Felemás érzésekkel
Szöveges ítélet
Leszögezem: tudtam mit veszek. Volt már előtte 2 literes D4D-s Avensisem, szóval kimondhatom: a motorért vettem meg. Vezettem sok féle autót, de nekem a D4D minden szempontból betalált, plusz a Toyotákra jellemző áttételezés ami miatt olyan jó vezetni a dízeleket.
A kereskedőt ismertem, jól számolt be, relatíve olcsón adta az újat (még mindig mosolygott, ezért relatíve) szóval eddig okés. A formája avítt volt amikor megvettem is a franciákhoz mérten, de pl. Mazdához is, ezt is tudtam, a motor viszont mégiscsak D4D, a jóéletbe:)
Ja, és azon ex-benzineseknek üzenek akik valami rakétára gondoltak üzenem: a dízelt meg kell tanulni vezetni (kuplung-játékkal-gázfröccs stb).
Pozitívumok:
Motor:), rendes húzás, stabil kanyar és úttartás. Minőségi belső tér, anyaghasználat, kulturált műszerfal. Én 191 cm vagyok de hátul se verem be a fejem. Fogyasztás nyáron (klímával)a legjobb 4,6 télen 5,4. Első szerviz 19000 ft. Ez is oké.
Negatívumok: az akusztika rendben, de az Mp3 lejátszó egy rakás sz*r. 5 mp kell egy szám ugráshoz, bekapcsoláskor ez még rosszabb. Az új 2009-es Avensisekben ez már jól működik, egy 2010-es Corollában nem, ezért nagyon haragszok a japcsikra. A wma,cd formátumokat szépen kezeli.
4ezernél a csomagtér ajtó bowden elszakadt, van ilyen. Begurul, kicserélik, azóta is jó.
Később ablaknyikorgás, mondják a pára miatt. F*ck off, legalább ritkán teszi.
Nyaralásból hazafelé mikor bevillan az olajnyomás jelzője, már kibírtam nevetés nélkül. Nem elektronikai hiba, megnéztem, tényleg elfolyt valahová az olaj. Hétfőre be a szervízbe, megnézték felöntötték, ha fogy akkor gari lesz.
Eljött a gari ideje (1év) és gari lett belőle, vákuum szívattyú + turbó csere. Ez azért nem piskóta.
Negatívumnak sorolom a rövid szervíz ciklust is, ha már itt járunk. A legtöbb dízeles gyártó 2 évre hagyja.
Hibalista
- 4000 km - csomagtér ajtó bowden szakadás - 4500 km - ablakcsikorgás - 13300 km - elment az olaj - 13500 km - vákuumszívattyú + turbó csere
Ide hordtam szervizbe
Hering Autóház Szolnok
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Mazda6 2.0 GT | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
