályára felhajtáskor padlógázzal a gyorsítósávból egyből a legbelsőbe sorolok. Méghogy nem megy a CVT, ez mekkora baromság, pláne ezzel a motorral. A legjobb döntés volt, megéri az felárát.

Előző autónknak is jó futóműve volt, ezen se érezni se alul, se túlkormányozottságot. Stabilan tartja az íveket, gázelvételre és adásra kanyarban az elvárt módon reagál. Fekszi az utat, de nem jön át minden úthiba, a fekvőrendőröket is jól viszi. Finoman kell bánni a kormánnyal, igen érzékeny, de hamar meg lehet szokni. Nem kinyújtott karral kell vezetni hozzá, hanem kicsit közelebb ülni és akkor pihentető, és ez a póz biztonságosabb is. A kormánykerék anyaga selymes, jó tapintású, ez valami speciális Toyota műbőr, ami jobb, mint a valódi bőr.

A kényelmi index hármat villanása pont jó. Átállíttattuk ötre, de az balesetveszélyes helyzeteket eredményezett, úgyhogy vissza. A tolatókamera nélkül, ki sem látnék a nagy farától. Nyakfájósak imádni fogják, hogy nem kell tekeregni, elegendő a visszapillantókba tekintgetni. Hangrendszer jól szól, bluetoothos kihangosítás működik rendben. A központi kijelző szoftverének élményén lenne mit javítani, de ez már apróság. A kocsi arra van, hogy menjen, biztonságosan, megbízhatóan, folyamatosan, kényelmesen. Erre tökéletes.

Feleségem imádja az ülésfűtését télen, a gombnyomásra nyíló csomagtartót bevásárláskor, a tolatókamerát.

A tágas kényelmes belső mérete, a jó futómű, a CVT váltó a tempomattal és a klíma együtt garantálja, hogy még hosszú út után is frissen szálunk ki a kocsiból.

Ajánlatos elolvasni a hozzá kapott vaskos könyvet, mert több félreértést tisztázhat. Például az is, amit egy másik vélemény író írt, hogy "A műszerfalon a vízhőmérséklet, napi km, össz km, fogyasztás között a kormánykerék közt átnyúlva kell váltani". Nem így van, a kormányon jobb oldalon van egy gomb, "DISP" felirattal, az váltja. 0W20-as olajat tegyél bele cserekor, azt írták elő a Japánok, nem véletlenül.

Fogyasztása tág határok között mozog. Autópályán 130-al 7.6, országúton 5.6, városban 7.6, télen több. Mi elég dinamikusan hajtjuk, van aki takarékosabban kijön vele. Spritmonitoron az igazság: http://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/435-Corolla.html?fueltype=2&vehicletype=1&gearing=3

Nekem nagyon jól jött volna, ha tudok beszélni egy tulajjal vásárlás előtt, ezért itt az email-em: gpereczKUKACOCSKAgmail.hu

Hibalista

- semmi még

Ide hordtam szervizbe

Toyota Mayer

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2014
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 41000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Nissan Almera Következő autója? Elektromos Corolla :)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 2013 (2013)

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)