Greyhound: a TÖKÉLETES (Kaizen-Yokoten-Genchi Genbutsu)
Szöveges ítélet
Rettenetes szenvedések után szerettem volna egy MEGBÍZHATÓ autót.
(Előző kocsi: http://totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=25491 . No comment. Bár nagyon nehezen tudom megállni, hogy ne hordjam el mindennek a Renault Hungáriát...)
Ezek után ugye, töprengés, hogy mi legyen, hogy legyen...
Keretfeltételek adottak: normális autó-kinézetű autó (=szedán), nagy csomagtérrel (sokat utazom), alacsony fogyasztás, DÍZEL (mg. vállalkozás=ÁFA+útalap vissza), és megbízhatóság(!) mindenekelőtt. És persze IMÁDOK vezetni, tehát élmény is kell.
A költségszint kalkulációja során pedig 1/3 beszámítás, 1/3 pénz, 1/3 bank. Népítélet alapos böngészése (különösképp a 10.000+ és a 20.000+ megbízhatósági sorrendje).
A VILÁGON sehol nincs reális árú (vagy futású) használt autó.
Így hát újak nézegetése, nyálcsorgatás közben...
a) 1,4 d4d Toyota? 1,5-ösről visszalépni? egy nagyobb kasztnihoz kisebb motor???
b) Kia Ceed? 1,6d? 7 év gari? - majdnem megvettem... (megbízható szorgos szlovák/magyar kezek) csakhát ugye ismerősök fújják, hogy 1,9 alatt nincs megbízható dízel...
2000 ccm dízel Ceed 6 misi...
c) VW Jetta 1,9tdi - USA-beli összeszerelés??? (Kis szorgos mexikói bevándorló-kezek? Hehe. 8 hét szállítás??? hehehe...)
d) Skoda Octavia 1,9tdi (Kis szorgos cseh kezek, legendásan magbízható... de: unalmas! alacsony teljesítmény...)
e) Suzuki dízel: a kicsik FIAT-licensz, a nagyobbacskák FRANCIÁK!!! (3F-es szabály: Fiat, Ford, Francia... TILOS!)
f) Seat? csak dizájnban sportos, a dinamizmus...sehol...
Karácsonykor a szülők ajándékoznak: ha úgyis nekik kérem a tankolás számláit, beszállnak 1/4-ig. Juppi-juppiiiiii!
Ezzel már belefér az 1.9-2.0D-kategória! 2 ünnep közt 3 autót próbálok még ki komolyan:
1. régi Octavia 1,9
2. VW Jetta 1,9
3. Toyota Corolla, 2,0D4D LUNA
Miért nem a német konszern termékei:
Corolla:
+1 (vezetőoldali TÉRD)LÉGZSÁK (összesen 9)
+100ccm (1998ccm)
+11 lóerő (126LE)
+60 Nm nyomaték (300Nm = húz, még 180 fölött is)
+1 sebességfokozat (Imádom a 6.-ba tenni...)
+szorgos kis JAPÁN kezek (Made in Japan!!! Nem Turkey!!!)
-200.000HUF!!! (5,3 misi, alkudozás nélkül, mert a főnököm fia Lexus-nagykeres, és leszólt, hogy VIP legyek...) :))
+Toyota Finance... Svájci frank-alapon...
+Thalicska beszámítása drágábban, mint a konkurencia...
Szóval: megrendeltem!
Jan. 5.-én, majd jan. 29.-én (cseh központi raktárból szállítás, amúgy 6 hét) enyhe szomorúsággal az arcomon beálltam a "punci/rombusz" márkajelű öreg harcostárssal a márkakereskedésbe, de 30 percen belül ünneplő mosollyal távoztam...
Azóta boldogan élünk együtt... (fél hónap alatt több örömöt okozott, mint az exnej az utolsó fél ÉVBEN!!!) :D
Kívülről szürke, (ez az álcaszíne) szép cicaszemekkel szemből, oldalról jó masszív, látható oldalvédelem, szép magas övvonal, hátulról is csini... (Nem fokozom tovább, mert...uhhh...)
Beülök: minőség. Bőrkormány, bőr váltógomb, 6sebességes váltó. Istenkirály!!! 9 légzsák? mint az anyaméhben! A kárpitok finomak, a műanyagok puhák...
A motor csendesen duruzsol, bejáratós még, nem szabad erőltetni... (4.000 km környékén kapta a padlót, 210km/h-val)
Mit mondjak még? Mióta lecseréltem:
-nem engem szivatnak a haverok, hogy nyugdíjas kocsim van...
-nyugodtan fekszem: nem aggódom, hogy mikor romlik el újra...
-bárki meglátja, irigy lesz (vigyázat, a főnökök is!!!) Már szinte várom az állampolgári bejelentés alapján indított vagyonosodási vizsgálatot...
-csak dícséretet kap...
-perverz vigyorral az arcomon tolom le a sz@r C-merciket a pálya belső sávjában
- és mindezt 6literből!!!! (150 fölött, M0-s dugóban 6,5l)
-megszűnt a távolság (Debrecen-Keszthely/Split/Dubrovnik) gond nélkül, gerincfájdalmak nélkül!!!
-2020-ig nem kell új autót vennem....
ÉS A NŐK IS SZERETIK!!!! :))
Hibalista
- Ma vagyunk túl az első kötelező szervízen. Ugyhogy eddig olaj+szűrők.
- Gyárilag nem lehet a csomagtartót nyitni kívülről, csak kulccsal. Ezt szándékos mérnöki rongálásnak tekintem!!!
- A riasztó néha hülyéskedik, riaszt ha kell, ha nem. ENNYI!!!
Ide hordtam szervizbe
Road Service, Debrecen (M3 lehajtó, benzinkút mögött)
Egy szervízen voltam eddig (ma reggel): gyorsak, korrektek, az első szervíz ára megegyezik a Thalicska első szervízének árával...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15460 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Thalia | Következő autója? | Toyota/Suzuki/Mitsubishi/Honda/(KIA?) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
