Toyota - today,((tomorrow)), YESTERDAY!!
Szöveges ítélet
Egy semleges cégautó.....
Ez a Corolla már a sokadik autó, amit vezettem, ezért megpróbálok elfogulatlanul írni róla.Előtte egy magane-t használtam, mint cégautó, illetve saját autóként egy golf plus-t használok jelenleg is.
Az autó már majdnem egy éves, és van benne egy pár szerethető dolog, de nagyon sok idegesítő is.
Külső: A külseje viszonylag jól sikerült, egész tetszetős formát hoztak össze, bár ha az ember megnézi a Lexus IS-t, vagy a Camry-t, mindkettőt jobban eltalálták ( a kettőből próbálták meg összegyúrni a corollát).
Belső: A belső japánosra sikeredett, de itt már azért több olyan dolog van, ami idegesíthati az embert.
- Ülések: sajnos ezt japán méretre tervezték, így a háttámla rövidre sikeredett, nem ad elég tartást a hátnak (bár lehet, hogy csak én vagyok túl nagy, 1.92, de se a megane-ban, se a golfban nem volt , ill. nincs bajom az ülésekkel.
- Kormány: viszonylag nehéz volt megszoknom a kb. 1 centivel kisebb átmérőjű kormányt, ráadásul a bőrkormány valami anyaggal volt kezelve, amitől 3 hónapig kiütéses volt a kezem, miután vezettem.
- műszerfal, kezelhetőség: a műszerfal formája mai trendet követi, kezelése egyszerű, de sajnos a vezető oldalon a szélvédőnél, kb. fél éve zörög, ráadásul hideg motornál néha zavaró is ez. A műanyagok minősége megfelelő, a megane-ban jobb volt, míg a golfban keményebbek a műanyagok. Sajnos nem tudom melyik japán mérnők találta ki a fedélzeti sz.gép vezérlőjét a kijelzőhöz rakni, de annyira használhatatlan, hogy ennyi erővel nyugodtan betervezhették volna a csomagtartóba is. A gyári hifi viszonylag jól szól, ezért az árért ez kifejezetten jó. A bluetooth is nagyon jó, ezt nagyon szeretem benne.
- Apropó csomagtartó: nem tudom, hogy a money fogyott el vagy az idő, de ezt a kidolgozást már 30 éve is felülmúlták. A mérettel nincs gond, de a borítás, a zsanérok belógása, és a nyitás (csak kulcs, vagy belülről) zárás (nincs lehúzó, ami segítene a becsukásban) megoldása már rég letűnt időket idézi.
Vezethetőség: az autó viszonylag semlegesen viselkedik, a kormányzás jó, az autó futóművét is jól összerakták. A pedálok kiosztása jó, de sajnos a kupling ill a fék fölötti műanyagba elég sokszor beleakad a láb, megszokást igényel. A futómű a hazai utakra kicsit kemény, de még elég jó kompromisszum. A tolatóradar hasznos, mert nehezen lehet érezni az autó hátulját. A fékek jók, bár tolatáskor iszonyatosan nyikorognak. Sajnos a hideg beálltával valami az első futóműben "beállt", így nyikorgott rendesen, de a szervízben megoldották (azt mondták, hogy tipikus Toyota hiba). Mostanában kanyarodásnál veszem észre, hogy nyikorogni szokott a futómű, nem tudom mi lehet vele.
Az autó egyik legfájóbb pontja az ablatörlő, illetve a mosó. Már 50kmh-nál is csak a szélvédő alját éri a mosó, pályán pedig esélye sincs. A törlőlapátok elég gyengén muzsikálnak, pályán 130nál esőben pedig nehezen bírják tisztán tartani a szélvédőt, de lassú tempónál is szeretnek meszelni, a tisztitási hatékonysága gyenge.
Motor: úgy tudom, hogy ezt a 2 literes blokkot a 2.2-ből butították vissza. Sajnos annál tényleg butább is lett. Ahhoz képest, hogy ezt 2006-ban dobták piacra, nem sikerült túl jól. Mind 2.2-es elődje, mind a megane ősrégi 1.9-ese simán megveri. Sajnos hangos, hidegen kifejezetten kerregős, már-már a PD TDI-k hangját közelíti. sajnos melegen se lesz teljesen csendes. Viszonylag nagy a turbólyuk, 1900-tól éled, és 2200től már jól húz. A fogyasztása nyáron 6,5-6,8 körül mozog (50% BP, 25-25% pálya, országút), de most télen felment 7,5-8-ra. Pedig nem változtattam vezetési stílusomon, így ezt az 1 litert kicsit sokallom. Egy elég nagy plusszpont viszont a részecskaszűrő, ami alapból benne van az autóban. A váltóval semmi gond nincs, jól eltalálták, pontosan kapcsolható és a sebességek kiosztása is megfelelő.
Az autót 15e km-nél kellett szervízbe vinni, ezt kicsit kevésnek találom, a mai autók többsége már simán tudja a 20 vagy 30ezret. Ára nem volt vészes, bár céges autóként, +japán cégként elég nagy kedvezényt kaptunk.
Összeségében szeretem is meg nem is, egy egész jó kis autó, bár lehetne jobbat találni a mai piacon. Ha pedig azt nézem, hogy ez egy friss fejlesztés, akkor viszont nem lett a legjobb.
Hibalista
- Tél eljén az első futóműből érdekes zajok jöttek. Ezt a szervízben megolajozták, azóta rendesen működik.
Ide hordtam szervizbe
Reálszisztéma Budaörs
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Megane 1.9DCI Monaco | Következő autója? | Renault/Mazda |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
