A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (2007-2013)

Corolla 1,6 Base 

Az ítélet értékelése
3,0(2 db)

Toyota...NEKTEK-Vegyetek sokat

Szöveges ítélet

Élményszegény autó, eddig nem gondoltam, hogy írok róla, de a legutolsó esemény mégis erre ösztönöz. Nem akarom nagyon lefikázni, próbálok valami jó dolgot is közölni róla, azok kedvéért, akik osztják a Toyota „megbízhatóságáról” kialakított marketingképet. 100ezer van benne és ehhez nekem a hibalista túlságosan is bőre sikeredett. Előbb kicsit az autóról.
Alaptípus, ennek megfelelően sok dolog nem várható el tőle. Kemény puritán műanyagok, hőálló ezüst hatású „díszítések”. Több helyen annyira gagyi, hogy befejezetlen autó hatását kelti. Suzukiban ez lehet, hogy elfogadható, de ez 2millával drágább. A kapcsolók nincsenek megvilágítva, emlékezetből lehet este használni. A menetzaj szerintem magas, ugyan így a szélzaj is. Luna felszereltségű kollégák is zajosnak ítélték, ebből arra következtetek, hogy más lehet a zajszigetelés. Ezt mondjuk valamilyen tájékoztató anyagban a vásárlásnál, választásnál közölhetnék. Én viszonylag magas vagyok (188cm), így teljes kényelembe nem tudom ma-gam helyezni. Az ülés túl magas alsó helyzetben is, alulról nyomja az ember combját. Ha a lábamhoz beállítom az ülést, akkor nem érem el kényelmesen a kormányt még a végállásban sem és a váltót (volt már olyan autóm, ennél kisebb, amiben elfértem). A támla fokozatokban állítható, szemben a régebbi fokozatmentesével. A központi kijelző tud néhány dolgot, de már el is felejtettem, hogy mit, mert a kormányon átnyúlva egy gombbal menüben lehet mindig melléválasztani, miközben haladsz az úton és kitörlöd mondjuk a napi km-t. A műszerfal-világítást ne felejtsd alapon, különben nappal eltűnik előled a műszerfal és nem látod a menüt, hogy visszaállítsd. …klassz, Skoda Fabian ez meg van oldva!
Az ablaktörlő egy katasztrófa. 1921-ben is ilyen gumiprofilt használtak, minden esetre a 15 évvel ezelőtti Punton már volt rendes ablaktörlő. Az anyós felöli, az azon kívül, hogy össze-keni az ablakot, mást nem tesz. A működést az sem befolyásolja, ha új gyárit teszel föl.
Menet: Pattogós kemény futómű, azt várná az ember, hogy stabil, de nem. Az úttartása nem különösebben jó, ha a legkisebb szél éri, már távozik is az útról. Utálja az útegyenetlenségeket is, arrébb ugrál kanyarban. Volt már kemény futóművű autóm, szerettem is (Honda Civic), de azt nem tudta semmi letéríteni a kijelölt útról és a kanyarban is nagyon jól viselkedett, ez nem. Egyenletesen gyorsít, de különösebb vehemencia nem várható el tőle. Emelkedőkön fölmegy, de az előzést jó előre meg kell tervezni. 2. fokozat 85-nél leszabályoz (a Honda 110-ig ment) és utána a hármas lagymatag. Cserébe takarékos, szerintem nem fogyaszt többet az 1,4-esnél. Tud 6-tal kezdődőt is fogyasztani különösebb óvatoskodás nélkül. Váltója és a kor-mányzása elég jó, bár a váltó lehetne pontosabb is. A fék az enyhén szólva pocsék. Szerintem a fejlesztés körül kell keresni a hibát. Az előd modell lágyabb, de stabilabb és jobban is fékez. Az történhetett, hogy az autót rajzasztalon megnövelték, de a szerkezetek úgy maradtak. Az-tán talpra állították és összeesett. Hegesztettek rá ezt-azt, megerősítették a rugót, de nem szá-moltak semmit. Az előd megáll, ennél vegyél fel két dioptriával erősebb szemüveget, hogy messzebbre láss, különben kivasalod a gyalogosokat. Egyszerűen nincs fékhatás, kevés, és ha jobban megnyomod, el kezd ABS-ezni (száraz útról beszélünk), cserébe átmegy a falon.
Megbízhatóság: Ez egy eredeti japán gyártású autó, ezt az eladó javasolta, szín miatt én a délafrikait választottam volna. Az új autón ütöttek a fékek, ezért a negyedjére visszaküldött szerviznél kicserélték az összes tárcsát és a betéteket (kb. 20ezer km-nél). A rádió is megadta magát, majd az antenna jeladó és az antenna. Aki nem ismeri, annak mondom, hogy az anten-na a hátsó szélvédőbe integrált, ezt is bizonygatni kellett, hogy rossz, majd kicserélték szélvé-dőstül. A 60ezres szervizt követően olyan 72 körül, el kezdett csúnya hangokat adni a hátsó fék és 75-ig a tárcsa meg is szűnt létezni. Ez azt jelenti, hogy a hátsó fékbetét nem megy el 50ezer km-t és ezt a szerviz nem tudja. Én jellemzően országúton használom, nem fékezem, ha valaki városban akar járni vele, az jól teszi, ha 20ezrenként ellenőrzi. Eddig nekem minden autómon elment a hátsó fék 100ezret és elég volt a betétet cserélni. 3 éves korában az ABS jeladó megadta magát. Itt még mindig azt mondtam, hogy jó-jó, ugyan nem túl szép, nem túl komfortos, de ez feláldozható a megbízhatóság oltárán. És akkor jött a feketeleves. 100ezernél el kezdte fogyasztani az olajat! A szerviz ezt gyártáshibának minősítette és nemes egyszerű-séggel kicserélte a motort. Most bejáratós. Akinek ez a megbízhatóság mintaképe, az vegyen belőle sokat.
Ehhez még csak annyit, hogy a 100ezer km-ből kb. 60ezret országúton ment 60-100 km/h-val 20ezret autópályán 100-140 km/h-val, és a maradék 20ezret városban. Ezzel a felhasználással szerintem 600ezer km-t elmegy bármilyen autó, de ha csak 300ezret az is szuper. 100ezret a Trabant ment, ezután főtengelycsere és jöhetett a következő 100ezer. Mondjuk, a Toyota mo-tor áráért lehet venni tíz Trabantot, vagy száz főtengelyt. Ez a családod hat generációjára elég.

Hibalista

- fék komplett csere gariban, hátsó tárcsa és betét újabb 50ezer után, - rádió, antennajeladó, hátsó szélvédő az antenna miatt, szintén gari, - ABS jeladó, - magas olajfogyasztás, majd motorcsere szintén gariban, - ablaktörlő lapát folyamatosan csere

Ide hordtam szervizbe

Reálszisztéma

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2008
Kényelem (4) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (4) Vezetett km 101000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Xsara VTS 2.0 Következő autója?
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 2007 (2007)

További ítéletek (64 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)