A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (2007-2013)

Corolla 1.6 VVT-i SOL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fekete jappán szedán

Szöveges ítélet

2016.október

2008-as gyártás, 2009 májusában helyezték üzembe itt Magyarországon. Én 2016. júliusában vettem 79000 km-rel, azóta (október vége) már több mint 5000 km-t tettem bele. Egy első generációs 1.4-es Ford Focus Sedant cseréltem le rá és nem bántam meg.
Azonban van pár dolog amiben a Focus jobb volt...
-Vastagabb és jobb fogású volt a kormánya annak ellenére, hogy ebben bőr kormány van.
-Sokkal lágyabb volt a futóműve, jobb az úttartása, a Toyota minden kis gödröcskét megérez, annak ellenére, hogy jóval nehezebb. Mikor a Fordot használtam sose értettem, hogy miért kell minusz 2-re lassítani egy-egy kisebb fekvő rendőr előtt. Most már értem...
-A Focusnak, ha csak megpöccentettem az indexkapcsolóját, akkor villogott hármat, ez sávváltásnál jól jött, a Toyotában hiányzik.
-A Fordnak teleszkópos volt a csomagtartó ajtaja nem lógott be a csomagtérbe, ennek viszont zsanéros és van, ha megtömöm csomagokkal, akkor figyelni kell lecsukásnál. És alacsonyabb is a csomagtartó, nem lehet úgy kihasználni.
A Fordban a hátsó üléssort vízszintesig le lehetett dönteni, úgy, hogy az ülőlapot előrebillentve a háttámla előredöntve a csomagtartó szintjével vízszintbe került. A Toyotánál csak a hátlapot lehet lebillenteni, így sokkal rosszabbul pakolható, ha nem elég a hely a csomagtartóban.
Furcsa a Corollában, hogy milyen magas fordulatszámon dolgozik. A Ford ötödikben 100-nál 2500-at, a Toyota 3000-et forog.
A többi részében viszont jobb a Corolla, és sokkal jobban felszerelt. Digit klíma, ülésfűtés, tempomat, esőérzékelős ablaktörlő, meg egy csomó más.
Nagyon kényelmesek az ülései, hosszabb távon sem fárasztóak, bár egy deréktámasz jól jönne, mert így párnát kell használnom.
Csodaszép bézs belseje van, majd az idő megmondja, hogy mennyire kényes, viszont ezerszer szebb, mint a lehangoló fekete belső(hát igen, utólag elmondható, hogy minden meglátszik rajta, többször kell tisztítani). Az még érdekes, hogy mennyi kopogós műanyag van benne. Ez szerintem ma már nem menő, a Fordban nem is volt ennyi.
A motorjára, váltójára nem lehet panasz, bár ez csak öt sebességes. Szerintem a motorhoz jobban passzolna a 6 sebesség, amit az utódja meg is kapott.
A fogyasztására sem lehet panasz. Vegyes használattal 7 liter körül lehet tartani. Nyáron egy balatoni túrát 6.3-mal csinált végig, de a túlnyomó városi használattal sem ment 7.5 liter fölé (még). Csak 98-as benzint kap, kímélve van.
Meg kellett tanulnom, hogy a fekete autón minden meglátszik a szürkénél nem voltam ehhez szokva. Többet kell mosni, ha az ember nem akarja, hogy gányul nézzen ki. Cserébe mikor tiszta, akkor csodaszép(meg egyébként is). Tudom, hogy ma már nem divat, de nekem hiányzik az oldaláról az ajtóvédő díszléc, így mindig óvatosnak kell lenni, ha közel áll valaki, de engem sem véd semmi mások hülyeségétől. Bár olvastam, hogy lehet venni rá utólag, azt hiszem venni is fogok.
Eddig bevált, aztán majd az idő megmondja, hogy valóban olyan jó-e a Toyota, mint mondják.

Update 2017 szeptember

Akkor az első igazi tapasztalat: megérte. Idáig semmi baj vele. A kötelező szervíz kivételével semmit nem kért(olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, gyertyák...). A vásárlás óta több mint 15 ezer km-t mentem vele és hibátlan. Indul, megy, megáll. Fogyasztása vegyes üzemben 6,2 és 8.2 liter között. A 8.2-t a januári szibériai körülmények közt produkálta többnyire város forgalomban. A 6.2-t pedig egy nyári hosszabb többnyire országúti túra során. Egy bécsi túra autópályán 120-140 km/órával is 7 liter lett. Azt hiszem, ezzel meg lehetek elégedve.

Update 2018 október

A vásárlás óta több mint 30 ezer km-t mentem vele és hibátlan. Kapott új
féktárcsákat, fékpofákat. Ezen kívül csak az egyébként is cserélendőket igényelte. Ja, egyszer kiégett az egyik helyzetjelző, illetve cseréltem nagyobb fényerejűre a fényszórókat is.

Update 2019 december

A vásárlás óta több mint 40 ezer km-t mentem vele és hibátlan. Az akkumulátort kellett cserélni benne, de az egy tízéves autónál nem meglepő. Teszi a dolgát indul, jön-megy, leáll. Nem tapasztaltam semmi hibát. Évente egyszer megjárom vele a szervízt, átnézetem, de eddig semmi komoly dolgot nem kellett csinálni rajta a kopó-fogyó alkatrészek illetve folyadékok cseréjén kívül.

Update 2021 szeptember

Ennyi év tapasztalata alapján azt gondolom, teljesen helytálló a Toyota megbízhatóságáról beszélni. Az autón időközben elromlott az (utólag beszerelt) tolatóradar, ülésfűtés, telefonkihangosító, ezeket az első tulaj már a vásárláskor beszereltette, azok ennyit bírtak (10-12 év), de magának az autónak funkcionálisan semmi baja, továbbra is hibátlan, teszi a dolgát. Évente megy szervízbe átnézésre, kopó-fogyó dolgok cseréjére, pótlására. A világos kárpit is meglepően jól bírja, nem koszolódik olyan gyorsan, ahogy gondoltam, mikor megvettem. Persze kétévente kellett neki a kárpittisztítás. Ez kellemes meglepetés volt, azt hittem, hogy sokkal több bajom lesz vele, ezért kicsit tartottam tőle. Az autó átlagfogyasztása 7 liter körül alakul, ez szerintem teljesen vállalható. 6,2 alá illetve 8,4 fölé még nem ment. Az első adat többnyire országúti, a második adat téli városi fogyasztás. Az alján viszont már megjelentek az első rozsdafoltok, úgyhogy most már ezzel foglalkozni kell, de 12 éves autóról beszélünk...

Update 2021 december
Eladtam. Ahhoz, hogy minden szempontból megérte az árát, nem fér kétség. Az utódja szintén egy Toyota lett, egy 2018-as gyártású Auris TS. Még utoljára kaptam valakitől egy kedves kis ajándékot. Már megvolt az utód, ez pedig vevőre várt a ház előtt a parkolóban pár napig, mikor valaki szépen végighúzta a lökhárítót. Tipikus parkolási sérülés. Persze jó magyar szokás szerint meglépett az illető, igazából azt se tudom, hogy melyik nap történhetett, sötétben mentem dolgozni és sötétben értem haza.

Hibalista

- Még semmi - Az (utólag beszerelt) tolatóradar, ülésfűtés, telefonkihangosító

Ide hordtam szervizbe

Toyota Hering Szolnok

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2009
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 79000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Focus 1.4 sedan Következő autója? Auris TS
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 2007 (2007)

További ítéletek (64 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)