A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (2007-2013)

Corolla 2.0D4D Luna 

Az ítélet értékelése
2,8(5 db)

Toyota - today,((tomorrow)), YESTERDAY!!

Szöveges ítélet

Egy semleges cégautó.....

Ez a Corolla már a sokadik autó, amit vezettem, ezért megpróbálok elfogulatlanul írni róla.Előtte egy magane-t használtam, mint cégautó, illetve saját autóként egy golf plus-t használok jelenleg is.
Az autó már majdnem egy éves, és van benne egy pár szerethető dolog, de nagyon sok idegesítő is.
Külső: A külseje viszonylag jól sikerült, egész tetszetős formát hoztak össze, bár ha az ember megnézi a Lexus IS-t, vagy a Camry-t, mindkettőt jobban eltalálták ( a kettőből próbálták meg összegyúrni a corollát).
Belső: A belső japánosra sikeredett, de itt már azért több olyan dolog van, ami idegesíthati az embert.
- Ülések: sajnos ezt japán méretre tervezték, így a háttámla rövidre sikeredett, nem ad elég tartást a hátnak (bár lehet, hogy csak én vagyok túl nagy, 1.92, de se a megane-ban, se a golfban nem volt , ill. nincs bajom az ülésekkel.
- Kormány: viszonylag nehéz volt megszoknom a kb. 1 centivel kisebb átmérőjű kormányt, ráadásul a bőrkormány valami anyaggal volt kezelve, amitől 3 hónapig kiütéses volt a kezem, miután vezettem.
- műszerfal, kezelhetőség: a műszerfal formája mai trendet követi, kezelése egyszerű, de sajnos a vezető oldalon a szélvédőnél, kb. fél éve zörög, ráadásul hideg motornál néha zavaró is ez. A műanyagok minősége megfelelő, a megane-ban jobb volt, míg a golfban keményebbek a műanyagok. Sajnos nem tudom melyik japán mérnők találta ki a fedélzeti sz.gép vezérlőjét a kijelzőhöz rakni, de annyira használhatatlan, hogy ennyi erővel nyugodtan betervezhették volna a csomagtartóba is. A gyári hifi viszonylag jól szól, ezért az árért ez kifejezetten jó. A bluetooth is nagyon jó, ezt nagyon szeretem benne.
- Apropó csomagtartó: nem tudom, hogy a money fogyott el vagy az idő, de ezt a kidolgozást már 30 éve is felülmúlták. A mérettel nincs gond, de a borítás, a zsanérok belógása, és a nyitás (csak kulcs, vagy belülről) zárás (nincs lehúzó, ami segítene a becsukásban) megoldása már rég letűnt időket idézi.
Vezethetőség: az autó viszonylag semlegesen viselkedik, a kormányzás jó, az autó futóművét is jól összerakták. A pedálok kiosztása jó, de sajnos a kupling ill a fék fölötti műanyagba elég sokszor beleakad a láb, megszokást igényel. A futómű a hazai utakra kicsit kemény, de még elég jó kompromisszum. A tolatóradar hasznos, mert nehezen lehet érezni az autó hátulját. A fékek jók, bár tolatáskor iszonyatosan nyikorognak. Sajnos a hideg beálltával valami az első futóműben "beállt", így nyikorgott rendesen, de a szervízben megoldották (azt mondták, hogy tipikus Toyota hiba). Mostanában kanyarodásnál veszem észre, hogy nyikorogni szokott a futómű, nem tudom mi lehet vele.
Az autó egyik legfájóbb pontja az ablatörlő, illetve a mosó. Már 50kmh-nál is csak a szélvédő alját éri a mosó, pályán pedig esélye sincs. A törlőlapátok elég gyengén muzsikálnak, pályán 130nál esőben pedig nehezen bírják tisztán tartani a szélvédőt, de lassú tempónál is szeretnek meszelni, a tisztitási hatékonysága gyenge.
Motor: úgy tudom, hogy ezt a 2 literes blokkot a 2.2-ből butították vissza. Sajnos annál tényleg butább is lett. Ahhoz képest, hogy ezt 2006-ban dobták piacra, nem sikerült túl jól. Mind 2.2-es elődje, mind a megane ősrégi 1.9-ese simán megveri. Sajnos hangos, hidegen kifejezetten kerregős, már-már a PD TDI-k hangját közelíti. sajnos melegen se lesz teljesen csendes. Viszonylag nagy a turbólyuk, 1900-tól éled, és 2200től már jól húz. A fogyasztása nyáron 6,5-6,8 körül mozog (50% BP, 25-25% pálya, országút), de most télen felment 7,5-8-ra. Pedig nem változtattam vezetési stílusomon, így ezt az 1 litert kicsit sokallom. Egy elég nagy plusszpont viszont a részecskaszűrő, ami alapból benne van az autóban. A váltóval semmi gond nincs, jól eltalálták, pontosan kapcsolható és a sebességek kiosztása is megfelelő.

Az autót 15e km-nél kellett szervízbe vinni, ezt kicsit kevésnek találom, a mai autók többsége már simán tudja a 20 vagy 30ezret. Ára nem volt vészes, bár céges autóként, +japán cégként elég nagy kedvezényt kaptunk.

Összeségében szeretem is meg nem is, egy egész jó kis autó, bár lehetne jobbat találni a mai piacon. Ha pedig azt nézem, hogy ez egy friss fejlesztés, akkor viszont nem lett a legjobb.

Hibalista

- Tél eljén az első futóműből érdekes zajok jöttek. Ezt a szervízben megolajozták, azóta rendesen működik.

Ide hordtam szervizbe

Reálszisztéma Budaörs

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2007
Kényelem (4) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Megane 1.9DCI Monaco Következő autója? Renault/Mazda
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 2007 (2007)

További ítéletek (64 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)