Laja
Szöveges ítélet
Egy régi álmom vált valóra amikor elérkezett az idő és megvásároltam, természetesen hitelre az első vadi új Toyota Corolla 1,4-es Luna felszereltségű kocsimat.
Szerelem volt első látásra, az előző típust szerettem volna megvásárolni, azonban az a széria már kifutott, ezért esett a választás a jelenlegi új corollára.
Nem bántam meg, hogy ezt a típust választottam, mivel a megjelenése szerintem nagyon markáns, tekintélyt parancsoló, ugyanakkor lágyságot, barátságot sugároz.
Korábban már volt több sötét színű autóm, ezért úgy gondoltam, hogy most egy kevésbé feltűnő és könnyebben tisztán tartható kocsit veszek, függetlenül attól, hogy az értékesítő egy nagyon szép metál-fekete színű kocsit ajánlott.
A Corolla nagy, tágas és kényelmes, a különböző kezelőszervek kézre esnek, az autó nagyon könnyen irányítható, kezesbárányként működik.
Nem egy kimondottan sportautó, az 1,4-es közel 100 lovas motor gyorsulási versenyekre nem való, viszont megbízható, kényelmes családiautónak szerintem nagyon tökéletes.
Én már "kinőttem" a száguldozós korból, ezért általában betartom a közlekedési szabályokat, tehát 50-90-130km/óra sebességgel szoktam közlekedni.
Ezzel a tempóval a telepakolt kb. 450 literes csomagtartóval a világból is kimegy. Biztosan sokan kiváncsiak arra, hogy mennyit tud a gép, max. sebességben, én még nem próbáltam ki, tehát nem tudom.
Nagyon tetszenek a kényelmes ülések, én 184 cm magas és 90 kg. vagyok, kényelmesen beállított ülés mellett, kényelmesen elfér mögöttem egy hasonló "méretekkel" rendelkező utas.
Szerintem ezt a kocsit is négy személyre tervezték, mert öt nagy darab személy részére már kissé kényelmetlen, erről jut eszembe a hátsó ülésen középen van egy nagyon praktikus lehajtható pohártartó, ami nekem nagyon tetszik, mert könyöklőként is használható.
Ebben a mai zord időjárásban talán érdemes megemlíteni a kocsi fűtését, mely kifogástalan, -17 fokban kb. 1 kilóméter megtétele után már érezhető, hogy a fűtés be van kapcsolva. ( Itt megjegyzem, hogy én fűtött garázsból állok ki, és a fűtés megkezdésekor a párásodás elkerülése végett általában használom a klímát.)
Egyetlen dolog, ami nem illik a kocsihoz a csomagtartó rögzítőkar, esetenként ez útban van, ha nagyobb táskát teszek a csomagtartóba. Ezt ennyi pénzért már eltüntethették volna, valami teleszkópos megoldást tudnék elképzelni.
A kocsit nem akarom "túldicsérni", rosszat pedig nem tudok róla írni, azt javaslom, hogy aki teheti próbálja ki.
Biztosan nem lehet csúnya, mivel még a nagy németautó rajongók is megnézték, sőt elismeréssel nyilatkoztak róla.
Ez egy Toyota, azt hozta amit vártam, nekem nagyon tetszik és nagyon megfelel, nyolc-tíz évig nem szándékozom autót cserélni, ha a gép igazán beválik a következő is corolla lesz, ugyanekkora motorral, mivel nálam a takarékosság sem elhanyagolható szempont. Akit a Toyota Corolla igazán érdekel, az tudja, hogy a Luna felszereltség mit takar (kilenc légzsák stb...), kb. 4 millió forintért ilyen felszereltségű autót nem igazán lehet vásárolni.
A vétel előtt több kereskedésben jártam, megnéztem a német és francia autókat is - típust szándékosan nem írok - , nekem a Corollára esett a választásom.
Hibalista
- Az eltelt kb. 6 hónap alatt még semmilyen meghibásodás nem történt.
Ide hordtam szervizbe
T-max Szeged
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra H | Következő autója? | Majd valamikor, másik Toyota |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
