A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (2007-2013)

Corolla 1,4 Base 

Az ítélet értékelése
3,7(3 db)

Tohonya Tehén

Szöveges ítélet

Immár 8 éve vezetek Corollákat, a cégem jóvoltából. Mindig szerettem őket. Bár fapad, de az alapok remekül működtek. Egészen mostanáig...
Idén lecserélték az eddigi 1,6 alap felszereltségű kocsimat egy új 1,4 alapra. Amikor átvettem és vezettem egy kicsit, majdnem iderohantam, hogy a sárga földbe tiporjam. Aztán vártam 10000 kilómétert hátha jobb lesz. Nem lett.
Alapjában véve pedig nem rossz: az alapok itt is nagyjából a helyükön vannak. A váltó pontos és jól kapcsolható, a kormányzás kicsit könnyű, de mivel főleg városban vezetek, ez nekem jó. A stabilitáson nagyon sokat javítottak, (szélesebb a kocsi) a régit egy kis szél már billegtette az autópályán 130-nál is, szokni kellett, most ilyenről szó nincs. Akkor mi a bajom?
1. A motor. Ez az 1,4-s katasztrofálisan kicsi ehhez az 1200 kilós kasztnihoz. (100 kilót hízott az előző verzió óta. Példát kellene venni a Mazdáról!) 3500 felett húz, akkor is csak kb. 4500-ig, alatta halott, de nem kicsit, nagyon. Minden sávváltást, minden gyorsítást komoly gondolkodás kísér, vajon megtehetem? A régi 1,6-l ilyen gondom nem volt. De még az előtte levő 1,4-l sem. Kicsit fogyóztatni kéne már a nagyra hízott tehenet. Vagy turbós 1,4-t csinálni. Vagy mittom én, nem nekem fizetnek ezért... (Ráadásul a nagy kasztni kis motor a városban elég nagy, 9 feletti fogyasztást eredményez.)
2. A másik gondom a fékekkel van. Mikor elhoztam, ugyanúgy kezdtem lassítani, mint a régivel és majdnem feltoltam az egész kocsisort. (A régit 150000 kilométerrel adtam le! És mégis!) Ugyanaz vonatkozik rá, mint a motorra. Kicsit alul van méretezve.
3. És a felszereltség: 8 éve ugyanazt az autót vezetem! A Toyota 8 éve nem változtat a felszereltségen. Csakhogy ami akkor jó volt és megérte a pénzét, az nem hiszem, hogy ma is az. Ennyiért (3,9 milla) mások lényegesen többet kínálnak. Magamnak tutira nem vennék ilyent. Mert mi van benne? Rádió (szól), klima (manuális), számítógép (a gombja miatt közel használhatatlan), optitron műszerfal (amikor megkérdeztem az átvételkor, hogy mi az új benne ezt említette az eladó, majdnem kiröhögtem...), MP3-t lejátszós CD (ez nagyon fasza), nagy tükrök. Mi nincs? Kormányról vezérelhető audio, (automata klima), hátul motoros ablakok, jobb egyen automata ablakok (ezt hogy merik megtenni?), a csomagtartóban valami kar, amivel lehúzhatom, valami, amivel kívülről is nyithatom, színre fújt tükrök és kilincsek, hűthető kesztyűtartó, hűthető pohártartó (ala golf), kényelmesen tölthető szélvédőmosótartály, 30 e kilométerenkénti szervíz. Van ráadásul egy csomó idegesítő hibája: a szélvédőmosó spricce nagyobb sebességnél nem nagyon éri el még az ablak közepét sem, az alacsony üzemanyagszintre elég lenne, ha egy lámpa figyelmeztetne, mert így nem látom az órát (optitron műszerfal hurrá), a biztonsági övre figyelmeztető bimm-bamm akkor is megmarad, ha az utas már rég kiszállt, a rádió csak akkor kapcsolható be, ha a kulcs benne van, a tolatás rémálom benne, nem lehet kilátni belőle.
Akkor miért vesz az ember ennyiért Toyotát? A megbízhatóság. Az előző kocsimmal nem volt semmi gond a 150 000 kilométer alatt. Mindig pöccre indult, mindig mindenhova elvitt. Ez sem hagyott még ott sehol. Csak kicsit zörög már valami benne. És tudom, hogy a cég flottájából egy párat vissza kellett vinni garanciális szervízre... Már a Toyota sem a régi...
Összeségében: egy nagyobb motorral és felszereltséggel biztos nagyon jó autó, így, ennyiért szerintem nagy pazarlás. (Amúgy megéri-e? Döntse el mindenki.)
Ja, és rájöttem, hogy miért van akkora profitja a Toyotának... Kimarad egy lépcső az autóinál. A fejlesztés. 8 éve ugyanazt a kocsit vezetem, csak mindig más köntösben...

Hibalista

- Valami zörög benne.

Ide hordtam szervizbe

Reálszisztéma Halásztelek

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2008
Kényelem (3) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Corolla Következő autója?
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 2007 (2007)

További ítéletek (64 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)